י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עדויות: "בגלל המשגיח הרב רבי נטשנו את הישיבה - איש לא גייס אותנו"

'בחדרי' ערך בירור עם החמישה שהוזכרו על ידי הרב יהודה רבי, כמי שפותו להתגייס, והאמת מדהימה: הם עזבו את הישיבה בשל התנהלותו. הם לא קיבלו מעולם פניות מ'גייסים' ושניים מהם כלל לא התגייסו: "הוא שיכור - סיפוריו מצוצים מהאצבע". אחד מהם טוען: "התחננתי לרב רבי שלא יזרוק אותי מהישיבה או שאחוייב להתגייס. הוא התעקש"

עדויות: "בגלל המשגיח הרב רבי נטשנו את הישיבה - איש לא גייס אותנו"



פרשת ה'משגיח קטן' ששיקר מול האלפים ופוטר - שלב העדויות: מאז החל 'קרב הבלימה' נגד הסחף הכלל חרדי לעצרת הגיוס של סאטמר ו'הפלג הירושלמי', הטענה המרכזית היתה, התעמולה בארצות הברית מלאה בשקרים. לשיא הגיעה חשיפת תוכן מכתב ראשי הישיבות ב'בחדרי' עם המשפט "שקרא לא קאי" - שקר אינו מחזיק.

ואז, אתמול, יום שלישי, הונחה ההוכחה המוחצת. חשיפת 'בחדרי חרדים' הדהימה את כולם: נאום שלם שנמסר על ידי נציג 'הפלג' מישראל בעצרת סאטמר, היה רצוף שקרים. ניסיונות טיוח, דיווחים מונפצים בווטסאפ ובמייל, ניסו לשלול את החשיפה, בטענה כי מלבד הנקודה שהנואם השתמש בשמות בדויים, כל הפרטים נכונים. לצורך כך אף נעשה צעד חריג, ומקורות מתוך הישיבה המדוברת, שאגב חובה לציין כי מדובר בישיבה נחשבת ומוכרת בעולם הישיבות - חשפו מי הם אותם בחורים, כהוכחה לכך שאכן ישנם בחורי ישיבה ספרדים שפותו לעזוב את הגמרא ולהתגייס לצבא. השמות הופצו היום ברבים. ואנחנו, ארבעה מאנשי הצוות של דסק החדשות ב'בחדרי חרדים', יצאנו לבדוק עם אותם חמישה את הפרטים המדויקים. בטח לא תופתעו לגלות שחלקם כלל לא התגייס לצבא, עד לרגע זה.

ניגש לפרטים. הכל החל לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי הרב יהודה רבי, ששימש כמשגיח קטן בישיבת 'נחלת משה' בירושלים, פוטר ע"י ראשי הישיבה לאחר ששיקר מול אלפי משתתפי בעצרת סאטמר בארה"ב ביום ראשון, כשגולל בנאומו סיפורים שקריים עם שמות שלא היו ולא נבראו. בעקבות הפרסום, הפיצו הרב רבי ואנשיו הודעה עם שמות ופרטים של חמישה בחורים, שלטענתם גוייסו לאחר שפותו ע"י "ציידים" ו"גייסים", בהיותם בחורי חמד שישבו והגו בתורה בישיבה.

'בחדרי חרדים' הרים את הכפפה ושוחח עם הבחורים ששמותיהם פורסמו. בדבריהם טוענים הבחורים כי מעולם לא פותו ע"י אף אדם.

לא זו בלבד: הבחורים ברובם טענו שעזבו או נזרקו מהישיבה בעטיו של רבי עצמו. אחד מהבחורים אף התחנן לרבי שלא יזרוק אותו אך הוא לא שעה לבקשותיו וזרק אותו מן הישיבה. בחורים אחרים העידו שבשל התנהגותו של רבי ודבריו נגד גדולי ישראל, רבנים ואדמו"רים, הם מאסו בשהות בישיבה ולכן עזבו אותה. אחד מהם טוען: "התחננתי לרב רבי שלא יזרוק אותי מהישיבה בשביל שלא אחוייב להתגייס. אבל הוא התעקש".

מעדויות הבחורים עולה תמונה קשה מאד. לאחר שרבי השניא את הישיבה על הבחורים בשל התנהגותו ודבריו. בחלקם בשל דבריו על גדולים בישראל שזיעזעו את הבחורים והובילו אותם לנטוש את הישיבה, לצד מי שרבי עצמו השליך מהישיבה לאחר שאטם אזניו לתחנונים שלא לעשות כן - עמד רבי מול האלפים בעצרת ואמר בעזות מצח כי "בחורי חמד ששקדו על תלמודם פותו ע"י גייסים וציידים".

'בחדרי חרדים' אף שוחח עם הגורמים הקשורים לפרטים הטכניים ואימת את הפרטים והתאריכים. הדברים שאמרו הבחורים עלו בקנה אחד עם הפרטים והתאריכים שמסרו הבחורים עימם שוחחנו.

כאמור, מעדויות כל הבחורים המדוברים עולה בבירור כי מעולם לא פותו ע"י מאן דהו. כמעט כל הבחורים מדברים במילים קשות, חריפות ומאשימות על רבי עצמו שגרם להם לעזוב את הישיבה והוא האשם בכך שהם לא נשארו בישיבה. קראו ושפטו.

יצויין כי ההקשר בין השמות שהוקראו בעצרת ההמונים ובין הרשימה שהופצה אינו ברור, וישנם אי דיוקים שמעלים חשד כבד שהרשימה חוברה רק לאחר שהתברר השקר והשמות המסולפים, תוך הסתמכות על חצאי אמיתות ושקרים. מכל מקום למען הסדר הטוב אנו מציגים את הקשר בין הרשימות כפי שנמסרו ע"י רבי.

"הרב רבי חנק אותי"

הראשון ברשימתו של רבי, מכונה רפאל אמינוב. על הבחור ששמו האמיתי חיים, נטען על ידי רבי ש"פיתו אותו גייסים שיכול ללמוד מקצוע בחינם על חשבון הצבא, ואכן הוא הלך ללמוד בקריה האקדמית 'אונו', בתמורה לכך שחתם על מסמך שהוא מתגייס בעוד תקופה". בשיחה עמו הוא מכחיש את הדברים, אין שום קשר בין העובדה שהלך ללמוד מקצוע לצבא. "אין לי גם כוונה לשרת בצבא" , הוא מצהיר בשיחה, "איני יודע מאיפה זה הגיע שאני יש לי כוונה כזו".

השם הבא ברשימה הינו שלמה בן ציון. שמו האמיתי הוא אביתר בנאי. כיום הוא משרת ביחידה צבאית ובן משפחתו סיפר מה בדיוק אירע עמו: "אביתר אמר לי היום שוב, שום צבא לא לקח אותי, אני פשוט עזבתי את הישיבה, ורק אחר כך הלכתי לצבא".



רבי נואם בעצרת

מה שמזעזע בסיפורו של אביתר הוא שלטענתו עזב את הישיבה בגלל התנהלותו הקלוקלת של רבי: "הרב רבי חנק אותי בכל דבר ולא יכולתי כבר לסבול את זה", אמר למקורבו. "היה אומר לי "בוא למשרד שלי" "יש לך טלפון", הייתי עונה לו, "אין לי טלפון" היה אומר "לא, יש לך טלפון בא תביא אותו". אמרתי "אין לי. מה אתה רוצה שאני אעשה". אחרי כל זה התקשרתי לאבא שלי אמרתי לו בא קח אותי מפה".

אביתר שהה תקופה מחוץ למסגרת: "הלכתי לעבוד", סיפר למקורבו, "אחרי תקופה נהייתי עריק והייתי לפני כלא צבאי. הייתה לי ברירה - או כלא או צבא. ואז הציעו לי שאעשה שנתיים צבא, ואקבל שנה לימודים חינם, ואם לא ארצה את הלימודים אני יכול לעשות רק שנתיים צבא.
אז אמרתי מה להיכנס לכלא עכשיו...

"אף אחד לא לקח אותי מהישיבה", הוא מדגיש, "זה שטויות. "אני אחרי הישיבה בכלל הלכתי לעבוד, פשוט שלחו לי פתקים מהצבא שאני אכנס לכלא כי אני לא שייך לשום ישיבה. אז הברירה היחידה שנותרה לי זה ללכת לצבא. והנה ברוך ה' בעוד 3 חודשים אני מסיים את הצבא".

הרב רבי העדיף שאלך לצבא החילוני

שקרים לציבור. בעצרת סאטמרצילום: שקרים לציבור. בעצרת סאטמר
שקרים לציבור. בעצרת סאטמר


השם הבא הוא 'מאיר אסולין'. אשר לדברי אנשיו של הרב רבי, "במוצאי יום כיפור הגיע לבית המשגיח ואמר: אני בא להיפרד, אני הולך לצבא, אני יישאר חרדי, בין כה וכה אני לא לומד מי יודע מה".

אך החייל שמו האמיתי ר', והתגייס לגדוד נצח יהודה מכחיש שפותה על ידי גייסים, ולמעשה מאשים את הרב רבי, כפי שהסביר היום בשיחה עם משה גלסנר ב'קול ברמה'.

"איש לא פיתה אותי", סיפר, "אני החלטתי מעצמי להתגייס. העיפו אותי מישיבה כי תפסו אותי עם טלפון לא כשר. אמרתי לרב אם יעיפו אותי מהישיבה אמי תרצה שאתגייס, כי אני מבית לא חרדי.

הצעיר הוסיף והדגיש: "לא רציתי לעשות צבא. אבל הוא תפס אותי עם טלפון, בלי כלום בקושי שיחות. אמרתי לו קח את הטלפון, שבור אותו, כך נהוג בהרבה ישיבות. אבל הוא לא הסכים... באתי אליו במוצאי יום כיפור, באתי וביקשתי שישאיר אותי. הוא התעקש אני לא יודע למה".

ר' כועס על רבי ואומר: "חשבתי יום אחד ללכת אליו להגיד לו שהכל על הראש שלו". והוא מצהיר, "כל עוד יש לבחור דחייה, אף אחד לא מגייס בכח. אין מי שהתגייס מהישיבה, כולם זה אחרי שעזבו את הישיבה.

בעצרת טען רבי שק' אינו שומר מצוות, אך הנוא מזועזע מהאשמה הזו ואומר: "הוא שיכור - הוא לא מדבר אמת, אני דתי. הוא אמר לי שעדיף להיות בצבא החילוני מאשר בזה הדתי".

סיפורים מצוצים מהאצבע

הבחור הבא ברשימה הינו 'רחמים מועלם מדימונה'. שמו למעשה שושן שלי. לטענת מקורבי הרב רבי, הוא 'לומד מקצוע על חשבון הצבא'.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הוא טוען שמדובר בשקר גס, איש מצה"ל מעולם לא פנה אליו. הוא מיוזמתו פנה ללמוד במכון לב ללא קשר לשום גורם צבאי.

"זו החלטה שלי עם משפחתי. אני לומד במכון לב גם מקצוע וגם תורה. אני המום מהסיפורים. כי רבי מספר סיפורים מצוצים מהאצבע. וכל הסיפורים האלו שהוא והם הפיצו, שקריים לחלוטין. אף אחד לא פנה אלי מעולם ואף אחד לא שידל אותי. אני פניתי מיוזמתי למכון לב רק אחרי שעזבתי את הישיבה".

הסיבה שהוא עזב את ישיבה היא בעטיו של התנהלותו של רבי, "לא יכולתי יותר לסבוך את הדברים שרבי דיבר ואת האופן בו התנהג אל הבחורים", הסביר, "אני הגעתי לישיבה בשיעור א' עם רצון ללמוד ולהתעלות. ואכן למדתי ברצינות אולם החל מהרגע הראשון לא הצלחתי לסבול את האופן בו יהודה רבי, זלזל ולעג לגדולי ישראל, אדמו"רים גדולים ורבנים.

"הוא דיבר בצורה חמורה מאד נגד הרבי מחב"ד, בזלזול נורא. פעם כשדיבר נגדו כעסתי מאד ומחיתי בו. אמרתי את הדברים לבני משפחתי. הרגשתי שאני לא מסוגל ללמוד בישיבה אם כך מדבר שם איש צוות. יחד עם בני משפחתי שהיא מאד תומכת ואוהבת החלטתי ללכת ללימודי מקצוע לצד לימוד תורה. ואכן החלטתי ללכת למכון לב".



החייל החרדי אביתר מאירצילום: החייל החרדי אביתר מאיר
החייל החרדי אביתר מאיר


השם האחרון, בן ישיבה לשעבר בישיבתו של רבי, הוא אביתר מאיר. ברשימה שהפיצו אנשיו של רבי נכתב כי, "הבחור סיפר למשיב הישיבה במהלך חורף תשע"ו שיושבים עליו בלשכת הגיוס שמצוה גדולה לשרת בצבא, לפני שנה, ביום בהיר אחד, בר"ח אייר תשע"ו, הוא לא הגיע לישיבה, והתברר שהוא הלך למכינה קדם צבאית".

לדברי בני משפחתו הסיפור עמו אחר לגמרי. הוא לא פותה על ידי איש. מה שחמור יותר שהתנהלותו של הרב רבי, היא שגרמה לו לעזוב את הישיבה.

כפי שסיפרו בני משפחתו ל'בחדרי חרדים'. הצעיר, בן למשפחה של חוזרים בתשובה בצפון, הוא הלך לישיבה של חוזרים בתשובה לתקופה, לאחר מכן החליט לנסות ללכת לישיבה חרדית כדי לראות איך זה ללמוד במקום חרדי.

"הוא הגיע אחרי המלצות ללמוד אצל הרב רבי, לאחר תקופה קצרה הבין שהרב הזה חושב רק על עצמו, הוא לא מתעניין בבחורים עצמם, הכל זה פוזה אצלו", אומר בן המשפחה.

"הרב רבי יושב עם בחורים וצוחק ומזלזל בגדולי ישראל, הוא בעיקר היה צוחק על אדמו"רים, ומזלזל בדרך שלהם, הוא הרגיש שהוא לא נמצא במקום ראוי, הוא עזב לאחר תקופה את הישיבה, ובמשך חצי שנה הוא עבד בשיפוצים, ואז התגייס לאחד ממסלולי הגיוס החרדיים, הוא נהנה שם מכל רגע, ושומר שם על רמה רוחנית גבוהה".

עוד הוסיף בן המשפחה: "עד לרגע שבו הם פרסמו את השם שלו עם הסיפור השקרי עליו, לא ידענו מה זה "גייסים. אנחנו גרים בצפון, ואין פה את כל הסיפורים על גייסים, הוא רצה להתגייס למקום חרדי".

בשולי הדברים יודגש, כי כמובן מאז ומעולם ישנם אחוזי נשירה, יש הטוענים כי בארה"ב אחוזי הנשירה אף גבוהים יותר ומדובר ב"מכת מדינה". מהנתונים עולה כי בישיבה המדוברת, ישיבת 'נחלת משה', לאורך השנים אחוזי הנשירה אף קטנים יחסית ביחס לשאר הישיבות בארץ.

למרות פניות 'בחדרי חרדים', לא הצלחנו עדיין לקבל את תגובת יהודה רבי לתוכן הכתבה. לכשתגיע תגובתו היא תפורסם.



הרב רבי צבא עצרת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד