ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הפיכה בישיבה • ראש הישיבה: "אני לא קאדפי"

בחורי ישיבת 'אור ישראל' ארגנו מרד נגד ראש הישיבה • ראש הישיבה בתגובה: "למדתם מבני הדודים שלכם. אם אתם לא רוצים אותי, אקום ואלך" • טלטלה

הגאון רבי יגאל רוזן, ראש הישיבה
הגאון רבי יגאל רוזן, ראש הישיבה



ישיבת 'אור ישראל', הממוקמת בפתח-תקווה, נחשבת לאחת הישיבות השמות דגש רב על משטר קפדני בכל הנוגע לאורחות חייהם של הבחורים. הישיבה אוסרת כל סוג של קשר עם העולם החיצון. טלפונים סלולאריים - מאן דכר שמיה. עיתונים - מחוץ לתחום. ועל רדיו - מי שמע בכלל.

בחור המאחר ולו בכמה דקות לתפילת שחרית, ימצא עצמו עוד באותו יום בביתו, לאחר שסולק מהישיבה בבושת-פנים.

ראש הישיבה, הגאון רבי יגאל רוזן, המנהיג את הישיבה מזה שנים רבות, שכלל במהלך השנים את השיטות שנועדו להשלטת הסדר הקפדני בישיבה, וכל מי שבא בשעריה יודע כי הישיבה מהווה תחליף, לא פחות קשה, לטירונות צבאית.

לפני כחצי שנה, כשל כח הסבל של מספר בחורים בישיבה. הם עלו אל ביתו של הרב מרדכי רבינוביץ', מי שאחראי על הצד הכלכלי בישיבה, ותינו בפניו את מר גורלם. לדברי הבחורים, המעבר של הישיבה ממרכז פתח-תקווה, לשכונה החרדית גני הדר, נועד להחריף את המשטר, הקפדני ממילא, ובנייני הישיבה תוכננו בצורה כזו שלבחורים לא תהיה כל אפשרות לסטות ימין ושמאל.

הקש ששבר את גב הגמל, אירע כשראש הישיבה החליט לסלק מהישיבה בחור, שבועיים לפני חתונתו, רק בשל העובדה שהחזיק ברשותו טלפון (כשר, כמובן), בכדי להקל על ההכנות לחתונה הממשמשת ובאה.

לאחר פניית הבחורים אל הרב רבינוביץ', והמיני-מרד שהחל בישיבה, סילק הרב רוזן שלושה בחורים מבוגרים מהישיבה - והשקט והמשטר חזרו לשרור בממלכה.

הסלמה ביחסים

אלא שבשבוע האחרון התרחשה הסלמה ביחסים שבין הבחורים לראש הישיבה. היה זה לאחר שראש הישיבה הודיע לבחורים כי עליהם להעביר לידיו את כל מכשירי הנגנים שברשותם. ראש הישיבה הסביר, כי הוא רוצה לעקור מהמכשירים את אופציית הרדיו, בכדי שבחורים לא ייכשלו בשמיעת תוכניות אסורות.

הבחורים, שרובם ככולם ניתקו את אופציית הרדיו, סירבו להעביר את המכשירים לידי ראש הישיבה, שהודיע כי בכוונתו להעבירם לטכנאי שיעקור לחלוטין את אופציית הרדיו. ההבחורים הסבירו כי באם יתבצע ניתוק שכזה, לא תהיה החברה שמכרה את המכשיר אחראית לפגמים שיתגלו בהמשך - מה שיכול לגרום לנזק כלכלי.

ראש הישיבה תלה בלוח המודעות של הישיבה מודעה בנוסח: דין נגן - כדין פלאפון. הווי אומר: מי שיימצא עם נגן לא מעוקר, יסולק מהישיבה באופן מיידי וללא כל אפשרות ערעור.

שוב נוצרה התקוממות נגד ראש הישיבה, והבחורים החליטו לארגן מרד ולא להעביר את המכשירים לידי ראש הישיבה.

כצעד ראשון לאחר ההתקוממות, כינס הגר"י רוזן את כל בחורי שיעור ג' ל'וועד פתע', באמצע היום. אחד מבחורי הישיבה מתאר את הוועד הפתאומי ומספר ל'בחדרי חרדים', כי "ראש הישיבה נכנס לחדר בעיניים עצומות, תוך כדי שהוא מגשש בידיו לפלס דרך למקום מסירת הוועד".

הוא פתח את הוועד באומרו: "אני לא מסוגל להסתכל עליכם. אתם מושחתים. אם לא תביאו את הנגנים עד היום בערב, אעיף את כולכם מהישיבה".

שיעור ג' בישיבה מונה, נכון להיום, כשישים בחורים, אותם מאיים הרב לזרוק מהישיבה.

אך גם המהלך הדרמטי לא הועיל. ששה נגנים בלבד הובאו לדירתו של הרב רוזן, לשם עקירת אופציית הרדיו מהמכשיר.

אתמול (ה'), בצעד חסר-תקדים, הגיע ראש הישיבה לפני תפילת ערבית, ומסר שיחת מוסר דרמטית. "אני לא קדאפי, אני לא מובארק, ואני לא אדבק לכסא. למדתם מהבני דודים שלכם לעשות הפיכות, אם אתם רוצים שאני אלך, תגידו - אני אלך".

בחורי הישיבה היו בהלם, וראש הישיבה הוסיף: "אני יודע שכל בני הישיבה רוצים וצריכים אותי פה".

לאחר השיחה הדרמטית, הועברו עוד מספר נגנים לראש הישיבה, והמצב המתוח בישיבה נראה בלתי פתיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 198 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד