י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"מונעים מחרדים להתגורר בישובים ואתם שותקים"

ח"כ משה גפני הטיח בשר המשפטים בכנסת: "מה היה קורה אילו מדובר היה בערבים או בעולים חדשים?" • נאמן: "התופעה אינה מוכרת לנו" • גפני: "בושה. מטעים אותך!"

גפני במילאת הכנסת. צילום: יעקב כהן
גפני במילאת הכנסת. צילום: יעקב כהן

ח"כ משה גפני פנה בשאילתא דחופה במליאת הכנסת לשר המשפטים, יעקב נאמן, בנושא מניעת אכלוס תושבים בישובים שונים בארץ. פני אמר כי בישוב רמת השבים מונעים ממשפחה חרדית להתגורר במקום, רק בגלל עצם היותם חרדים.

גפני ציין עוד בשאילתא הדחופה שהגיש, כי התופעה קיימת בעוד ישובים וערים בארץ ושאל מדוע משרד המשפטים איננו מטפל בנושא.

בתגובה לשאלתו, ענה שר המשפטים יעקב נאמן, כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מסר לו כי תופעה הזו של מניעת אכלוס חרדים בישובים שונים, איננה מוכרת למשרדו, ואם יש מקרים שכאלו, יש להפנותם אל המשרד, והוא ייתן על כך מענה.

בתגובה לדברים אלו, הטיח בו ח"כ גפני: "תשובתך מדאיגה אותי כאזרח ובעיקר כחבר כנסת, תשובתך היא כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אומר שהוא אינו מכיר את התופעה?! ובכן, בתאריך יב' בטבת כתבתי מכתב מפורט לעו"ד יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, עם כל הפרטים של רמות השבים, שם מונעים אכלוס ממשפחה חרדית רק כי היא חרדית, ושלחתי אליו את כל הנתונים והמכתבים".

גפני אמר כי רק לאחר חודשיים ימים קיבל בחזרה מכתב תשובה מהמשנה ליועץ המשפטי. "קיבלתי תשובה, אבל אחרי חודשיים, אני רק יכול להעלות בדעתי מה היה קורה אם מדובר היה במשפחה ערבית או אתיופית שמונעים ממנה אכלוס בישוב כזה. האם היועץ המשפטי היה מעז לחכות חודשיים ועוד לכתוב בתשובתו שהמקרה איננו עבירה פלילית, אלא תופעה חברתית וההיבט הוא רק בפן החינוכי?!

"הייתי רוצה לראות אם ראש עיר כמו ראש עיריית קריית מלאכי\ שאמר בשבוע שעבר כי לא ייתן שחרדים יגורו בעירו, היה מחזיק בתפקידו יום אחד אם היה אומר שלא ייתן לרוסים או ערבים לגור שם".

גפני אמר לשר המשפטים כי העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה שותק כשמדובר בחרדים, ובעיקר כותב לשר המשפטים כי הוא אינו מכיר את התופעה, "זאת בושה, הוא מטעה אותך. הוא מכיר את הסוגיה, ואף ענה לי עליה כאמור, בכתב".

בתגובה לכך, ענה שר המשפטים נאמן כי הוא איננו מכיר את המכתב והוא מבקש לקבל את התכתובת, "אני מבטיח לבדוק את הנושא לעומקו ואשיב לך".

את הדיון סיכם יו"ר הכנסת רובי ריבלין שאמר כי הכנסת תעקוב אחר הפרשה, "הדבר הזה בהחלט מצריך תשובה ברורה של השר. אם אדם רוצה לגור ביישוב שבו, למשל, לא שומרים שבת והוא כן רוצה לשמור, אך לא הולך לכפות דבר על שכניו, כיצד מונעים ממנו להתגורר שם?"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד