ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האולטימטום מבית 'יתד': גנזו את התוכנית!

בתוכנית האחרונה של אברהם יוסף פרסטר, ברדיו 'קול חי' ניתן ביטוי למתקפה על 'יתד נאמן' • עורך 'יתד' הציב אולטימטום על תוכניתו של פרסטר, והתוכנית לא שודרה

האולפן נותר מיותם. 'קול חי'. צילום: מנחם הלוי
האולפן נותר מיותם. 'קול חי'. צילום: מנחם הלוי



לפני מספר שבועות נכנס ישראל אייכלר לשמש כחבר כנסת ב'יהדות התורה'. אייכלר, שהגיש תוכנית יומית פופולארית ברדיו 'קול חי', נאלץ לזנוח את תפקידו בשל ניגוד אינטרסים וסיבת 'המעמד מחייב'.

עוד בנושא:

המתקפה של 'יתד נאמן' • שלב ההתנצלויות

בהנהלת הרדיו חיפשו מחליף לתוכנית, בתקווה לשמר את המאזינים המושבעים.

במפתיע, את שמו של המחליף הציע להם המגיש הפורש. שמו בישראל: אברהם יוסף פרסטר, חסיד בעלזא אף הוא, שעסק בעבר בכמה כלי תקשורת.

המחליף נמצא במהרה, אבל הקונספט השתנה.

מנהלי הרדיו סיכמו עם פרסטר על תוכנית תחקירים שבועית. בכל שבוע ייחקר נושא אחר הנוגע לציבור החרדי. השם שנבחר – 'ישר ולעניין'.

התוכנית יצאה לדרך – ובשבוע שעבר עסקה במבטם של אנשי תקשורת חילוניים על הציבור החרדי. אמוץ שפירא, הכתב לענייני חרדים של רשת ב', עלה לשידור ותקף את עיתון 'יתד נאמן' על המאבק שהוא ממשיך לנהל נגד הכשרת הגיורים הצבאיים, למרות שכבר הושגה פשרה בין גדולי ישראל.

דברי הכתב החילוני מעל גלי האתר החרדי, הצליחו להוציא את עורכי 'יתד נאמן' משלוותם - והם החלו במלחמת חורמה.

עורך העיתון נתי גרוסמן העביר לנציג הבעלזאי הטרי בכנסת רמזים איומים ברורים. המסר היה חד: באם לא יפסיק פרסטר לדבר נגד העיתון...

קרן חושך במכתבים למערכת

תוך כדי המלחמה, התברר לעורכי 'יתד' כי זו רק ההתחלה: במקרה או שלא, התוכנית השבועית הבאה אמורה לעסוק מתחילתה ועד סופה ביומון של 'דגל התורה'.

מפיק התוכנית כבר פנה למנכ"ל העיתון ולעומדים בראשו להתראיין לתוכנית ולספר למאזינים על הנעשה במערכת ברחוב ז'בוטינסקי. המידע עורר את חששם של מנהלי העיתון – והם פנו לבית האדמו"ר מבעלזא במטרה שיורה לפרסטר הבעלזאי לגנוז את התוכנית.

בבעלזא החליטו לנצל את ההזדמנות וביקשו מאנשי העיתון להביע התנצלות בכתב על מאמר ההתקפה שפורסם בעיתון נגד האדמו"רים החסידיים שלא שיתפו פעולה במאבק על הגיור.

נכדו של הגרי"ש אלישיב, המקורב לבית האדמו"ר, הבטיח להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את הנושא.

דקות לפני שידור התוכנית, הגיעה הבקשה מבית האדמו"ר - וברדיו כיבדו אותה ולא שידרו את התוכנית.

לאחר הג'סטה המכובדת, ביקשו בבעלזא את התמלוגים: התנצלות מפורשת בעיתון על המאמר הפוגעני.

נכון להיום, נראה כי המצב הולך ומסתבך.

לא רק שהתנצלות לא הופיעה בגיליון יום ג' שהופיע הבוקר, אלא שבמדור מכתבים למערכת פורסם מכתב המשך למאמר ממנו נפגעה חסידות בעלזא.

האם המכתב יוביל לפיצוץ נוסף ביחסים העומדים על כרעי התרנגולת? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד