כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ת"א עונה לדרעי: "דחיית האיחוד ל-2023 משמעה ביטולו - זה כמו לחתום על קרח"

מוקדם יותר הודיע שר הפנים כי תל אביב ובת ים יאוחדו וב-2023 יתקיימו בחירות לראש עיר אחד ■ ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה עם הקמת מינהלת ממשלתית ■ דרעי: "נדאג שרמת השירותים לתושבים לא תיפגע ואף תשתפר"

ת"א עונה לדרעי: "דחיית האיחוד ל-2023 משמעה ביטולו - זה כמו לחתום על קרח"



"עמדת משרד הפנים כפי שפורסמה משמעותה שאיחוד הערים לא ייצא לדרך" - כך הגיבה הערב (אי) עיריית תל אביב להודעתו של שר הפנים, אריה דרעי, על איחוד הרשויות תל אביב ובת ים.

"עיריית תל אביב יפו נתנה את הסכמתה לביצוע איחוד בצורה מהירה כדי שיושלם עד לסוף 2018 ולא עד לסוף 2023", טוענים בתל אביב. "קצבנו את לוחות הזמנים הנדרשים לקבלת החלטות עד לפסח 2017 ולצערנו, לאחר שהושגו כבר הסכמות משרד האוצר, משרד הפנים לא קיבל החלטה ונקט עמדה חסרת משמעות מעשית.

"היתה זו הזדמנות חד פעמית שבה התגייסה עיריית תל אביב יפו באופן תקדימי לביצוע האיחוד באופן מהיר כדי לקיים ב-2018 בחירות לעיר מאוחדת. כל בר דעת מבין שדחיית האיחוד ל-2023 משמעה שהאיחוד בוטל ולא יתבצע. במדינת ישראל לדחות כך את המהלך זה כמו לחתום על קרח. אנו מצרים על כך ולא נוכל לקחת חלק בדבר".

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע מוקדם יותר הערב כי בכוונתו לאמץ את המלצת ועדת הגבולות שמונתה לבחינת איחוד אפשרי של הערים תל אביב ובת ים. השר הורה על איחודן של שתי הערים, וזה יבוצע בפועל ב-2023. בראשות הוועדה עמד ראש העיר אשקלון לשעבר, בני וקנין, וזו הגישה את המלצותיה לפני כשנה.

ממשרד הפנים נמסר כי "ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה, עם הקמת מינהלת ממשלתית לעניין האיחוד, כשהאיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת ב-2023 – בחירות לראש עיר אחד לעיר המאוחדת". עוד נמסר כי עד 2023 תהיה בת ים בתוכנית הבראה מיוחדת - צופה פני איחוד.

שר הפנים, אריה דרעי, מסר כי "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגירעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית שבחנה את הנושא, ולאחד את הערים בת ים תל אביב-יפו, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לבצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים".

עוד אמר דרעי כי "לקראת האיחוד יידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תיפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה מהלך בסדר גודל כזה יוצא לדרך, ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".
משרד הפנים איחוד תל אביב ובת ים עיריית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד