ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סערת המק"ק: בנו של ראש הישיבה חושף; כך פעלו להוציא מאבי את המכתב

הסיפור מסרב לרדת מסדר היום, כעת בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי', נשמע בנו של ראש הישיבה - המשמש כר"מ בישיבה, כשהוא מסביר לאחד מידידיו, את דעתו על המכתב, ועל מהלך הדברים עם אביו, וכיצד הוציאו ממנו את המכתב, ששלח לאדמו"ר מסאטמר ההקלטה המלאה בפנים

הרב יהודה רבי וראש הישיבה הגר"י בן נאים
הרב יהודה רבי וראש הישיבה הגר"י בן נאים



סאגת המשגיח קטן מישיבת 'נחלת משה' הרב יהודה רבי, שנאם בעצרת הגיוס בניו יורק והציג שמות של בחורים שהתגייסו, ולטענתם הם התגייסו בגללו, מסרבת לרדת מסדר היום. 'בחדרי חרדים' שחשף את הפרשה המסעירה, חושף כעת את השתלשלות הדברים מאחורי הקלעים, כיצד הגיע ראש הישיבה הרב בן נאים לכתוב מכתב.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע בנו של ראש ישיבת 'נחלת משה', הגאון רבי יעקב בן נאים - הרב חיים משה בן נאים המשמש כר"מ בישיבה ומשתייך ל'פלג הירושלמי', כשהוא מסביר לאחד מידידיו, את דעתו על המכתב, ועל מהלך הדברים עם אביו, וכיצד הוציאו ממנו את המכתב, ששלח לאדמו"ר מסאטמר, "תקעו לאבי סכין".



התמלול המלא:

"קודם כל שהאש בישיבתינו תיגמר, כי זה לא נגמר וזה רק מחריף והולך. הם מאתרגים את הרב בן נאים לא פחות ולא יותר,  מאתרגים אותו, והוא בתמימותו קונה את האיתרוג, קונה את זה, הם סגרו אותו בחדר, הוא קיבל טלפון במקום, זה היה ביום ראשון בלילה" כך נשמע בהקלטה.

בהמשך הוא נשמע אומר: "זה האמת, אחי הגדול דיבר עם אבי (ראש הישיבה) היום, והוא אמר לו 'תראה, לא מעניין אותי לא הגר"ח קנייבסקי ולא הרב ישראל יצחק, אותי מעניין שאני מחזיק מוסד ארבעים שנה ואני מרגיש שבא מישהו ושבמתכוון או שלא הורס לי את המפעל בידיים".

"אתה יכול לעמוד נגד זה? מהמקום הריגשי".

ומסביר: "אני לא בא עכשיו לגונן על המכתב שיצא, זו הטעות הטראגית הכי גדולה של הישיבה, אבל מי שקיבל סכין בלב זה הוא (ראש הישיבה) קיבל. מי שהכניס לו את הסכין בפועל וכדומה, שהשמיעו לו שוב ושוב איך הוא (הרב יהודה רבי) ראש הישיבה וכולי וכולי. אבל בנתיים הוא (ראש הישיבה) מדמם, בנתיים הרב בן נאים מדמם".

בהמשך ההקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' הוא נשמע אומר: "והנה פתאום הוא נפל בבירא עמיקתא, זה נכון שהוא נפל. זה שהוא (ראש הישיבה) לא מסכים עם זה ששושן שלי (אחד מחמשת הבחורים שעזבו את הישיבה לטובת שירות צבאי) יצא מהישיבה על ידי גייס או משהו דומה, זה ויכוחים זוטרים מאוד".

"הבן מתייחס לנושא גיוס הבחורים "אני בכלל לא מבין מה הנושא, אני אמרתי את זה היום לבחורים, שהנושא הוא לא איך ולמה יצאו לצבא, אלא הנושא הוא ריבוי בחורי הישיבות הספרדים שממלאים היום את הצבא בכמות רבה מאוד. זה דבר שאף פעם לא היה".

"הבחורים אמרו לי 'הרי פעם אותם בחורים הסתובבו ברחובות אז במקום זה הם הולכים לצבא', הסברתי להם מה רע בצבא ומה השתנה וכולי וכולי".

"אבל מה זה משנה אם הבחור הלך לצבא על ידי גייס או טייס?! וכי זה הנושא? הנושא הוא שבחודש ניסן האחרון הקימו בצה"ל פלוגה של מאה ושמונים חרדים, וכן על זה הדרך. זה שם הנושא".

"הצער שלנו 'הבנים', שהגענו לסיפור במקום שהוא (ראש הישיבה) כבר היה בינם לבינו (הרב יהודה רבי), ואנחנו לא היינו בשטח כדי שלפחות המכתב שלו יישלח לאדמו"ר מסאטמר בצורה מבוקרת ולא יגיע לאתרי האינטרנט וכדומה".

"אני שמעתי שהוא (ראש הישיבה) אמר שהבטיחו לו בהן צדקם שהמכתב יגיע לאדמו"ר מסאטמר בלבד וזה פשע שהמכתב יצא החוצה".
הרב יהודה רבי הרב יעקב בן נאים עצרת הגיוס סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד