ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סאגת הגמח"ים: "אכניס את זה ל'יתד נאמן'" • צפו

המאמצים להסדיר את מעמדם של הגמח"ים בישראל עולים שלב. יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני בדיון הבוקר הלין על גרירת הרגליים של הממשלה בנושא: "אם שר האוצר יבוא ויגיד שהוא לא רוצה - אני אכתוב את זה" • צפו

סאגת הגמח"ים: "אכניס את זה ל'יתד נאמן'" • צפו
pixabay



המאמצים להסדיר את מעמדם של הגמח"ים בישראל עולים שלב. הבוקר התקיים דיון בוועדת הכספים, בהשתתפות בכירי מנהלי הגמח"ים במגזר החרדי, נוכח החשש הכבד מפגיעה קשה במוסד הגמ"חים, הפופולארי בפרט במגזר החרדי.



הדיון הבוקר מצטרף אל שורת דיונים שקיים יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, במטרה לחוקק חוק שיהיה מוסכם על כל הגורמים הרלוונטיים, משרדי האוצר והמשפטים ומנהלי הגמ"חים, ושיסדיר את פעילות הגמ"חים תחת משטר ה-FATCA, החוק האמריקאי בנושא אכיפת דיני המס על אזרחי ארה"ב בחו"ל.

בדיון השתתפו: מאיר דמן מאיגוד הגמחי"ם, יוסי שימל מהגמ"ח של הרב קופרמן מירושלים, צביקה זאבי ויהודה אנגלרד מהגמ"ח המרכזי, ויעקב וירזבינסקי מנהל רשת ישיבות 'אורחות תורה' המשמש כרו"ח שמייצג מספר גמ"חים.

"לא מעניינת אותי הממשלה, אלא היעד, שהוא שיהיה חוק ומוסכם", אמר גפני בדיון, "אם שר האוצר יבוא ויגיד שהוא לא רוצה, אז אני פשוט אכתוב ב'יתד נאמן', ששר האוצר לא רוצה חוק גמ"חים, אני לא יודע אם אני אוכל להכניס את זה ב'כלכליסט', אבל ב'יתד נאמן' אני אכניס את זה".

לדבריו של גפני, "כרגע אני פה, ואפשר לקדם את החוק הזה. אבל אתם צריכים לזכור שאנחנו נמצאים בבניין הכנסת, ובמקום הזה דברים יכולים להשתנות לפתע ולא ניתן לדעת מה יהיה. אני לא אשאר פה לנצח, כרגע טוב, אח"כ יהיה פחות טוב. אולי יהיה יותר טוב, אבל עכשיו אפשר לחוקק - אז צריך לנצל את הזמן הזה ולעשות את זה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מאז הדיון הקודם נערכו ישיבות פנימיות רבות, בהשתתפות נציגי משרד האוצר והיועץ המשפטי יואל בריס, ראשי הגמחי"ם, ופרופ' יורם מרגליות מהמכון החרדי למחקרי מדיניות שהוביל את ההידברות בין הצדדים.

בדיון שקדם לדיון הבוקר, שהתקיים לפני מספר חודשים, העלו נציגי האוצר הצעת החוק שייזמו בסוגייה, כאשר במקביל נציגי הגמ"חים ופרופ' יורם מרגליות מ'המכון החרדי' הציגו הצעת חוק שונה המותאמת באופן פרטני לצרכי הגמ"חים. גפני שלח את הצדדים לקיים ביניהם דיונים ולהגיע להסכמה על הצעה אחידה שתהא מוסכמת על הצדדים.

לסיום, ביקש גפני לקיים דיון נוסף ביום רביעי הבא, לדבריו "אם לא יהיו שינויים פתאום, אני יודע – הממשלה תיפול, נקיים דיונים בכל שבוע ביום רביעי עד שהעניין יוסדר".
גמחים משה גפני משה כחלון שר האוצר יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד