כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זעקת השבת: הסיעות החרדיות יתכנסו למאבק נגד משרד התחבורה

ביוזמת הרבי מגור: בעקבות חילולי השבת המתרבים בעבודות התחזוקה של כבישי ישראל, על ידי גופים הקשורים למשרד התחבורה - סיעות 'יהדות התורה' ו'ש"ס' יתכנסו לישיבת סיעה משותפת, כדי לאחד כוחות לקראת מאבק כולל בנושא

עבודות בכביש. צילום: פלאש90
עבודות בכביש. צילום: פלאש90



המפלגות החרדיות מעלות הילוך: בעקבות חילולי השבת המתרבים, בעיקר על ידי עבודות התחזוקה הנעשות על ידי משרד התחבורה, סיעות 'יהדות התורה' ו'ש"ס' יתכנסו לישיבת סיעה משותפת, ביום שני הקרוב, בה הן ידונו על דרכי הפעולה בפרשה.

כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן שוחח בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים בפניו כי "על נושא כמו שמירת השבת – הממשלה יכולה להתפרק". נתניהו הבטיח כי יפעל בנושא מול שר התחבורה ישראל כץ.

בימים האחרונים, כלל היומונים, יתד נאמן, המודיע והמבשר, מגבים בחריפות את המאבק ואף מוסיפים אש לתבערה, עם מאמרים נגד שר התחבורה ונגד חילולי השבת הממשלתיים.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף, כי מי שעומד מאחורי המאבק הוא האדמו"ר מגור, שהורה לשר ליצמן ללכת בכל הכוח על הנושא, בשיתוף פעולה מלא עם כלל הסיעות.

גם שר הפנים אריה דרעי התייחס לסערה בישיבת הסיעה השבוע, והודיע כי הוא ממנה את חברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי, לרכז את המידע בסוגיה ולהביא לפניו את הפרטים המלאים.

מאבק השבת הנוכחי, מהווה המשך לסערה הפוליטית שפרצה לפני מספר חודשים, שכמעט הביאה לפירוקה של הקואליציה ולפיטוריו של השר כץ. לבסוף, הובהר לנציגות החרדית כי הסמכויות בנושא נמצאות בידיו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, וכי מעתה ייעשו רק עבודות נצרכות.

אולם, בחודשים האחרונים הוברר כי לא דובים ולא יער, וכי כמידי שבת גופים הקשורים למשרד התחבורה מבצע עבודות תחזוקה בכבישי ישראל, זאת למרות שהן אינן נצרכות, ובשל כך פרצה הסערה הנוכחית.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי כחלק מהמאבק, ח"כ יואב בן צור וח"כ מיכאל מלכיאלי צפויים להיפגש בתחילת שבוע הבא עם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ומנכ"ל רכבת ישראל איילון בכדי לדון על עבודות שנערכות בשבתות בתקופה האחרונה.

סיעת ש״ס הודיעה כי "יו״ר סיעת ש״ס ח״כ הרב בן צור וח״כ מלכיאלי יקיימו ביום ראשון הקרוב מרתון פגישות עם גורמים במשרדי התחבורה והעבודה והרווחה כדי לבדוק לעומק את נושא העבודות בשבת במתחם הרכבת בנתיבי איילון. כזכור, ביום שני השבוע הטיל יו״ר ש״ס השר דרעי על חברי הכנסת מסיעתו לעקוב מקרוב אחר התופעה ולהביא בפניו את נתוני חילולי השבת החמורים, הגורמים לזעזוע קשה אצל כל יהודי ששמירת השבת יקרה לליבו.

"בשל כך, ייפגשו הח״כים בן צור ומלכיאלי ביום ראשון הקרוב עם מנכ״לית משרד התחבורה הגב׳ קרן טרנר ומנכ״ל רכבת ישראל ושורה של בכירים. בפגישה שתיערך במשרד התחבורה בירושלים יבקשו הנציגים הסברים לנוהג החמור של עבודות תשתיות בשבת.

לאחר מכן ייפגשו הח"כים בתל אביב עם מנכ״ל משרד העבודה והרווחה מר אביגדור קפלן ועם הגב׳ מיכל צוק האחראית על היתרי העבודה בשבת. הדברים והמסקנות יובאו בשבוע הבא לישיבת סיעת ש״ס".
משרד התחבורה כביש ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד