י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ש"ס חוגגת ברמלה: קבלו את ההסכם המלא

מזל טוב: ראש העיר הנבחר של רמלה הוא מועמד הליכוד מיכאל וידל שזכה לתמיכת ש"ס • "בחדרי חרדים" עם ההסכם המלא עמוס ההישגים, שנחתם בין וידל לש"ס • וגם: ברכת הגר"ח קנייבסקי וההבטחה לשמור על מוסדות התורה

וידל עם ביטון, חותמים על ההסכם
וידל עם ביטון, חותמים על ההסכם



חגיגות בש"ס: לאחר שרק אתמול הוא קיבל את ברכתו והבטחתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הערב, בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העיר שהתקיימו ברמלה - עולה כי המנצח הגדול הוא מיכאל וידל, נציג 'הליכוד' ו'ש"ס' שכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" זכה לתמיכתם של כל גדולי ישראל מכל החוגים.

על פי תוצאות האמת שפורסמו על ידי עיריית רמלה, נרשם כאמור, ניצחון לוידל שזכה עם 53.71% מהקולות. מ"מ ראש העיר עו"ד מוטי יצחקי קיבל 26.19%, עדי שטרנברג עם 20.1%. מתוך 56,308 בעלי זכות בחירה הצביעו 20,360 המהווים 36.16. מהעירייה נמסר כי "יש לציין, כי התוצאות הסופיות יפורסמו באופן רשמי באתר משרד הפנים".

וידל זכה לתמיכת ש"ס המקומית והארצית, לאחר שמנכ"ל התנועה חיים ביטון, הצליח להביא לידי חתימת הסכם, עמוס בהישגים למפלגה ולמוסדות התורניים בעיר. "בחדרי חרדים" עם ההסכם המלא.

על פי ההסכם עם ש"ס וידל התחייב בין היתר על: שמירה על הסטטוס קוו בנושא יחסי הציבור החילוני והדתי ברשות. כמו"כ, הוא התחייב כי נציג ש"ס ימונה לתפקיד סגן בשכר לראש הרשות, וכי הנהלת הרשות תפעל למינוי נציגי ש"ס כיושבי ראש וועדות וכחברים ביחס שווה לכוחה הקואליציוני בקואליציה העירונית.

עוד סוכם בין ש"ס לוידל כי בכל הקשור לנציגי העירייה ולמועצה הדתית תפעל העירייה על פי הוראות חוק שירותי הדת היהודיים וככל האפשר מבחינת הוראות החוק, יפעלו הצדדים למינוי נציגי ש"ס למועצה כנציגי העירייה, בנוסף, מינוי יו"ר המועצה הדתית ייעשה בתיאום בין השר לראש העיר.

כמו"כ, סוכם כי בכל הקשור בתקציבי הרשות יופנו משאבים הולמים ששוויוניים לצרכי הדת והציבור החרדי. "הנהלת הרשות תקבע כמדיניות שוויון מוחלט בכל התקציבים ובהקצאת כל המשאבים בין החינוך הממלכתי לחינוך החרדי, כדוגמת רשת מעין החינוך התורני, החינוך העצמאי, על פי קריטריון מספר התלמידים הנרשמים לכל המוסדות", נכתב בהסכם.

לסיום התחייב וידל לש"ס, כי יחד עם שותפיו הקואליציוניים, ובכפוף לנוהל הקצאת קרקע, הוא יפעל במשותף מול כל הגורמים ולהעביר במועצת העיר הקצאת קרקע לבתי ספר: טללי החיים ובית ספר חדש בשכונת קריית האומנים.

בנוסף, העירייה תתקצב בתי ספר הנ"ל בכל הנוגע להוצאות בגין מים, חשמל ושמירה והוצאות שוטפות בשווה לאופן התקצוב לבתי ספר היסודיים הרשמיים ברשות וכי חוק נהרי.

כאמור, מדובר בניצחון סוחף למפלגת ש"ס ולעומד בראשה שר הפנים אריה דרעי, שפעלו בימים האחרונים רבות לבחירתו של וידל.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, הגיב לאחר הזכייה:

התקשרתי אמש למר מיכאל וידל, מועמדנו לראשות עיריית רמלה, וברכתי אותו על הניצחון הגדול וזכייתו בראשות העיר.

זו הצלחה גדולה ובשורה משמחת עבור כולנו ועבור העיר רמלה ותושביה. מר וידל זכה לתמיכת מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס כמועמד בעל הגישה המסורתית והחברתית הטובה ביותר לעיר.

בהסכם הקואלציוני שחתמה ש״ס עם מר וידל השגנו את שמירת הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר, בניית בתי ספר תורניים, והפניית משאבים הולמים בתקציבי הרשות יותר לצרכי שירותי הדת והציבור הדתי בעיר.

אני מודה לנציגי ש״ס שפעלו במלא המרץ והביאו בס״ד לניצחון, ומשוכנע כי בחירתו תהווה נקודת זינוק לעיר רמלה בכל הבחינות.



וידל מתברך במעונו של הגר"חצילום: וידל מתברך במעונו של הגר"ח
וידל מתברך במעונו של הגר"ח


בנוסף, למרות של'דגל התורה' אין נציגות בעיר, וידל זכה לתמיכה מלאה של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שאף הוא קיבל ממנו הבטחות לפעול למען מוסדות הקירוב בעיר, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

כאמור, כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", אתמול הגיע וידל למעונו של הגר"ח קנייבסקי, וסיפר כי "בעיר שלנו נלחמים כבר שנים נגד החרדים ונגד מוסדות "החינוך העצמאי", אני עוזר לפעילות של "לב לאחים" וכעת אני מתחייב להמשיך וסייע למוסדות התורה".

הגר"ח בירכו שיצליח בבחירות, והוסיף כי "בזכות שזה שאתה עוזר לישיבות ולמוסדות תורה - אתה תצליח", כך נודע ל"בחדרי חרדים".







מיכאל וידל רמלה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד