כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

המתקפה של 'יתד' - שלב ההתנצלויות • נכד הגרי"ש הגיע לבית האדמו"ר

בכיר ב'יתד נאמן' הגיע מלווה בנכדו של הגרי"ש אלישיב, לבית האדמו"ר מבעלזא • המטרה: התנצלות על מאמר 'עוקצני' שנכתב בימי סערת הגיורים • בעלזא: ניסיון ההתנצלות לא התקבל • האם ההבהרה בדרך לדפוס? • ואיך זה קשור לפשקווילים שהופצו בבני-ברק?

הגרי"ש אלישיב משמש כסנדק בברית בבעלזא. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
הגרי"ש אלישיב משמש כסנדק בברית בבעלזא. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי



המאבק בגיורים הצה"ליים, הולך ודועך.

עיתון 'יתד נאמן' שהבטיח לפני שבוע כי עצרת הענק – נדחתה, ירד גם הוא מהעץ, ולמורת ליבם של עורכיו, הפסיק לעסוק בנושא זה לחלוטין.

אלא שמתברר כי סדרת המאמרים התוקפניים שפרסם העיתון, לא נשכחה בבתים מסוימים, ובימים אלו נאלצים גורמים בכירים בציבור הליטאי לערוך ביקורים כדי לתת הבהרות ולהבטיח שמקרים מעין אלו לא יישנו.

ובמה דברים אמורים? במאמר שהתפרסם בעיתון תחת הכותרת 'ברוך שנתן עולמו לשומרים', נכתב כי "נס עשה הקב"ה שהותיר את מנהיגי הציבור הליטאי לעמוד בפרץ ולשמור מכל משמר על טהרת העם היהודי".

המאמר נכתב כנגד החסידויות שהעדיפו להביט מהצד על המאבק באישורם הגורף של הגיורים הצבאיים. במאמר המושחז תקפו עורכי העיתון את החסידויות "שמעדיפות לעסוק בקירוב לבבות במקום לעמוד בפרץ, ולמנוע את התבוללות עם ישראל".

החסידות שראתה עצמה כנפגעת העיקרית מהמאמר המדובר, היא חסידות בעלזא. רק לפני מספר חודשים הגיע הגרי"ש אלישיב בצעד היסטורי לבית המדרש של החסידות בכדי לשמש כסנדק לנכדו של האדמו"ר. בכלל, עוד בימי הגראמ"מ שך זצ"ל, הייתה בעלזא קרובה להנהגת הציבור הליטאי - ולפתע מתקפה קשה ב'עיתון הבית'.

המסר הועבר לגורמים הנוגעים בדבר – והפיתרון לא איחר מלבוא.

הבוקר (א') הגיע גורם מעיתון 'יתד נאמן' לביתו של האדמו"ר בקרית בעלזא, כשהוא מלווה בנכדו של הגרי"ש אלישיב. בחדר נשמעה התנצלות על המאמר הפוגעני שנכתב על דעת עורך העיתון בלבד.

מקור בכיר בחסידות בעלזא אומר, כי שליח מבית הגרי"ש אלישיב אכן הגיע אתמול לבית האדמו"ר לצורך בקשת טובה אישית. עם בואו, שמע מפי מקורבי האדמו"ר על הכעס הרב השורר "מאז פרסום הכתבה המרושעת ב'יתד נאמן'. לדבריו, ניסיון ההתנצלות לא התקבל, שכן לדברי חסידות בעלזא, "הפגיעה לא כוונה רק כלפינו, אלא כלפי כל האדמו"רים וכל החסידויות". לדברי אותו מקור, "עד שלא תתפרסם ב'יתד נאמן' כתבה מתנצלת - לא תתקבל כל התנצלות בנושא".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ייתכן וכבר בימים הקרובים תתפרסם הבהרה בעיתון.

המודעות בבני ברק נגד העיתון. צילום: MSניקצילום: המודעות בבני ברק נגד העיתון. צילום: MSניק
המודעות בבני ברק נגד העיתון. צילום: MSניק


"אין לנו קשר לעיתון"

בתוך כך: היום (א) התפרסמו פשקווילים בחוצות בני ברק, בהן נכתב כי להגראי"ל שטיינמן והגרמ"י לפקוביץ', אין שום אחריות למה שנכתב בעיתון.

גורמים בבתיהם סירבו לאשר, כי המודעות נתלו רשמית מטעם הגראי"ל והגרמ"י, וכי יש קשר בין המודעות למאמר שפגע באדמו"רים. יחד עם זאת הם אמרו כי אמירות מעין אלו נשמעות פעמים רבות בבתי גדולי ישראל.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד