ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מסיבת ההפרדה • הבחורים משיעור א' יחגגו בנפרד

ישיבת 'בית מתתיהו' החליטה להפריד את מסיבת הפורים של הבחורים משיעור א' לבין שאר הישיבה • הסיבה: השתוללות הבחורים המבוגרים • הבחורים בישיבה זועמים

ישיבת בית מתתיהו, הבוקר. צילום: עוזי ברק
ישיבת בית מתתיהו, הבוקר. צילום: עוזי ברק

בעוד פחות משבועיים, יחגוג עם ישראל את חג הפורים וההכנות הקדחתניות בחדרי הת"תים של הישיבות הגדולות, עומדות לקראת סיום. אלא שהשנה מתברר כי גם לראשי הישיבות יש מה לומר בנושא החג.

אם עד היום, ראינו כי ביומיים בהם מציינים 'ונהפוך הוא', משחררים ראשי הישיבות את הרסן, ונותנים לבחורים לעמוד ברשות עצמם, הרי שהשנה מסתמן כרסום במעמד הבחורים.

עוד בנושא:
הציר: עולם הישיבות - אתרי האינטרנט החרדיים • מיוחד

בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק הוחלט השבוע כי תלמידי שיעור א' יחגגו את מסיבת הפורים הנערכת בליל פורים, בנפרד משאר בחורי הישיבה החוגגים את שמחת פורים בהיכל הישיבה.

כ-70 בחורים שנכנסו ללמוד השנה בישיבה, יחגגו יחד עם ראש הישיבה – הגר"ב ויסבקר, את שמחת הפורים באולמי 'שמחת עולם'. הצימוק שיקבלו הבחורים המוגלים, יבוא בדמות הבדחן הידוע – הרב אליעזר שושן, המשמש כחזן בימים נוראים בישיבה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבשנה שעברה, חזרו הבחורים ממסע גיוס הכספים כשהם שיכורים, וההשתוללות נמשכה כמעט עד אור הבוקר. לדברי הנהלת הישיבה, התנהגות הבחורים המבוגרים משפיעה באורח שלילי על צעירי הצאן, שלומדים התפרקות מהי, והחליטו להפריד בין המסיבות - מסיבה לגדולים ומסיבה לקטנים.

בנוסף, הגר"י רפפורט, מראשי הישיבה, החליט שלא לאפשר לתלמידי שיעור א' להשתתף באסיפת הכספים לת"ת בשל הנזקים שנגרמים כתוצאה מאסיפת הכספים.

אחד מבחורי הישיבה אומר ל'בחדרי חרדים' "הישיבה סוערת וגועשת מההחלטה. בני הישיבה הצעירים מרגישים פגועים מאוד. לא יתכן שיחשיבו את הבחורים המבוגרים כאילו הם רוקדים כמו גויים. גם בני שיעור א' הם חלק מהישיבה, אני מבין שהישיבה במגמה לשנות את הציביון, אבל כל הפרדה שכזו רק תגרע".

גם בני שיעור א' כועסים מאוד. "למה שלא נשתתף במסיבה? מה יגרע חלקנו? מה אנחנו ישיבה קטנה? הרי אנחנו לומדים באותה ישיבה", הם טוענים.

ובתוך כך: בישיבת 'באר יעקב' הוחלט השבוע על ידי ראש הישיבה הגרד"י שפירא והמשגיח הגרמ"ד ליפקוביץ כי השנה לא יאספו הבחורים כסף לת"ת בליל פורים. במקום אסיפת הכספים המסורתית, ייערך סדר לימוד מיוחד של 'קיימו וקיבלו' בהיכל הישיבה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד