כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם גפני אמר ש"הפלסטינים היו כאן לפנינו" או לא? צפו והחליטו

הסערה ביהדות התורה: האם אתמול, בוועידת 'הארץ' אמר ח"כ גפני כי הפלסטינים "היו כאן לפנינו" וכי "אנחנו הוצאנו אותם מכאן"? פרוש טוען שכן, גפני מכחיש • 'בחדרי חרדים' מביא את הווידאו והתמלול המלא, והגולשים מוזמנים לצפות ולהכריע

גפני ב"ועידת ישראל לשלום של עיתון הארץ". צילום: מתוך הסרטון
גפני ב"ועידת ישראל לשלום של עיתון הארץ". צילום: מתוך הסרטון



אמר או לא אמר: האם אתמול, ב"ועידת ישראל לשלום של עיתון הארץ" אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי הפלסטינים "היו כאן לפנינו" וכי "אנחנו הוצאנו אותם מכאן"? הדברים שאמר אתמול גפני גררו סערה רבה, וסגן השר פרוש הגיב כי "אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים, אני נמצא כאן שמונה דורות", כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.


גפני בועידת הארץ

בתגובה לדברי פרוש הגיב הבוקר גפני בחריפות יוצאת דופן ואמר כי פרוש מעביר עליו ביקורת למרות שהוא "לא שמע את הנאום", ולדבריו של גפני, סגן השר "אמר דברים שלא היו ולא נבראו. אני אמרתי שלקיבוצי השמאל אין זכות להיות על אדמות ערביות אם לא התורה".

בנוסף, לתגובת גפני, פרסם הבוקר איש 'דגל התורה' המחנך הרב מרדכי (מוטקה) בלוי הודעת הבהרה רשמית שבה נכתב כך: "הרב גפני הלך לכנס הארץ רק אחרי אישור מפורש מרבינו ראש הישיבה שליט"א שהדגיש אם יתנו לך להתקיף את הרפורמים תלך".

עוד כתב בלוי: "מעולם לא נאמר המשפט "הפלסטינים כאן לפנינו" מה שנאמר (יש הקלטה) - "אם אתם השמאלנים לא מאמינים בתורה שהארץ שלנו, הרי עשקתם את הערבים, הרבה קיבוצים יושבים על אדמה ערבית".

בהמשך מתייחס בלוי למשפט שאמר גפני בוועידת 'הארץ' כי "השמאל הוא מאוד אינטליגנטי, יותר מאשר הימין" ולאחר מחיאות הכפיים באולם הבהיר כי "אני חוזר בי", לדבריו של בלוי: "המשפט על האינטליגנציה של השמאל, פליטת פה שיש למחוק אותה".

לסיום הוסיף, "כל מי שקפץ כמו תיש מבלי ששמע את הנאום במלואו ומבלי שביקש תגובה מהנואם כמתבקש שקודם יסביר לציבור מי הדעת תורה שלו חוץ מהכותל".

לאחר הכחשת גפני ובלוי, "בחדרי חרדים" בדק בתיעוד הדברים המלאים של גפני. אנו מביאים את התיעוד והתמלול המלא ומזמינים את הגולשים להכריע האם גפני אכן אמר ש"הפלסטינים היו פה לפנינו".

וכך אמר גפני: "אנחנו סבורים שהדבר הראשון החשוב במעלה היא שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, אחרת אין לנו זכות לנהל דיונים ומו"מ עם הפלסטינאים, הם היו פה לפנינו, והקיבוצים גם של השמאל – לא רק, נמצאים על קרקעות ערביות. אנחנו הוצאנו אותם מכאן, הוצאנו אותם או במלחמה או בשלום, לא חשוב, הכל יכול להיאמר".

גפני הוסיף ואמר כי "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה, אתה הרי מבחינה מדינית קרוב יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם, למה אתה הולך עם הימין", לדבריו, "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים, ממש לא אוהב, אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד, או שאני בורח ומתקזז, אבל אין לי בן ברית – אין לי את השמאל שאומר לי, תשמע, בדברים אצלך הם ציפור הנפש – אנחנו איתך באש ובמים. אז מה שאצלכם ציפור הנפש – אני אהיה אתכם באש ובמים".

בהמשך התייחס גפני למו"מ עם הפלסטינים ואמר כי "אני בעד שצריך לנהל משא ומתן מדיני, אני לא אוהב להגדיר את עצמי כשמאל, אבל משא ומתן מדיני זהיר, שבסופו של דבר יגיעו לפתרונות שיהיו פתרונות שמוסכמים גם עלינו וגם על העם הפלסטינאי, לשם אני רוצה להגיע. לקדם את התהליך המדיני, לא בהצהרות, צריך להגיע לפתרון שווה פתרון של שלום".

"אני לא שמאלני, אני מתנהג בשכל, אבל בנושא המדיני אני כנראה יותר קרוב לשמאל", הוסיף גפני וחידד את עמדתו.

השורה התחתונה: גולשי "בחדרי חרדים" מוזמנים לצפות בעצמם בווידיאו המלא מדבריו של גפני – ולהחליט, אמר או לא אמר, ומי צודק, גפני או פרוש.


משה גפני מאיר פרוש מדיני חרדי ועידת הארץ פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד