א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כך מפקיר ליצמן את חיי בוחריו • טור כעוס במיוחד

שוב מוכיח יעקב ליצמן כי הדרישה לאחריות מופנית רק לקהל בוחריו. אותו לא מחייב שום דבר, אפילו במחיר סכנת חיים • וגם: כך ניצח הזמר את 'הרב המשמיץ'

יעקב ליצמן. אל תחשוד אותנו בטמטום
יעקב ליצמן. אל תחשוד אותנו בטמטום



,

זה עולה לנו בבריאות,

העימות המחודש והגדול שפרץ בין ליצמן לפרוש, וחדר היום למודעות הציבורית באמצעות מודעה קטנה המתפרסמת בעמודו הראשון של עיתון ה'מבשר', היא שיא השפלות.

מצביעי 'יהדות התורה', בעיקר בירושלים, נתפסו כבני ערובה והפכו שלא ברצונם לחומת חיה בהתקפת אמוק נטולת מעצורים. במודעה, מודיעה הלשכה לפניות הציבור של אגודת ישראל בירושלים, כי עקב הוראה שמקורה במשרד הבריאות, בוטלה קבלת הקהל של נציגי קופות החולים, שהיתה אמורה להתקיים השבוע.

עוד בנושא:
ליצמן ביטל לפרוש קבלת קהל של נציגי קופות חולים • הצדדים יוצאים לקרב

אין צורך במידה מוגזמת של אינטואיציה, כדי להבין מה עומד בבסיס התערבות 'משרד הבריאות' שאסר על קופות החולים להשיב לפניות הציבור במשרדי 'מרכז אגודת ישראל' בפרס 2, המשמשים כמפקדה למאיר פרוש.

נפגעי הקופות, ואלה שמבקשים את עזרת נציגי 'אגודת ישראל' במימוש הזכויות המגיעות להם, באישורי תרופות, בקבלת טיפולים, בהקדמת נתוחים ובשאר בעיות שלא נדע מהם, נדרשים לשלם את המחיר הכבד על מאמרי ביקורת שפורסמו לאחרונה בעיתון 'המבשר' של פרוש, נגד 'משרד הבריאות'.

למה הדבר דומה? לשר הבטחון שיפקיר את דמם של תושבי שדרות משום שבעיתון המקומי כתבו שהוא אינו דואג לתקציב מיגון לגני הילדים בישוב.

אנושית, הנמשל של 'משרד הבריאות', הוא אפילו הרבה יותר חמור מהמשל. בעוד שבשדרות לא כולם הצביעו עבור מפלגתו של שר הבטחון, כל הפונים הפוטנציאליים ללשכה לפניות הציבור במרכז אגודת ישראל בירושלים, הם מצביעי 'יהדות התורה' שגרמו בקולותיהם שמפלגה זו תחזיק בתיק הבריאות.

עכשיו, במקום לסייע להם, פועל אותו 'משרד בריאות', נגדם.

העילה שניתנה כהסבר רשמי לתקשורת לביטול קבלת הקהל של נציגי קופות החולים, חמורה לא פחות. לעג נקמנות גרידא ב'חוק', הוא זלזול משווע לא רק בחולים שלא יקבלו עתה שירות, אלא גם בבריאים, ואולי עלולה לגרום אפילו להחלאתם של אנשי האמת בתוכנו.

אם היתה בנו רעות הרוח, כמו של אלו שטענו היום שהביטול נעשה רק משום שהחוק אינו מתיר לאנשי קופת חולים לספק שירותים על פלטפורמה הנחשבת לפוליטית, היינו פונים ל'משרד הבריאות' או אפילו לבג"צ בתביעה לאסור על קופות החולים גם את הפרסום בתשלום ב'המודיע' ב'יתד נאמן' או בה'מבשר'. כל אלה הם בעלי זיקה פוליטית בדיוק כמו הבית ברחוב פרס 2 בירושלים.

אילו היינו טיפשים כפי שהמסבירנים של 'משרד הבריאות' רוצים לחשוב שאנחנו, היינו שואלים אותם איך יש כמעט לכל סיעה ב'יהדות התורה' נציגות פוליטית, כן פוליטית, בדירקטוריון של כל אחת מקופות החולים הגדולות? קונסקי, שטיצברג, בויאר וחבריהם עושים בהם עבודה נהדרת, דוקא משום שהם פועלים מכח הגוף הפוליטי שהם משתייכים אליו ומסמכותה של המנהיגות הרוחנית שהם משמשים שליחיהם, ורק לפרוש אסור?

מאחר ואיננו מרושעים ולא חסרי דעת אלא מוכנים, לכל היותר, לסבול מלקות קלה, נמשיך להפנים את תסכולנו מול אותם שאינם יודעים להתעלות על עצמם וגם אינם קושטים עצמם תחילה לסיסמה: 'האחריות מחייבת'.

אותם שום דבר לא מחייב.

,

עכבר העיר וחמורו של משיח...,

יניב בן משיח הוא זמר מזרחי, ירא שמים, צעיר, מצליח וסוחף, כנראה, המונים, שהשכיל לשלב אפילו במוסיקה הטורקית את 'שירת הקודש'. אבל כל זה לא עמד לו מול אלה שנטלו לידיהם את 'חבלי המשיח', ובנוסף לכל הצרות שהם מביאים איתם, הפכו את החבלים האלה ל...חגורות הלקאה. יניב, מוצג על ידם כפורץ גדר, שאינו שומר בהופעותיו על גדרי הצניעות, שרק מי שמאמין שהוא 'המשיח' עצמו, ואפילו לא בן משיח, ייקבעו מהם.

אלא ש'לחמור הלבן', שעליו מנסה 'המשיח' לרכב, אירע...פנצ'ר. בדיוק כאשר הוא תיאר את בן משיח, במרכז הרצאתו בקריה צפונית, כסורר המעכב את התגלותו, מילא יניב בן משיח את היכל התרבות בתל אביב בקהל המכפיל פי עשרים ויותר את מספרם של אלה שהתאספו לשמוע את משמיצו בצפון, והכל בהפרדה מוחלטת.

'היכל התרבות' בתל אביב חולק כך שהאולם נועד לגברים והיציע לנשים, ואפילו ללא איזור כלשהו שנועד לישיבה משפחתית, כפי שנהוג גם בקווי ה'מהדרין', וגם בשבתות הנערכות למשפחות התורמות למען החשת 'התגלותו' של ה'משיח'...

ההופעה של יניב בן משיח בהיכל התרבות, עוררה את זעמה של חברת מועצת עיריית תל אביב מטעם מרצ תמר זנדברג, שאירגנה הפגנה מחוץ לאולם נגד יניב בן משיח ונגד עירית תל אביב שאיפשרה לו להפריד באופן מוחלט בין הגברים לנשים כאילו היה זה...מסגד.

וכך מילאה שירת הקודש והפיוטים של בן משיח, את החלל הגדול, שבין הקריות בצפון, ובין ה'צפוניים' של תל אביב, כשבצפון המרוחק והמנותק טוענים כי הוא מחלל שם שמים ובתל אביב מאשימים אותו שהוא מקדש שם שמים.

'חבלי משיח' כבר אמרנו?

נסנו מפניהם אל מאמר המערכת הפותח של ...עיתון 'עכבר העיר', שאינו חשוד על חרדה גדולה מדי מפני ימות המשיח. וכך נכתב שם, שפשפו את העינים לפני שאתם קוראים: "זו היתה אמורה להיות עוד הופעה, שכנראה לא הייתם שומעים עליה, אלא אם אתם נמנים עם חובבי הז'אנר המזרחי - דתי.

אבל חברת המועצה תמר זנדברג (מר"צ) החליטה לעשות לבן משיח יחסי ציבור. זנדברג, בתמיכת עוד כמה ארגונים פמיניסטיים, החליטה למחות נגד ההחלטה לקיים בהיכל התרבות הופעה עם הפרדה בין נשים וגברים, ודרשה מהעיריה לבטלה, למרות שהמופע פונה לציבור הדתי, למרות שזהו הנוהג המקובל בקרב חלקים מסוימים בציבור הזה, למרות שכל מי שקונה כרטיס מודע לכך שמתקיימת בו הפרדה.

במכתב ששלחה לחולדאי, טענה זנדברג כי בהיכל התרבות, ההיכל העירוני שלנו, אסור שתונהג פרקטיקת הפרדה שוביניסטית, פרימיטיבית וחשוכה כל כך. היא אף טענה שההפרדה נועדה להדיר, להשפיל ולדכא נשים, ואין לה דבר וחצי דבר עם אורח חיים יהודי או דתי.

אין לנו בעיה עם תפיסת היהדות של זנדברג. את המאבק שלה היא יכולה להתחיל בשבת הקרובה בבית הכנסת הסמוך לביתה. אבל כשהיא קוראת לא לאפשר לציבור הדתי לשכור את היכל התרבות, ולקיים בו הופעות על פי תפיסת עולמו, זה מריח כמו פופוליסטיות, שכל מטרתה היא לייצר כותרת בעיתון".

באמת ימות המשיח. לקרוא מאמר מערכת שכזה' ב'עכבר העיר'?

רק חבל שאת מה שמבין אפילו העכבר של העיר לא מבין חמורו של 'המשיח'...

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד