ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מלחמה? ילדי תשב"ר באשדוד לא מוגנים

עבור 3000 תלמידים חרדים, הלומדים במבנים ארעיים, אין פיתרון במקרה של התקפת טילים • מזכיר חיידר: "האופציה היחידה - להסתתר תחת השולחנות" • תחקיר 'ידיעות אשדוד'

תלמידי 'חיידר' באשדוד. צילום אילוסטרציה
תלמידי 'חיידר' באשדוד. צילום אילוסטרציה



אלפי התלמידים החרדים המתגוררים באשדוד כבר הבינו כי אין להם על מי לסמוך אלא על אבינו אלא על אבינו שבשמים. כיתות הלימוד, שנמצאות במבנים ארעיים ובקרוואנים, לא יוכלו לספק הגנה אמיתית במקרה של מלחמה או התקפת טילים על אשדוד.

התסכול העמוק שפוקד את מנהלי המוסדות בעיר - כפול.

את העובדה שאי אפשר להתמודד עם הטילים באמצעות קיר הפח כבר הבינו, אך כאשר הניסיונות להציב מיגוניות בשטח המוסדות נתקלו בסירוב מכיוון שהמימון הוא פרטי - הם כבר עמדו חסרי אונים.

אהרון הירש, מזכיר מוסד כלל חסידי, מספר כי התלמידים נאלצים להסתתר מתחת לשולחנות. "זה כל מה שאפשר לעשות כאן", הוא אומר ל'ידיעות אשדוד' שהקדיש תחקיר לנושא.

על-פי ההערכה, מדובר בכ-3000 ילדים שנמצאים ללא מענה ביטחוני.

"התרגולת שלנו לכל אירוע חירום היא שהילדים יסתתרו מתחת לשולחנות", מסביר הרב דוד אליאס מה'חיידר' של בעלזא. "זה בצורה מפורשת סוג של הודאה בכך שאין לנו פתרון".

"אנחנו בקשר עם הביטחון העירוני, והם אומרים לנו שאין כל שינוי", הסביר אליאס והוסיף, "אבל לחמאס ולחיזבאללה יש לו"ז אחר והם לא מתנהלים על פי ההיערכות שלנו".

הורי התלמידים לא מפסיקים לצלצל למנהלי המוסדות ושואלים אותם מה ניתן לעשות ואלה האחרונים נשארים ללא תשובות.

לא יתקיימו לימודים

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "נושא המיגון באזור החרגול נותר ללא מענה, כיוון שלא ניתן למגן את המבנים היבילים במקום באופן בטוח. על כן, אם חלילה יקרה מה שקרה בבאר שבע, ההנחיות הן שעליהם לפעול על פי נוהל 'הכי מוגן שיש' ולא יתקיימו לימודים בחירום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "על פי חוק הג"א משנת 1951: לא יינתן היתר על פי שום חוק הדן בתכנון ובבנייה להקמת בית או מבנה שהוא כולו או בעיקרו מפעל, או להקמת תוספת להם, אלא אם תוכנית הבנייה שעליה יינתן היתר כוללת התקנת מקלט לבית, למבנה או לתוספת להם. החוק קובע כי לא יינתן היתר למבנה כלשהו ללא התייחסות הרשות המוסמכת, כלומר פיקוד העורף".

מפיקוד העורף נמסר בתגובה: "פיקוד העורף אינו מכיר בהיתרים זמניים, ובכל פרויקט שמוקם, נדרש לכלול מרכיבי מיגון. חשוב לציין כי אחריות אכיפת המיגון במוסדות החינוך היא על משרד החינוך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד