א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מצוקת הדיור: החרדים מסתערים על היעד הבא

הפוליטקאים החרדים, ובראשם ח"כ יעקב אשר, לוחצים לייעד למגזר החרדי שטחים חדשים בפתח תקווה הנושקים לשכונה החרדית גני הדר • וגם: ההצלחה הגדולה באלעד • כל הפרטים

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90



מצוקת הדיור: לאחר שבשורת העיר שפיר בדרום שנחשפה ב"בחדרי חרדים" - יצאה לאוויר העולם, הפוליטיקאים החרדים מסמנים את היעדים הבאים, במטרה להביא לפתרון רחב יותר שיצמצם את מצוקת הדיור במגזר החרדי. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים.

אתמול, אישר קבינט הדיור, את העברת מתחם כפר סירקין לותמ"ל, במטרה להאיץ את בניית 4,000 יחידות הדיור שאמורות להיבנות במקום. כעת, החרדים, ובראשם ח"כ יעקב אשר, דורשים לייעד למגזר החרדי - חלק גדול מאותן יחידות דיור, וזאת בשל הקרבה לשכונה החרדית גני הדר.

שטחו של המתחם המדובר: כ-900 דונם, והוא כאמור מצוי מדרום לכפר סירקין, בין דרך מספר 6 במזרח לשכונת עמישב בפתח תקווה ממערב. רוב שטח המתחם מצוי בתחום מועצה איזורית דרום השרון והיתר בתחום השיפוט של עיריית פתח תקווה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בפגישה שקיים אתמול ח"כ אשר עם שר האוצר משה כחלון, הוא העלה את נושא מצוקת הדיור והציג את דרישתו החד משמעית לגבי שילוב המגזר החרדי בתוכנית הענק בכפר סירקין. כחלון השיב כי הוא ייכנס לעובי הפרטים ויקדם את צרכי המגזר החרדי.

אסטרטגיית הפעולה של ח"כ אשר היא לפעול עבור המגזר החרדי כבר בשלב הראשוני של הפרוייקטים השונים, וזאת בכדי למנוע תירוצים כדוגמת: "נזכרתם מאוחר מידי והשטח כבר יועד למגזר הכללי". ועל כן, כעת הוא שם את כל כובד משקלו על הפרוייקט בכפר סירקין שכאמור רק אתמול קיבל דחיפה מקבינט הדיור.

בנוסף, אשר טען לקברניטי הדיור בישראל, שר האוצר כחלון, שר השיכון גלנט ואביגדור יצחק יו"ר מטה הדיור, כי אמנם חלק גדול מהמגזר החרדי ממוקם בקטגוריה הנמוכה של הסולם הסוציואקונומי, ועבורו צריך להתאים פתרונות דיור בפריפריה - בדרום ובצפון, אולם, קיים במגזר החרדי גם 'מעמד ביניים' שמרשה לעצמו לרכוש דירה באזור המרכז וגם עבורו צריך לדאוג.

כאמור, על פי הנתונים שהוצגו אתמול בקבינט הדיור עולה כי מתחם סירקין כולל כ-4,000 יחידות דיור "בתמהיל מגורים מגוון המשלב בנייה קרקע באזור הקרוב לכפר סירקין ובנייה רוויה באיזור הסמוך לשכונת עמישב. בנוסף למגורים כולל המתחם שטחי מסחר, שטחים עבור מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים".

הפופולאריות של המתחם נובעת הן בשל היותו ממוקם במרכז הארץ והן בשל העובדה שהוא סמוך לדרכי תחבורה רבים, מחלף נחשונים וצירי תחבורה נוספים. כאמור, קבינט הדיור הכריז על השטח כמתחם מועדף לדיור והעניק לותמ"ל את הסמכויות הרלוונטיות, במטרה להאיץ ולקדם את בניית יחידות הדיור במקום.


הסכם גג: 10,000 יחידות דיור באלעד

מלבד מתחם סירקין, הפוליטיקאים החרדים מאיצים את הכשרת שטח האש בעיר אלעד, שכבר קיבל את האישורים הנדרשים ממשרד הביטחון, הפנים, האוצר והשיכון, במטרה לבנות במקום כ-10,000 יחידות דיור למגזר החרדי, במסגרת הסכמי הגג הממשלתיים.

שילוב השטח באלעד במסגרת הסכמי הגג הוא הצלחה אדירה שרשומה לזכותו של ראש העיר ישראל פרוש, שלדברי הח"כים החרדים - "הופך כל אבן ועושה הכל למען המטרה הזו". ההישג הגדול מתבטא בזה שהמדינה שותפה במימון ההוצאות בפרויקטים שהם תחת הסכמי הגג וכי מדובר באמירה גדולה מאוד של הממשלה הנוכחית לטובת המגזר החרדי.
מצוקת הדיור יעקב אשר משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד