י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כחודש וחצי לאחר הטרגדיה בגן הילדים בקרית גת, ההורים תובעים את ההנהלה

לפני כחודש וחצי, דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', על טרגדיה שאירעה בגן ילדים בקרית גת, בה מצא את מותו הפעוט יחיאל הרבסט ז"ל, לאחר שנחנק כתוצאה מבליעת חול, אתמול הגישו ההורים השכולים, תביעה כספית נגד הנהלת הגן

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

כחודש וחצי לאחר הטרגדיה הנוראה בגן הילדים בקרית גת, עליה דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', ההורים תובעים פיצויים נגד הנהלת המעון.

כזכור, הטרגדיה המחרידה אירעה, בשעות הצהרים של יום ראשון ד' אייר, הפעוט יחיאל מיכל הרבסט ז"ל, כבן 3.5 נחנק בגן ילדים בשכונה חרדית בקריית גת, לאחר שבלע חול. מתנדבי מד"א ואיחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו מוגדר אנוש. כוח משטרתי הגיע למקום והחל בחקירת נסיבות המקרה, במסגרתו שלוש מעובדות המקום עוכבו לחקירה.

מבירור ראשוני של משטרת לכיש עלה, כי הילד וילדים נוספים, שהו בחצר הגן ובשלב מסוים הבחינה העוזרת כי הילד ניגש בסיוע ילדים נוספים אליה כשפניו מלאות בחול. "לדבריה, היא הכניסה את הילד אל תוך הגן ובסיוע עובדת נוספת החלו לשטוף את פניו ופיו של הילד אך זה איבד הכרתו". הילד פונה במצב קשה מאוד תוך פעולות החייאה לבית החולים ובהמשך נמסר כי מאמצי ההחייאה לא צלחו.

חיים מצליח חובש רפואת חירום 'איחוד הצלה' סיפר: "קיבלתי טלפון מהגננת כי אחד הילדים ששיחק בארגז חול אינו חש בטוב וסיפר כי חול נכנס לפיו. כשהגעתי למקום כאיש רפואה ראשון תוך כדי הזעקת כוחות רפואה נוספים וניידת טיפול נמרץ דרך מוקד 1221 של איחוד הצלה, הילד איבד את ההכרה והתמוטט. ביצעתי בו פעולות החייאה מתקדמות בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה".

בימים האחרונים, הגישו הוריו של הפעוט, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תביעה על סך שני מיליון וחצי שקלים, נגד הנהלת המעון - "העמותה לקידום תרבות וחינוך בקרית-גת". כך על פי הדיווח הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

בכתב התביעה שהוגש אתמול (רביעי) באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, נטען כי האסון אירע לאחר שבנם הפעוט שכב על ארגז החול, וילדים אחרים מילאו את פיו בחול, על אף שהמעון קטן ובו רק שבעה ילדים ושתי מטפלות, המטפלות שמו לב למתרחש רק לאיר שהילד עצמו נכנס אל תוך המבנה כשהוא מתקשה לנשום ופניו כחולות.

בתביעה טוענים עוד, כי צוות הגן שגה בטיפול בפעוט, בכך שניסה לשטוף את פיו במים, מה שהחמיר את המצב, שכן החול הפך לבוץ מוצק ומחניק, ובגין כך איבד את הכרתו. כמו כן נטען כי המטפלות התרשלו בהשגחה על הילדים בזמן ששיחקו בחצר.

עוד נטען בכתב התביעה נגד הנהלת המעון, כי המטפלות שגו בכך שהתקשרו תחילה לטלפון הפרטי של כונן 'איחוד הצלה' ולא למוקד רפואי, מה שלטענת התביעה, גרם לבזבוז זמן יקר במיוחד שהיה חיוני להצלת חייו של הפעוט. אמו של הפעוט שנקראה אל הגן, ראתה לנגד עיניה כיצד, צוותי ההצלה מנסים ללא הצלחה להחיות את בנה, וגם אחותו התאומה של הפעוט, שהייתה יחד עמו באותו הגן.

מנכ"ל העמותה המנהלת את הגן, סירב אתמול להגיב ל'ידיעות אחרונות'.

גן ילדים ארגז חול קרית גת יחיאל מיכל הרבסט בלע חול בגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד