י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביבי אישר את הרחבת קלקיליה והימין זועם

אושרה תוכנית שתכלול את הרחבת העיר קלקיליה. שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד שיגרו מסר חריף לנתניהו: "זה פרס לטרור"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



סערה פוליטית: הערב (ד), נחשף בערוץ 2, כי אושרה תוכנית שתכלול את הרחבת העיר קלקיליה. הדבר גרר סערה פוליטית רבה. על פי התוכנית, קלקיליה תורחב בהיקף שטח של כ-2,500 דונם והיא תכלול כ-14 אלף דירות חדשות שבהן יתגוררו 60 אלף תושבים. 

בפועל, ההערכה שרק חצי מהתכנון ימומש אבל במועצה האזורית שומרון טוענים שאיש בממשלה לא דיבר או תיאם את המהלך שירחיב את העיר עד לגבול ההתנחלות צופים.

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד שיגרו מסר חריף לנתניהו, והבהירו את התנגדותם לתוכנית, "התנגדנו לתכנית המכונה "מקל וגזר", שהיתה ונשארה תכנית של פרס לטרור, ושל קידום ההשתלטות הפלסטינית על שטחי סי", אמרו.

"אין ספק שמשמעות התכנית מחמירה אל מול ההיקפים המצומצמים מאד של בניה שאישר ראש הממשלה לישובים הישראלים", הוסיפו בנט ושקד לתקוף, "על ממשלת ישראל לקדם את האינטרסים הישראליים ביו"ש, ולא את אלה של הפלסטינים".

לסיום דרשו: "לנוכח משמעויות אלה נדרוש הקפאת התכנית עד לדיון מחודש בקבינט או עד שיווק של 14 אלף יחידות דיור לישראלים בשטח סי".

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסום כי "מדובר בתוכנית שהובאה ע"י שר הביטחון בשנה שעברה ואושרה ע"י הקבינט.

"מאז אושרו לתכנון ולבנייה מעל 10,000 יחידות דיור להתיישבות היהודית, ולכן הטענה אינה נכונה ואף אבסורדית".

משרד הבטחון הגיב כי, "הודעת שרי הבית היהודי תמוהה ביותר, מאחר והתוכנית המכונה 'מקלות וגזרים', הוצגה לפני כחצי שנה לכל שרי הקבינט, בהם שרי הבית היהודי.

"העלאת הנושא דווקא היום, כולל ההצהרות והדרישות, מזכירות יותר מדי את התנהלות תנועת התחייה בשנת 1992, כאשר הפילה את ממשלת הימין בראשות יצחק שמיר ובכך הביאה עלינו את הסכמי אוסלו. הממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר למפעל התיישבות ביהודה ושומרון, כשרק במחצית הראשונה של 2017, אושרו אלפי יחידות דיור. אנו מנהלים מדיניות שקולה, מתוך התחייבות לקידומה ופיתוחה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון מצד אחד, ובאחריות לשמירת האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית מצד שני".
אישור בנייה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד