י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עתירה: להשעות את הרב בויאר מ'מאוחדת'

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה להשעות מתפקידו את הרב ירחמיאל בויאר, ראש עיריית בני ברק לשעבר ויו"ר דירקטוריון 'מאוחדת' בהווה • הרקע - דו"ח המבקר

הרב ירחמיאל בויאר. צילום ארכיון
הרב ירחמיאל בויאר. צילום ארכיון



התנועה לאיכות השלטון לא שוקטת על שמריה, וכעת מצאה לה אובייקט חדש: המדובר בלא פחות מאיש החסד החרדי המכהן כיו"ר קופת חולים מאוחדת - הרב ירחמיאל בויאר.

בעתירה שהוגשה אתמול (א) על ידי התנועה לבג"ץ נדרש בויאר, ראש העיר בני-ברק לשעבר, לסיים את כהונתו ב'מאוחדת', "לאור ממצאי הביקורת הקשים שהתגלו בקופת חולים מאוחדת בדו"ח מבקר המדינה ואשר אומצו על ידי מנכ"ל משרד הבריאות".

לאחר התפטרותו של מנכ"ל מאוחדת לשעבר שמואל מועלם, מכהן כיום בויאר בכמה תפקידי מפתח ב'מאוחדת', ובהם: יו"ר הדירקטוריון, ממלא מקום מנכ"ל, חבר ועדת הכספים של הקופה, ויו"ר חברת יאלון המנהלת את מוסדות הקופה השונים כמו בתי המלון ובתי האבות שלה.

התנועה לאיכות השלטון דורשת בעתירתה להוציא צווים על תנאי המורים לראש הממשלה, סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות לנמק מדוע לא יורו לדירקטוריון, לוועד המפקח או לכל גורם אחר בעל סמכות בקופת חולים מאוחדת להעביר מתפקידו או להפסיק את כהונתו של יו"ר קופת חולים מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר כיו"ר הדירקטוריון.

עוד נטען בעתירה כי "כשלים אלה מהווים הפרת חובת הזהירות וחובת האמון של הדירקטור, ומכאן כי המשך כהונתו של בויאר כיו"ר הדירקטוריון מגיעה עד כדי חוסר סבירות קיצוני, פגיעה חמורה באמון הציבור במערכת הציבורית, ונוגדת את אמות המידה המקובלות להמשך כהונה בשירות הציבורי".

בתנועה מדגישים כי מדו"ח המבקר עולה כי לא רק שדירקטוריון הקופה ויו"ר הקופה כשלו בתפקידם כגורם המפקח ואפשרו למעשה לקופה להתנהל באופן החמור בו נוהלה, אלא כי "הם אף טמנו ידם בצלחת ובשורה של עניינים מצא מבקר המדינה כשל תפקודי אישי של הדירקטוריון בכלל, והעומד בראשו בפרט".

הרב בויאר סירב להתייחס לדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד