ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב התיידד עם המנהל, האסיר הורחק מאל-קאעידה

אליהו הכט, המואשם בהעברת סמים, הועבר ממדריד לבית סוהר מרוחק • "אני מסתגר בתאי מחשש לאנשי אל-קאעידה העצורים כאן", סיפר לרבה של מדריד • כך נפתרה הבעיה

בית כלא. צילום אילוסטרציה
בית כלא. צילום אילוסטרציה

לפני כשבועיים דיווחנו כאן על הדיון שנערך בבית המשפט במדריד בעניינו של האסיר אליהו הכט, חסיד חב"ד שהופל בפח - ובאמתחתו נמצאו סמים.

בדיון אמור היה ר' אליהו להשתחרר למעצר בית, אלא שבמקום מעצר-הבית החליט בית המשפט להעביר את הכט מבית הסוהר במדריד לבית סוהר מרוחק – שמרבית עצוריו נמנים על אנשי אל קאעידה.

העברתו לכלא הנידח, הקשתה עוד יותר את האפשרות לספק להכט אוכל כשר - וכל המאמצים שנעשו עבורו כדי להסדיר לו אוכל כשר בבית הכלא הקודם, לא ממש מסייעים לו.

אתמול (ב') ביקר בתאו רבה של מדריד, הרב יצחק בן זקן.

הרב נועד תחילה עם מנהל הכלא וסיפר לו על מהות הדת היהודית ושמירת המצוות. הרב הסביר למנהל את נסיבות מעצרו של הכט וביקש ממנהל הכלא להתחשב במצבו.

מנהל הכלא התרגש מדבריו של הרב וליווה אותו לתאו של הכט.

מלבד כמויות מזון כשר שהביא עימו, הורשה הרב להביא גם בקבוק מיץ ענבים לקידוש.

הכט התרגש עד דמעות וסיפר כי בשבת הבאה יוכל סוף סוף לקדש על היין לאחר שלושה חודשים.

הכט גם סיפר כי מאז הגיעו הוא מסתגר בתאו מחשש לפגיעה מצד אנשי אל קאעידה. עוד באותו יום, הועבר לאגף אחר המרוחק מאנשי אל קאעידה ואף קיבל תא פרטי שבו לא יאלץ להיחשף לטלויזיה ולרדיו המופעלים בכל ימות השבוע, כולל בשבת קודש, בווליום גבוה.

מנהל הכלא אף העניק רשות להכט להניח תפילין ולהתפלל בכל זמן שירצה.

הכט סיפר לרב כי שכנו לתא, יהודי שמעולם לא הניח תפילין, מבקש ממנו להניח תפילין מדי יום. "כנראה שבגלל זה התגלגלתי למקום הנורא הזה", אמר היהודי בדמעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד