י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בקרוב: שמים סוף לטופס 17 המיתולוגי

לא יאמן, מדינת ישראל צועדת עם הקידמה: בקרוב יחלו לפעול מערכות ממוחשבות שיעבירו את טופס ההתחייבות היישר ממחשבו של הרופא אל בית החולים ויחסכו מאמץ וטרחה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

טופס 17 הוא אולי אחד המהמורות הקשות והמעצבנות ביותר במערך הבירוקרטיה של שירותי הרפואה בישראל, בקרוב יהיה לכך סוף. החדשות הרעות: צריך לחכות שנתיים עד שהעניין יחלוף סופית מהעולם.

הטופס הוא למעשה התחייבות של קופת החולים מול בית החולים, שהיא זו שתשא בהוצאות הטיפול של החולה. עד היום הדבר גרם עגמת נפש וטלטלה רבה למטופלים שנאלצו להתמודד עם אין סוף בירוקרטיה הקשורה בכך.

על-פי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שפורסם אתמול, המערכות הממוחשבות של קופות החולים ובתי החולים יחויבו לפעול החל משנת 2013 על פי קריטריונים אחידים: בזכות התוכנית, ההפנייה לטיפול בבית החולים תועבר ישירות מהרופא המטפל לבית החולים, בלי שהחולה ייאלץ להשיג אותה ולהביא אותה בעצמו לבית החולים. מה שהוא יצטרך זה רק לקבוע תור במועד שגם נוח לו וגם מתאים לבית החולים.

בנוסף, המערכת תאפשר לשלוח בעת שחרור המטופל עותק אלקטרוני הכולל סיכום האישפוז וההמלצות לשחרור גם לחולה וגם לרופא המטפל בקופת החולים. המערכת גם תזהיר מפני מינון שגוי של תרופה, רגישות של החולה לתרופות, ונשאות של מחלה, שתופיע ברשימה שתיקבע על ידי משרד הבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד