י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכירת מובילאיי מתקדמת: בעלי המניות של החברה אישרו את העסקה

58% מבעלי המניות של החברה תמכו במכירת החברה תמורת 15.3 מיליארד דולר • ההצעה של אינטל תקפה עד ה-21 ביוני אך תוארך כדי לאפשר למובילאיי להשלים הליכים הקשורים לעסקה • רשות הגבלים עסקיים הישראלית אישרה את העסקה, ודרושים אישורים של רגולטורים נוספים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שלושה חודשים לאחר שאינטל ( 35.88 +0.42% ) סיכמה על רכישת מובילאיי הישראלית, העסקה התקדמה שלב: בעלי המניות של החברה הישראלית אישרו את מכירת החברה תמורת 15.3 מיליארד דולר במזומן – העסקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם.

אינטל הסכימה לשלם 63.54 דולר למניה, פרמיה של 35% על מחיר המניה לפני ההודעה על העסקה. 58% מבעלי המניות תמכו במכירה, 1% נמנעו ו-0.02% התנגדו לעסקה. כל אחד מהשלושה מחזיק בכ-7% מהמניות. כל שאר בעלי המניות לא השתתפו בהצבעה. בעלי המניות העיקריים של החברה הם המייסדים זיו אבירם ואמנון שעשוע, וכן שמואל חרל"פ, הבעלים של יבואנית הרכב כלמוביל. בעלי המניות של מובילאיי ( 62.82 +0.11% ) אף אישרו מינוי מחדש של הדירקטורים.

ההצעה בתוקף עד ה-21 ביוני, אבל התהליכים לא הסתיימו ולכן התקופה תוארך על ידי אינטל עד שיושלמו. העסקה עדיין דרושה אישורים של גופים רגולטוריים, בהם רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית, ותהליך האישור צפוי לקחת כמה חודשים נוספים. עד אז יתנהלו שתי החברות באופן עצמאי. לפני יומיים גם הודיעה מובילאיי כי פקעה התקופה שבה עדיין היתה יכולה לקבל הצעות מרוכשות נוספות, וכי אין הצעה על הפרק. אתמול (ג') אישרה רשות ההגבלים העסקיים הישראלית את העסקה, שהובאה לאישורה אתמול ואושרה במסלול הירוק המהיר, המיועד לעסקות שאינן משקפות כל פוטנציאל לפגיעה בתחרות.

מובילאיי שיושבת בירושלים, הוקמה ב-1999 על ידי אבירם ושעשוע. החברה מפתחת מערכות עזר לנהג, ועל בסיסה מפתחת טכנולוגיה לרכב אוטונומי. הפיתוחים של החברה מותקנים אצל יצרניות רכב מסורתיות, שמתחרות בענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אפל וטסלה. אינטל שיתפה פעולה עם מובילאיי עוד קודם להודעה על הרכישה בשני מיזמים – פיתוח מכונית אוטונומית עם חברת ב.מ.וו ופיתוח משותף עם חברת דלפי הבריטית, שבמסגרתו מפתחות שלוש החברות מערכת לנהיגה אוטונומית שתתאים ליצרניות רכב שאינן פועלות באופן עצמאי לפיתוח מכונית אוטונומית.

אינטל מנסה בשנים האחרונות להשיג יתרון תחרותי בתחומים חדשניים, לאחר שהפסידה את שוק הסמארטפונים למתחרה הגדולה קוואלקום. כחלק מהנסיונות הללו החלה אינטל לשתף פעולה עם מובילאיי, חברה ותיקה ומוערכת בשוק, ובחברה האמריקאית סבורים כי רכישת מובילאיי וסינרגיה טכנולוגית מלאה יאיצו את הפיתוחים ויאפשרו לה ליהנות באופן מיטבי יותר מהמהפכה החזויה בתחום.

אינטל היא המעסיקה הגדולה במשק הישראלי, עם כ-10,000 עובדים. במובילאיי עובדים 660 עובדים, אך אינטל הצהירה כי היא מתכננת להרחיב את מספר העובדים של מובילאיי לכ-4,000.

לצורך כך מתכננת מובילאיי להקים קמפוס משרדים ענק באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים. אתמול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של ירושלים אישרה להפקדה את הקמת הקמפוס, והוסיפה 10 קומות נוספות למגדל המרכזי של הקמפוס. כך צמח גובה הבניין המרכזי ל-40 קומות. עוד ייבנו במתחם שמונה בניינים בני 8 קומות. בסך הכל יכלול המתחם שטח בנוי של 80 אלף מ"ר, וצפוי לשרת כ-3,500 עובדים.
אינטל מובילאיי בעלי מניות רשות הגבלים עסקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד