י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כל ששון וכל שמחה – איך לערוך שבת חתן מהחלומות

רגע אחרי החתונה ההתרגשות עדין בשיאה וכולם נערכים לשבת החתן. יותר ויותר זוגות היום מצאו דרך ליהנות ואף להירגע באירוע. היום, ניתן לארח את האירוע וגם להתארח בו. נפגשנו עם אוהד ניר מאנ"א כדי לשמוע עוד

כל ששון וכל שמחה – איך לערוך שבת חתן מהחלומות
על הדרך



בסימן טוב ובמזל טוב הגיעו בניכם או בנותיכם הגדולים לפרקם ואל רשימות המשדכים. בעזרת השם, בתוך זמן לא רב כל כך תמצאו את עצמכם מקבלים את האורחים באולם החתונות. הדבר החכם ביותר שכדאי לעשות כרגע הוא לדעת מה נדרש מכם לעשות בזמן הקצר עד לחתונה הראשונה.

ראשית, כדאי מאוד לסכם עם ה'שותפים' שלכם לחתונה, עם ההורים של הצד השני, את העניינים הכספיים ואת התקציב המיועד לחתונה. ככל שתסגרו את הפרטים הללו מראש – כך ימעט הסיכוי ל'תגרה' שתתלווה אל החופה. אם אתם שייכים לחסידיויות מסוימות, ישנן תקנות שיקלו על החיים שלכם ויגבילו את תקרת ההוצאות של החתונה. מדובר במגבלות משמעותיות מאוד, שמאפשרות אוויר לנשימה להורים למשפחות ברוכות ילדים שצריכים לחתן את כל ילדיהם בשעה טובה ומוצלחת.

אחרי שנקבעה מסגרת התקציב, אפשר לגשת לאיתור אולם בעל כשרויות מהודרות ומתאימות, תזמורת חתונות וצלם שיתעד את הרגעים המאושרים של המשפחה. בכל הנוגע לתזמורת – מדובר בהחלט באלמנט תרבותי מגדיר, שבאמצעותו ניתן ללמוד הרבה על אופיים של בעלי השמחה. כך, אם תמצאו את עצמכם בחתונה שבה מנגן מתופף בלבד – אתם יכולים להבין בקלות שמדובר במשפחה ירושלמית, הנוהגת על פי מנהג העיר עתיק היומין. אם תשמעו מוזיקת חתונות קופצנית מאוד – מדובר במשפחה חרדית מודרנית, וכך על זאת הדרך.

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה של שבתות חתן ושבתות שבע ברכות באכסניות של רשת אנ"א. אם בעבר היו בעלי השמחה מבקשים משכניהם לארח את קרובי המשפחה בשבתות החתן או בשבתות שבע הברכות, הרי שהמחירים הזולים יחסית של האירוח באכסניות, יחד עם הטיפוח האסתטי ועם החדרים הנעימים, הפכו את האופציה של אירוח משפחתי במקומות הללו לאטרקטיבי במיוחד.

בשל הפריסה הארצית של רשת אכסניות ישראליות, הכוללת 18 בתי הארחה מתל חי שבצפון ועד אילת שבדרום, מדובר באופציה רלוונטית לכל תושבי ריכוזי האוכלוסייה החרדיים בארץ.

"קבוצות של חרדים שמגיעות לאכסניה הן בעלות סדר יום משלהן. פעמים רבות הם מבקשים לסגור את כל האכסניה, ומתפעלים במקום בית כנסת עם ארון קודש, בכל אכסניה יש בית כנסת עם ספר תורה אחד לפחות, ורב האגודה דואג לתקינותם", מסביר אוהד ניר מאנ"א רשת אכסניות ישראליות.
לדבריו, הרשת ערוכה לאירוח בסטנדרטים החרדיים ובאכסניות ניתן להזמין מראש אוכל בכשרות מהודרת.

הפריסה הגיאוגרפית הגדולה של האכסניות יכולה לאפשר גם בחירה של המיקום שבו תתקיים השבת המיוחדת שלכם. כדאי להתחשב בכמה גורמים – ובהם האם מדובר באזור עירוני או באזור בעל נוף טבעי יותר, האם קיימות באזור אטרקציות שניתן יהיה להציע למשפחות המתארחות בשבת, עוד ביום שישי, בטרם יגיעו לאכסניה. אין כאן תשובה נכונה ותשובה לא נכונה – כל משפחה עם השיקולים ההעדפות והאילוצים שלה. מה העיקר? העיקר שיהיה במזל טוב.
לפרטים >>>
אכסניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד