י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המוסד במצוד אחר סטארט-אפיסטים: מקים קרן שתשקיע בחברות ישראליות

הקרן תוקם מתקציב הארגון ללא משקיעים חיצוניים ותשקיע בחברות - אך לא בתמורה למניות • ה-CIA מפעיל קרן דומה בארה"ב בשם In-Q-Tel

צילום אילוסטרציה: גדעון מרקוביץ, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: גדעון מרקוביץ, פלאש 90



המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, משלים בימים אלה הקמה של קרן חדשה להשקעות בסטארט-אפים - כך נודע ל-TheMarker. הקרן שתוקם מתקציב הארגון ללא משקיעים חיצוניים, תשקיע בחברות, אך לא בתמורה למניות אלא בתמורה לזכויות שימוש במוצרים עבור שימוש עצמי לצרכי הארגון, כך על פי כמה גורמים הבקיאים בפרטים. השקת הפעילות צפויה לסוף יוני.

גופי הביטחון הישראליים ידועים בעליונותם הטכנולוגית. צה״ל, התעשייה האווירית, וגופים כמו רפאל ואלביט, הביאו לאינסוף פיתוחים המשמשים את זרועות הביטחון בישראל, וכן גופים בחו״ל. כעת נראה שהמוסד, במהלך די מפתיע, מבצע צעד נוסף לקראת קהילת הסטארט-אפים התוססת של ישראל, במטרה להיות קרוב יותר למתרחש, וכן לסמן לתעשייה כי גם הם פתוחים לחדשנות. מן הצד השני, שיתוף פעולה של חברות עם המוסד יכול להביא לערך מסוג חדש לחברות.

הקמת זרוע חדשנות או השקעות כזו של המוסד מזכירה במידה מסויימת פעילות דומה של ארגון ה-CIA האמריקאי הנקראת In-Q-Tel. מדובר בקרן השעות ללא מטרות רווח שהוקמה בסוף שנות ה-90, במטרה לקרב כמה שניתן את סוכנות הביון האמריקאית לפסגת הטכנולוגיה.

בנוסף, המהלך מזכיר כלשהי, אם כי במודל קצת שונה, את היוזמות של רוב חברות הטכנולוגיה והתעשייה הגדולות שפותחות זרוע השקעות (CVC), על מנת להשקיע ולשתף פעולה עם חברות בתחומים אסטרטגיים לפעילותן. בתחום הביטחון, רפאל הישראלית הקימה פעילות דומה עם חברת אלרון בשם RDC, ויחד הן משקיעות בסטארט-אפים בתחומי הסייבר וה-IT.

במשרד ראש הממשלה בשם המוסד נמסר בתגובה כי הם בוחנים את הנושא.
סטארט-אפ המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד