י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בג"ץ קיבל את עתירת זק"א, גופות אינדיג וזוגתו לא ינותחו

בג"ץ קבע הבוקר (שלישי) כי גופותיהם של ברוך אינדיג וזוגתו שנמצאו באילת ללא רוח חיים, לא ינותחו, אך הלוויתם תעוכב עוד ב-24 שעות לצורך השלמת החקירה

בג"ץ קיבל את עתירת זק"א, גופות אינדיג וזוגתו לא ינותחו



בג"ץ קיבל את עתירת ארגון זק"א וביטל את החלטת בית משפט השלום אתמול (שני) באילת, שאישר למשטרה לנתח את הגופות של ברוך אינדיג וזוגתו אודליה בכר ז"ל, שנמצאו בתחילת השבוע באילת ללא רוח חיים.

שופטי בג"צ קיבלו את טענת זק"א, שהתנגדו לנתיחה וקבעו כי אין מקום לנתיחת הגופות, מאחר ואין חשוד שלישי, שכביכול גרם למוות של שני הגופות. המשטרה ביקשה מבג"ץ עיכוב של 72 שעות לביצוע ההלוויה, לצורך השלמת חקירה אך עו"ד דרור שוסהיים התנגד.

בסופו של דיון, קיבל בג"ץ חלקית את בקשת המשטרה ואישר למשטרה לעכב את ההלוויות עד 24 שעות בלבד לצורך השלמת החקירה - אך לא אישר את נתיחת גופותיהם.

ברוך אינדיג, בן למשפחה חרדית, ששוחרר לפני כשנה מתחנת הרדיו הצבאית גל"צ, שם שימש כטכנאי ומפיק, נמצא בצהריי יום ראשון, ללא רוח חיים במלון הרודס באילת יחד עם בת זוגתו אודליה בכר, גם היא חרדית לשעבר.

נסיבות המוות טרם ברורות ומשטרת אילת עדיין חוקרת את פרטי המקרה. גופותיהם הועברו שלשום למכון לרפואה משפטית באבו כביר והמשטרה והפרקליטות ביקשו לנתח את גופותיהם על מנת לגלות את סיבת המוות.

בארגון זק"א ביקשו למנוע את הנתיחה ופנו לבית משפט השלום באילת, שם השופט תומר אורינוב קיבל את בקשת המשטרה ודחה את טענותיהם של זק"א. "אנו סבורים כי בירור סיבת המוות אינה קריטית, היות ובכל מקרה לא יהיה את מי להאשים" אמר ל'בחדרי חרדים' מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית של זק"א שייצג את הארגון בבית המשפט. לדבריו, במשטרה לא חושדים שהיה אדם שלישי שביצע את המעשה - הנתיחה מיותרת ונוגדת את כללי ההלכה בכל הקשור לכבוד המת.

בעקבות כך שבית המשפט לא נעתר לבקשה, ארגון זק"א הגיש ערר לבית משפט העליון בירושלים על מנת למנוע את הצער לנפשות של ברוך אינדיג ז"ל ואודליה בכר ע"ה ולהביאם לקבורה על פי ההלכה.

אינדיג, החל את דרכו כמפיק ב'רדיו קול חי'. הוא התפקר והתגייס לגל"צ, שם התחיל במחלקת האינטרנט, התקדם אחרי זה למחלקת תכניות ולמחלקת השיווק של התחנה. אינדיג, בוגר ישיבות מבני ברק שיתף את עוקביו בפייסבוק בעברו וכתב: "אני ברוך, חרדי לשעבר, ואני לא שומר שבת וכשרות ועדיין אין לי שום שנאה לדת ולדתיים".
ברוך אינדיג נתיחת גופות זקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד