י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מסע הטיהור נמשך: מרדכי גילת פוטר מ"ישראל היום"

פיטורי גילת מגיעים שבוע בלבד לאחר פיטורי הפובלציסט המרכזי בעיתון, דן מרגלית, שטען כי פוטר על רקע עמדותיו

משרדי ישראל היום. צילום: פלאש 90
משרדי ישראל היום. צילום: פלאש 90



מסע הטיהור ב"ישראל היום" נמשך: העיתונאי מרדכי גילת פוטר מ"ישראל היום" – כך דווח לראשונה בחדשות 2. גילת, תחקירן בעל טור קבוע במוסף השבועי של העיתון, לא עסק בתחקירים על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך פירסם מעט דברי ביקורת עליו.

פיטורי גילת מגיעים שבוע בלבד לאחר פיטורי הפובלציסט המרכזי בעיתון, דן מרגלית, שטען כי פוטר על רקע עמדותיו. השינויים ב"ישראל היום" נערכים לאחר כניסתו של העורך החדש, בועז ביסמוט, שמבצע שינויים משמעותיים במערכת העיתון. ביסמוט מקורב למשפחת אדלסון, ונטען כלפיו כי הוא נאלץ לערוך שינויים בעיתון כדי שיתאימו לצרכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גילת ידע כי הוא עלול להיות מפוטר, בעיקר אחרי פיטוריו של מרגלית. אתמול הוא זומן לפגישה עם ביסמוט ועם מו"ל העיתון, אשר בהרב, שבה נאמר לו כי פיטוריו הם על רקע קיצוצים בעיתון. כמו מרגלית, גילת כנראה מרוויח סכום גבוה מאוד בעיתון, יחסית לשוק. גילת הציע לשניים לחתוך עד 60% משכרו, אך השניים לא קיבלו את הצעתו והתעקשו לסיים את עבודתו.

גילת הוא עיתונאי ותיק שפירסם שורה של תחקירים בולטים ב"ידיעות אחרונות", בהם התחקיר שהביא להרשעתו של אריה דרעי. ב-2008 הוא עזב את העיתון לטובת "ישראל היום", ולאחר מכן תבע את "ידיעות אחרונות" וטען בתצהיר כי סבל מצנזורה בעיתון.

ב"ישראל היום" הרבה גילת לפרסם כתבות ותחקירים בנושאים שלא היה במרכז השיח, וכמעט ולא עסק בתחקירים על ראש הממשלה או רעייתו. עם זאת, בחודשים האחרונים החל גילת לפרסם יותר דברי ביקורת על התנהלות נתניהו בנושאים שונים.

גילת גם החל להפעיל חשבון פייסבוק שבו פירסם דברי ביקורת נוספים על נתניהו. כך למשל, כתב גילת על ניסיונות נתניהו לסגור את התאגיד: "הוא השיג את שלו. שהרי מה שבאמת הטריד את ראש הממשלה לא היו תוכניות אירוח, ראיונות ובידור להמונים. את זה הוא היה מוכן להפקיד בידי התאגיד. מה שהפחיד אותו, כחשוד בפלילים, היו מערכת החדשות, האקטואליה ותוכניות התחקירים. בהם הוא החליט לקדש מלחמה. דמוקרטיה? שלטון חוק? חופש ביטוי? אל תצחיקו אותו".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב.
ישראל היום מרדכי גילת בנימין נתניהו דן מרגלית בועז ביסמוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד