י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו ייחקר שוב; תיק 1000 רחוק מהכרעה

חקירת תיק המתנות, בו נחשדים ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, רחוק מלהגיע להכרעה, עם זאת במשטרה ובפרקליטות, לא אמרו נואש, הם ממשיכים בפעולות חקירה שונות, כולל נסיונות להשיג את המיליארדר האוסטרלי נתניהו צפוי להחקר עוד כמה פעמים בחודשים הקרובים

נתניהו, צילום: פלאש 90
נתניהו, צילום: פלאש 90



חקירת ראש הממשלה בתיק 1000 - האם הוא בדרך לכתב אישום או שהתיק סגור? ע"פ הדיווח הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות', התקיים השבוע דיון עדכון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, ראש אגף החקירות מני יצחקי והפרקליטים המלווים את החקירה.

לפי הפרסום בעיתון, רה"מ יזומן לעוד כמה חקירות, בחודשים הקרובים בהן יטיחו בו את מלוא החשדות שהצטברו בידיהם מחקירות ועדויות שאספו בה בפרשה, כדי לקבל את גרסתו.

לטענת גורמים בכירים, היועמ"ש מתייחס אל תיק המתנות בראייה אסטרטגית, לדבריהם, מהחקירה עולה תמונה, של תעבורת מתנות בהיקפים נרחבים שניתנו לראש הממשלה נתניהו ולרעייתו שרה מאיל ההון ארנון מילצ'ן ומאחרים, לרוב ע"פ דרישת ביבי ושרה.

עם זאת, מציינים מקורות במערכת האכיפה, כי למרות האמור לעייל, אי אפשר לקבוע כבר בשלב הזה, כי יוגש כתב אישום בפרשה, שכן החקירה מתמקדת כעת, בהבנת האינטרסים במערכת היחסים בין נתניהו לאותם אילי הון, כדי לבסס ראיות ולהבין האם המתנות ניתנו לנתניהו בשל היותו איש ציבור והחשוב מכל, האם מילצ'ן קיבל טובה כלשהי בתמורה או לכל הפחות ציפה לקבל.

עוד על פי אותם גורמים, המשטרה מתמקדת כעת במאמצים לגבות עדויות בחו"ל, חיקורי דין ופעולות חקירה נוספות, בהוראת היועמ"ש מנדלבליט. אחד הקשיים בתיק הוא השגת עדותו של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, גם הוא ע"פ החשד, העביר מתנות לבני הזוג נתניהו. לפי 'ידיעות אחרונות', המשטרה והפרקליטות טרם הרימו ידיים, וממשיכים לנסות ולקבוע עמו מועד חקירה, שכן לחלקו בפרשה ישנה משמעות מרכזית.

כזכור, באשר למילצ'ן, טען נתניהו כי קשריו עמו הן בגדר יחסים אישיים הנמשכים שנים ארוכות. כדי להפריך את טענת ראש הממשלה ולהגיש נגדו כתב אישום, על גורמי החקירה, למצוא ראיות מבוססות.

בכל מקרה, חיקור התיק רחוק מלהסתיים, וההכרעה לגביו, לא צפויה לפחות בחצי השנה הקרובה.

חקירת נתניהו ארנון מילצן תיק המתנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד