א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

החיוך המצמרר של גדעון סער • הטור של נחשוני

לאן באמת מיועדים כספי ה'גניבות' של הישיבות ולמה חייך שר החינוך גדעון סער • כמה מקבל סטודנט בפקולטה לאומנות פלסטית • וגם: לראשונה נקודת אור גם בתקשורת המנוכרת

החיוך המצמרר של גדעון סער • הטור של נחשוני
פלאש90





שר החינוך גדעון סער ממשיך בנסיונותיו להתל בנו: עכשיו הוא גם רוצה לשכנע את הציבור החרדי שהבקורות המוגזמות בהיכלי התורה, המכתימות את כל הישיבות, הכוללים והעומדים בראשם ומעמידות אותם בחזקת 'רמאים וגנבים עד שיוכח אחרת', נעשות לטובתנו.

אמנם מי שעורך אותם הם לא אנשי משרדו, אלא נערי האוצר הידועים ברוע לבם, אבל הוא ומשרדו, כל כוונתם היא רק טהורה: "הרוח תמיד היתה טובה" – הוא מצוטט היום כאומר בשיחה ל'רדיו קול חי'.

ובהדגשה כי למרות שאמר את המשפט ה'לבבי' הזה, בשידור רדיו, הוא חייך בעת שהתראיין, כמו אבא טוב הנהנה להגיש עזרה לילדיו החמודים.

עיוד בשיחה הוסיף סער, כי "אם הגנבים ייתפסו, מוסדות התורה האמיתיים יקבלו יותר".

הוא לא הסמיק ולא הצהיב כשאמר זאת. שהרי ברור לו שייתפסו גנבים והשאלה היא רק כמה.

בשביל לקבל תשובה חייבים להתפרץ לישיבות בעת הלימוד, להפריד בין ה'חברותות' כדי שלא יוכלו לתאם גירסאות, ולהפוך את ה'סדר' לאי-סדר מוחלט.

לנו דוקא נראה ש'הנהפוך הוא' של אימרת השפר שיצאה מפי כבוד השר, היא הרבה יותר קולעת, מדויקת ואפילו תקשורתית. כך זה נשמע: "אם לא יתפסו גנבים מוסדות התורה האמיתיים יקבלו פחות"...

אלפי שקלים בלי ביקורת פתע

סער מספר עוד באותו ראיון, בגאווה בלתי מוסתרת, על בחירת המפקחים שיבחנו את התכנים הנלמדים במוסדות התורניים.

לדבריו, השתתפו במכרזים קרוב ל-200 מועמדים ו"כל מי שנבחר משתייך לציבור החרדי, על כל גווניו". (אחרי שהשתתף בחתונה בויז'ניץ הוא הרי מכיר כבר את כל ה'גוונים'...)

"כל המפקחים שנבחרו הם בעלי תארים אקדמיים, אבל כמובן גם בעלי השכלה תורנית".

איך רוצה סער שנאמין לו שיהודים יראי שמים לא נשמעים לדעתם של כל גדולי ישראל, שזעקו נגד מינוי המפקחים הללו, שבאמצעותם מבקשים במשרד החינוך להתערב בתכנים של מוסדות החינוך החרדי?

כנראה שכשמגייסים אנשי יחסי ציבור ממשרד חרדי, וכמובן משלמים להם ביד רחבה, הם מוכנים להפקיד בידי שר החינוך סער, לא רק את תכני הלימוד בתלמודי התורה ובישיבות בעתיד, אלא גם את הסמכות להחליט 'מיהו חרדי'...

לא רק 'ליצני החצר' האלה הם אלו שהופכים את דברי השר, שלפניו הם מקפצים ומלהטטים, לנלעגים. 'הארץ' עושה את זה היום, בעמודו הראשון, הרבה יותר טוב מהם ובפחות מאמץ:

הוא חושף לראשונה לאן באמת הולך הכסף של משרד החינוך, ומי מקבל יותר, הרבה יותר, גם בלא שיחפשו אצלו תחילה גנבים.

בפקולטות לאומנויות של המכללות והאוניברסיטאות, למשל, לא ערכו מעולם ביקורות פתע, למרות שכשמדובר בישיבות, שר החינוך חושב שזה לטובתן.

אבל העדר הבקורות לא עיכב, הוספת עשרות אחוזים לתקציבים הממשלתיים הניתנים לפקולטות אלה. מדובר בחוגים, המאד חשובים, ל...אמנות פלסטית, לעיצוב לקולנוע ולתיאטרון...

"כיום – כותבת יעל געתון ב'הארץ' – כל מכללה לאומנות מתוקצבת ב...22 אלף שקלים לשנה לסטודנט. כעת יתוקצבו ב...31 אלף שקלים לשנה. תוספת של כמעט 30%!

לשם השוואה תלמיד ישיבה מתוקצב בכ...6000 שקל בשנה ואברך בכ-11 אלף, כסכום התוספת בלבד שתלמיד לאומנות פלסטית או תיאטרון יקבל מעתה.

הראיון עם סער על דאגתו לטובת הישיבות מקבלת על רקע הידיעה הזו צורה של 'אמנות פלסטית' מדהימה. פקולטה לתיאטרון...עכשיו גם תבינו למה היה חשוב להדגיש שסער חייך כשהעניק אותו


עו"ס לעמו יתן

מעולם לא הציגה התקשורת הישראלית פנים יפות כל כך ולא רעולות, כמו ביומיים האחרונים.

הסימפטיה והאמפתיה שבהן היא מלווה את מאבקם של העובדים הסוציאליים, היא תופעה יוצאת דופן במקומותינו שלא זכורה מאף מאבק שכר של סקטור אחר.

המורים שכל אחד מאיתנו מפקיד בידיהם את ילדיו, והאחיות והרופאים שמטפלים בנו, לא זכו ליחס אוהד שכזה.

מה שאומר שהבעיה החברתית והסוציאלית עדיין מצליחה לזהות ולהגיע אל הרגש הרחמני הטבוע בכל יהודי, גם אם הוא 'עתונאי קטן'.

ההתגייסות הכללית הזו אינה יכולה להיות מעושה. היא גם לא נובעת רק מהעובדה שבתו של ירון לונדון היא עובדת סוציאלית.

כל קשר אינטרסנטי בין המקצוע ספוג הערכים הזה לבין מקצוע העתונאות הוא אפילו לא מקרי,

למרות שגם אחד מבנינו הוא עובד סוציאלי.

היות וכך, התופעה הזו של התייצבות התקשורת לצד העו"סים היא מפתיעה עוד יותר ומלאת תקוות כרימון.

לו שביתת העובדים הסוציאליים פרצה רק כדי שתצוף, גם אם היא מציקה מאד ללא מעט זקנים, חלכאים ומשוועים אחרים לסיוע הסוציאלי, היא היתה כדאית.

העם והתקשורת כבר העניקו לעובדים הסוציאליים תוספות שכר וכנגד כולם. עתה נותר רק לשר האוצר שטייניץ ולנעריו לחתום על הוראת התשלום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד