י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'נאום קדאפי' • "בחורים כאן אוכלים שפנים" • להאזנה

נאומו המלא של ראש ישיבת 'אור ישראל', במהלכו הודיע לבחורים: "אם לא רוצים אותי - אקום ואלך" • "מי שלא מבין, שיילך למוסד של מפגרים" • התמליל וההקלטה

הגאון רבי יגאל רוזן
הגאון רבי יגאל רוזן



בסוף השבוע האחרון חשף אתר 'בחדרי חרדים', שיחה שנשא הגר"י רוזן - ראש ישיבת 'אור ישראל' - במהלכה אמר לבחורים כי הוא אינו קדאפי, ואם הבחורים אינם רוצים אותו בישיבה, הרי שהוא מוכן לקום ולעזוב.

הסערה החלה בעקבות בקשתו של ראש הישיבה להעביר לידיו את הנגנים בהם יש רדיו, בכדי לעקור מתוכם את האופציה הזו. הבחורים סירבו להעביר את הנגנים - והמהומה פרצה.

הכתבה, שפורסמה ביום שישי האחרון, הודפסה על-ידי בחור בעל חושים עסקיים מחודדים, ונמכרה תמורת שקל וחצי לעותק. להבדיל אלפי הבדלות, שיעור כללי שמוסר ראש הישיבה, נמכר בישיבה במחיר של שקל אחד בלבד.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה מהשיחה, ואנו מגישים את הקטעים הרלוונטיים.

את השיחה פתח ראש הישיבה בדברי תורה, כשלאחר מכן עבר לעניני דיומא.

"בחורים אוכלים שפנים, ואתם לא עוצרים את זה"

"יש דברים בישיבה שאתם לא רואים ואנחנו רואים אותם ועלינו מוטלת האחריות. יש פה בחורים שלומדים בישיבה, שאוכלים נבלות ושקצים ביודעים, ולא סתם אוכלים נבלות ושקצים, אלא אוכלים שפנים - ובחורים אחרים יודעים זאת ולא רק שלא מונעים מהם, אלא מגבים אותם, ומונעים מהנהלת הישיבה ללכת ולבער את הנגע הזה.

"אם יש אחד שלא מבין על מה אני מדבר הוא לא צריך להיות אצלנו הוא צריך להיות במקום של מפגרים. לא אצלנו.

"מכשירי הרדיו זה גרוע עוד הרבה יותר, המשל האמיתי שייך לעריות אבל זה לא מדברים בפהרסיה. מכשירי רדיו שיש בישיבה זה עוד הרבה יותר חמור מזה. מה זה משנה אם זה לא מכשיר רדיו גדול כמו שהיה פעם, וזה מוחבא בתוך נגן? זה קיים בישיבה. לא יאומן כי יסופר.

"לא מספיק שיש את זה בישיבה, וההנהלה באה לבער את הנגע, באים בחורים שמתקוממים בכל מיני צורות, בתחכומים שונים, הם מקנים את זה לאחרים, וזה כבר לא שלו הוא הקנה את זה למישהו אחר. ומזה הם ינצלו בעולם הזה ובעולם הבא. הם שוטים שבעולם, שוטים שבעולם.

"מחזיקים בישיבה מכשירי רדיו כפשוטו. באנו וטיכסנו עצה ודאגנו שיהיה אפשר לנתק ניתוק אמיתי מבפנים. באים הבחורים בטענות שמי שלא יודע הנגנים מתקלקלים הרבה, ויש עליהם אחריות לתיקון בחינם ואם ינתקו בתוכו את הרדיו תתבטל האחריות, וממילא יפסידו את המאה שקל שעלה המכשיר, אתם מבינים ובשביל זה צריך להתיר רדיו בישיבה?.

"והרי כל הסיפור הזה זה עורבא פרח כל הטענה הזאת כי הרי לשמונים אחוז מהישיבה, יש נגנים וכמה בחורים החליפו נגן באחריוות שיש על הנגן? אני רוצה שתעשו לי רשימה כמה בחורים החליפו נגנים שהתקלקלו להם וטרחו והלכו להחליף. אני לא בטוח שיש כאן יותר משני בחורים. הכל שקר כולו שקר. אז איך יכול להיות שהטענה הזאת תופסת את כולם? וכי בגלל שהמבוגרים החליטו כך זה צריך לתפוס את כולם? גם להם אין להם שכל.

"התשובה היא אתם לא תגידו לנו מה לעשות אנחנו רוצים לאכול 'שפנים' אנחנו נאכל 'שפנים'.

"בואו נדבר ברורות: למדתם מבני הדודים שלכם"

"בוא נדבר ברורות אתם מושפעים מהבני דודים שלכם מהישמעלים שעושים התקוממות, אתם יכולים לצחוק כמה שאתם רוצים, אתם לא מבינים בנבכי הנפש שלכם. זה בדיוק אותו דבר. זה הלאומניות שלכם. אין לכם שום בעיה לא צריך לעשות מלחמות, אני לא מובארק ואני לא קדאפי ורק תגידו בצורה הכי יפה אם אתם רוצים שאני אלך אני אלך על המקום לא נתפס לכסא שלי ולא שום דבר אם זה אתם רוצים.

"והרי באתם מרצונכם לא הלבישו עליכם שום דבר, לא יעלה על הדעת שבחור בישיבה יחזיק בישיבה 'פצצה' שהורסת אותו ואת כל החברים שלו, מי שרוצה להתפוצץ, בקשה שיילך למקום אחר שיתפוצץ שמה.

"זה הנידון, בושה שאני צריך לעמוד כאן, שאף אחד לא יעבוד על האינטליגנציה שלנו שהחזירו רק קצת נגנים, והיחידים שבני אדם שבאו והביאו זה רוב ועד ב'ץ אחרים שיעבדו עלינו ויחביאו את המכשירים, תתפוצצו עם המכשירים שלכם, ומי שיחביא ויימצא אצלו, יזרק מיד מהישיבה לאלתר.

"יש לנו דרכים לגלות היכן מוחבאים הנגנים, שאף אחד לא יבוא אלינו בטענות אחר כך. אני מזהיר מראש כי אם לא יבואו כל המכשירים לתיקון - ושום תירוץ שלקחו הביתה לא יועיל זה שקר - יקחו את הנגנים לניתוק ויחזרו אחרי שלשה ימים. אתם לא מסוגלים להיות שלשה ימים בלי המוזיקה של הנגן בלילה?

"למי שיהיו מכשיר בלי ההכשר אז אני מזהיר את אותם אלו, גם כלפי שמיא רק אני יודע שהם רחוקים מאמונה וזה לא מדבר אליהם/ לא יאכלו כאן בישיבה 'שפנים' ואני יעבור על זה לסדר היום. בושה וחרפה בחורים הולכים ומגנים בכל תוקף על הזכות הזאת להחזיק את המכשירים הטמאים האלו, איפה אנחנו נמצאים? הנושא צריך מיידית להיגמר עוד היום בערב לפני שהפצצה המתקתקת הזאת תתפוצץ לכם בפנים.

"אני מצטער שהייתי צריך לדבר בנוסח הזה, לא הייתי צריך לדבר בנוסח הזה, נתקלתי במרד ובהתקוממות. שתקתי. לא הגבתי כמו שאנחנו יודעים להגיב, עשרים בחורים מהישיבה לא היו צריכים להיות פה זה היתה התגובה הנכונה. אם הנושא לא יפתר מיידית, יהיו פה בחורים שישלמו על זה הן בעולם הזה והן בעולם הבא".

וכך, במילים דרמטיות אלו, ירד ראש הישיבה מהבמה, והותיר את מאות הבחורים פעורי פה. נכון להיום, חלק ניכר מהמכשירים לא הוחזרו. איך תסתיים הסאגה? ימים יגידו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד