כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"גפני משתף פעולה עם תומכי הרפורמים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', תוקף בראיון ל"בחדרי חרדים", את יו"ר ועדת הכספים משה גפני בשל דבריו בוועידת 'הארץ', ומכנה אותם "כפירה גמורה". מוסיף: "גפני היה צריך להצדיק את העובדה שהלך לוועידה של הקרן החדשה שתומכת ברפורמים" • צפו בראיון

צילום: יעקב גרודקה
צילום: יעקב גרודקה



סערה חוצה מפלגות: לאחר חילופי המהלומות בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לסגן שר החינוך מאיר פרוש, סביב דבריו של גפני בוועידת 'הארץ', הסערה מגיעה גם למפלגה השכנה – 'הבית היהודי'.

בראיון וידיאו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ל"בחדרי חרדים", הוא תוקף בחריפות את גפני ואומר שדבריו הם "כפירה גמורה" וכי "גפני היה צריך להצדיק את העובדה שהלך לוועידה של הקרן החדשה שתומכת ברפורמים". צפו בראיון המלא.



כזכור, קודם לכן היום, הובאו ב"בחדרי חרדים" דבריו המלאים של גפני, שבהם אמר כי "אנחנו סבורים שהדבר הראשון החשוב במעלה היא שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, אחרת אין לנו זכות לנהל דיונים ומו"מ עם הפלסטינאים, הם היו פה לפנינו, והקיבוצים גם של השמאל – נמצאים על קרקעות ערביות.

גפני הוסיף כי "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים, אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד, או שאני בורח ומתקזז, אבל אין לי בן ברית – אין לי את השמאל שאומר לי, תשמע, בדברים אצלך הם ציפור הנפש – אנחנו איתך באש ובמים. אז מה שאצלכם ציפור הנפש – אני אהיה אתכם באש ובמים".

בהמשך דבריו הצהיר גפני "בנושא המדיני אני כנראה יותר קרוב לשמאל", וכי "השמאל הוא מאוד אינטליגנטי, יותר מאשר הימין".

סמוטריץ כאמור, לא נשאר חייב ותקף בראיון ל"בחדרי חרדים": "גפני היה צריך להצדיק את העובדה שהוא הלך לוועידה של הקרן החדשה שתומכת ברפורמים, והוא ידע שהוא הולך לחטוף ביקורת חזקה מאוד בתוך הציבור שלו, הוא היה צריך להסביר למה הוא שם, כאילו בשביל הצד השמאלי ולא בשביל עניני דת ומדינה".

לדבריו, "גפני, הלכת לוועידה תעמוד מאחורי זה, תסביר למה הלכת לקרן החדשה, תן דין וחשבון לציבור שלך למה אתה משתף פעולה עם מי שתומך ברפורמים, ומקדם את מתווה הכותל, ואל תחפש להסיט את האש למקומות אחרים, זאת נקודה ראשונה".

סמוטריץ ממשיך לתקוף את גפני: "נקודה שניה: מילא לא ללמוד ליבה ולא להכיר היסטוריה, אבל את הרש"י הראשון על התורה, אמר רבי יצחק, הייתה צריכה התורה להתחיל מהחודש הזה לכם, למה התחילה מבראשית, כוח מעשיו הגיד לעמו, הזכות והשייכות של עם ישראל בארץ ישראל - זה הקדוש ברוך, שברצונו נטלה מהם ונתנה לנו, אז להגיד שהפלסטינים היו כאן לפנינו ולדבר על זה שיש להם זכויות כאן בארץ ישראל? זה נגד התורה, זה נגד היהדות".

"אגב, הרב שך", טוען הח"כ הסרוג, "לאורך השנים צידד בחבירה של היהדות החרדית לליכוד כי הליכוד הוא מסורתי יותר, כי הוא קרוב יותר לקדוש ברוך הוא ולתורה, כי הליכוד הוא ימני יותר. נכון, לא בטוח שהרב שך היה ימני במובן הניצי – מדיני של המילה, אבל לבוא ולהגיד אם יכולתי ללכת עם השמאל הייתי הולך – זה בניגוד מוחלט למה שהרב שך אמר לאורך שנים".

סמוטריץ התייחס לסאגה הפנים חרדית ולדבריו של פרוש נגד גפני ואמר כי "אני שמח שהרב פרוש העמיד דברים על דיוקם, לא צריך אותי – כמי שבא כביכול מחוץ ליהדות החרדית, הרב פרוש העמיד דברים על דיוקם. היהדות החרדית קרובה לימין, ראשית כל - בהיבט המסורתי, בהיבט הדתי ובצביון היהודי של מדינת ישראל, היהדות החרדית קרובה לימין כי היא מכירה את מצווה ד' של הרמב"ן ואת מצוות יישוב הארץ, כפי שכתוב בסוף מסכת כתובות".

"לא צריך להחזיק מהמדינה כדי להבין את החשיבות ואת הקשר החד משמעי של עם ישראל לארץ ישראל. לדבר על זה שהערבים היו כאן לפנינו ויש להם זכויות בקרקע – זה ממש כפירה גמורה".

- היו לך שיחות אישיות עם גפני בנושאים המדיניים?

"היו לי הרבה שיחות אישיות איתו. לא שמעתי ממנו דברים כל כך חמורים בשנתיים האחרונות שאני כאן, תחושתי באמת היא שהוא הלך לוועידת הארץ, הרגיש קצת לא נוח וטוב עם השמאל הקיצוני וזה – הוא רצה לקרוץ ולהסיט את הכותרות מהקרן החדשה והרפורמים למקום המדיני – והעובדה שאנחנו מתעסקים בזה – מעידה שהוא כנראה הצליח".

סמוטריף ביקש להוסיף כי "אבל היהדות החרדית לא תלך אחרי האמירות הבאמת מופרכות האלה, שלא משכתבות את התורה ואת העמדות של גדולי ישראל בכל הדורות".

"אין לי ספק שהציבור החרדי הרחב מרגיש מחובר לימין שזה מסורת וזהות יהודית של מדינת ישראל וחיבור טבעי לארץ הקודש, למערת המכפלה, לקברי האבות, ל'מאמא רחל', הרי האבא של הרב פרוש, הרב מנחם פרוש זצ"ל - הוא הרי הציל כשהלך לרבין ובדמעות שליש בכה על 'מאמא רחל', על מה הוא בכה? אם הפלסטינים היו פה קודם – אז מה אתה נלחם על 'מאמא רחל', להציל אותה מהסכמי אוסלו".

"קבר יוסף הצדיק, פעם בחודש שיש כניסה ליוסף הצדיק. כמה ציבור חרדי באים להתפלל בשכם. מה הפלסטינים היו כאן לפנינו? יש להם איזו זכות פה? דברים הזויים, ובא נאמר שגפני באמת לא התכוון, שיחזור בו ומוטב מאוחר מלעולם לא", אמר לסיום.
בצלאל סמוטריץ משה גפני מדיני חרדי מאיר פרוש הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד