כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משה גפני – אכן איש שמאל. קיצוני // ברוך מרזל

אמירה של חה"כ גפני השבוע בועידת 'הארץ' לשלום, עוררה סערה גם בתוככי מפלגתו, גם לברוך מרזל יש מה להגיד, מרזל תוקף את עצם ההסכמה של גפני, לנאום בועידת העיתון האנטי דתי ולצד תומכי מחבלים "גפני הלך לרקוד מה יפית בפני הפריץ השמאלני שונא הדת ולא חש פגם כלשהו בהופעתו"

משה גפני – אכן איש שמאל. קיצוני // ברוך מרזל



קשה להחליט מהיכן להתחיל כשבאים לנתח את הופעתו של ח"כ משה גפני יו"ר דגל התורה בפני ועידת ה"שלום" של הבטאון האנטי יהודי והאנטי דתי - "הארץ".

אולם נראה, כי באמת שורש החטא טמון בעובדה שגפני הלך לרקוד מה יפית בפני הפריץ השמאלני שונא הדת ולא חש פגם כלשהו בהופעתו בפני אותו פורום, בו גדעון לוי (שר"י) תומך המחבלים משמש כמנחה.

ההתרפסות הגלותית והשפלה בפני שונאי ישראל היא היא אשר מולידה את כל אותן דעות, אשר בקרב רוב הציבור הישראלי ורוב מוחלט של הציבור החרדי, כבר אבד עליהם הכלח.

עיתון הארץ במימון הקרן החדשה עומד בראש כל מערכה נגד התורה והיהדות. הארץ הוביל את המלחמה בכשרות ובעד מכירת דבר אחר, בעד פתיחת עסקים ותחבורה ציבורית בשבת. מכירת חמץ בחנויות בפסח.

הארץ נלחם בתקצוב מערכת החינוך החרדי, החדרת הליב"ה .

הארץ הוביל את חקיקת חוק הגיוס של לפיד. הארץ נלחם כדי להרבות התבוללות והכרה ברפורמים כרשמי נישואין, בלניות, נותני כשרות, מסדרי חופה וקידושין ועוד.

הארץ הוא התומך הגדול בערבים ונלחם ללא לאות בציבור הדתי והחרדי ובכל דבר שיש בו ריח וטעם של יהדות שחוץ מאותו מיעוט זניח של קוראי "הארץ", לא תמצא אותן אפילו אצל אלו הרחוקים מתורה ומצוות.

מה גדול הוא חילול ה', כאשר מנהיג ציבור חרדי אשר אמור לייצג את לומדי התורה – הוא אשר מאמץ אל ליבו את כל אותן דעות, את אותו סגנון ואותו מינוח מבית היוצר של השמאל האנטי דתי.

גפני אומר אמת, שהוא שמאלני, אך אינו דובר אמת, כאשר הסיבה לאי כניסה לקואליציה, זה הרפורמים. גפני כיו"ר ועדת הכספים, עזר פעמים רבות בהעברת כספים לרפורמים, וגם במתווה הכותל הוא תמך, עד שקמה קול זעקה מהציבור, והרבנים הורו לחזור מתמיכה במתווה.

הסיבה לכך שגפני לא חבר לחבריו בשמאל היא ההתנגדות העזה של כל גדולי ישראל הליטאיים ובראשם הרב שך.

שמאלנותו של משה גפני לא נולדה היום. האיש כבר הביע את דעותיו ברבים, כאשר אמר בשעתו שהוא חש קרבה גדולה יותר לח"כ זהבה גלאון מאשר לח"כ אורית סטרוק, שכל "חטאה" שהיא גרה בעיה"ק חברון ת"ו.

זה שגלאון בזה ליהדות ורודפת דת עד חורמה במיוחד להלכה המסורה - לא מפריע לגפני. הוא אף הופיע איתה יחד למסיבת עיתונאים בה הציגו תכנית כלכלית משותפת, דבר שלא היה עושה עם חבר כנסת שומר מצוות שתומך בהתיישבות ביש"ע.

אך בכך לא מסתיימת תופעת ההעדפות המוזרות של משה גפני. כאשר נאלץ להיעדר מועדת הכספים בראשה הוא עומד, על-פי התקנון מוטל עליו לבחור באחד החברים שימלא את מקומו. במי בחר משה גפני? במי אתם חושבים? במישהו חרדי? לא! במישהו דתי? לא! אולי במישהו ימני מהקואליציה בה הוא חבר? לא ולא. בזהבה גלאון או בשלי יחימוביץ', האדמו"רית שלו כפי שכינה אותה? גם לא!
הוא בחר בלא אחר מאשר תומך הטרור אחמד טיבי ימ"ש, איש ארגון הטרור אש"ף ויועצו של רב המרצחים יאסר ערפאת שדם יהודים נוטף מידיו.

טיבי לא נשאר חייב, וציין, כי רק ח"כ מיהדות התורה היה מסוגל למעשה כזה, למנות ערבי כממלא מקומו. איזו חברות, איזו אידיליה, משה ואחמד – צמד רעים.

כולנו זוכרים את המאבק על חוק ההסדרה שקדם לפינוי עמונה. נראה, כי לא היה יהודי שומר מצוות, שלא הזדהה עם תושבי הישוב, שפונה באכזריות בהוראה אכזרית של שופטי בג"ץ. אותו בג"ץ המצר כל העת את הציבור החרדי, ואשר ביטל את חוק טל והוליד את חוק הגיוס, הפוגע בציפר נפשה של היהדות החרדית.

לכל הפחות משום הזדהות עם המאבק בדיקטטורה השיפוטית היה ניתן לצפות מגפני שיגלה סולידריות, מה עוד שהוא חבר בקואליציה שרובה תמכה בהישארות הישוב. אך לא! משה גפני חייב לראות הרס ישוב יהודי. הוא לא ירפה, הוא לא יתישר עם משמעות קואליציונית, הוא לא ינקוף אצבע כדי להציל ישוב יהודי. הוא איש שמאל בכל מובן המילה. אף כשהורא הרב שטיינמן, שאליו הוא אמור להיות כפוף, להצביע בעד החוק, וכפי שפורסם בעמוד הראשון של עיתונו 'יתד נאמן', לא היה מסוגל גפני לעמוד בכך וביקש להתקזז עם אחד מחברי הכנסת הערביים.

ויש לדעת, כי גפני חיבל במשך שנים אף במאבק נגד בג"ץ, מאבק שכל יהודי חרדי אמור לתמוך בו אוטומטית. הוא חשב שיתחנף לנשיאה בייניש ובתמורה היא תיטיב עם הציבור החרדי. לכן חיבל ביוזמות שהיו בכנסת להגביל את כוחו של בג"ץ. ואף הצביע נגד הצעת החוק של ח"כ יריב לוין בנושא בעוד חבריו ביהדות התורה תומכים בחוק.

בייניש "גמלה" לו כעבור שבועיים בהחלטה על ביטול הסדר מתן דיחוי של בחורי ישיבות משרות צבאי, אך גפני לא למד לקח. הוא ממשיך להחניף לאנשי השמאל, להופיע במעוזיהם ולמכור את עקרונות הציבור החרדי וערכי התורה כולה בעבור מחיאות כפיים של קוראי "הארץ" שונאי הדת האנטישמיים.

בהיסטוריה של גפני ניתן גם למנות פגישה עם שגריר ארה"ב בישראל, בה אכל קורצא ותמך בפינוי יישובים, כמובן תוך בקשה להחריג את ביתר וקרית ספר כמיטב מסורת המויסרים בכל הדורות, אשר פגעו באחיהם כדי לדאוג לעצמם ולמקורביהם. אחר הבחירות האחרונות בארה"ב, כשנתמנה שגריר שאוהד את ההתיישבות, לא אמר גפני נואש, והלך להפגש עם שגריר בריטניה, שם מצא אוזן קשבת לשמאלנותו.

בכנס "הארץ" טען גפני, שאילו הייתה מדינת הלכה מצבם של הערבים בארץ היה טוב יותר. אולם כל מי שלמד את הסוגיות יודע מה יחס ההלכה לגוי ובודאי לאויב.

גפני הצהיר שהפלשתינים היו כאן לפנינו. אינני נכנס כלל לשקר שבטיעון הזה על "עם" שהומצא רק לפני כמה עשרות שנים וכל מטרת המצאה זו להשמיד את ישראל. אבל גם אם נניח שהיה צודק, והם היו כאן לפנינו – אז מה? וכי הכנענים לא היו כאן לפנינו? כנראה שבמרוצת השנים והפעילות בכנסת, שכח גפני את הרש"י הראשון בתורה.

גפני כנראה לא למד תנ"ך אבל חומש עם רשי גם לא? אני קורה לגפני לציית להמלצתו הישנה של הרב שך שדרש שכל ח"כ יפרוש אחרי 2 קדצניות ואז יוכל לחזור לבית המדרש ויתחיל לחזור על תלמודו. אולי יבין כמה היהדות רחוקה שנות אור מהשמאל הבוגדני.
ברוך מרזל הארץ משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד