י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מוקד הפגנות חדש • מערות ריקות בקיבוץ פרוד

בקיבוץ פרוד נערכות עבודות תשתית שבמהלכן התגלו מערות • לטענת 'אתרא קדישא' מדובר במערות קבורה כביכול • העבודות נעצרו, אך זה לא מפריע לארגון להפגין

מוקד הפגנות חדש • מערות ריקות בקיבוץ פרוד

האם צפוי לנו גל של הפגנות חדש בנושא חפירות קברים?

היום (ד') הגיעה קבוצת מפגינים למחות נגד חפירות הנערכות לטענתם, במערות קבורה שהתגלו בקיבוץ פרוד, סמוך לצומת שבע בכביש עכו-צפת.

במקום נערכות עבודות תשתית לתשעים ושש יחידות דיור חדשות, שיוקמו בקיבוץ.

למעשה, העבודות במתחם החלו לפני שנה, אך לפני כשלושה חודשים התגלו במקום מערות שנחשדו כמערות קבורה.

לפי 'האגודה למניעת חילול קברים' אין מדובר כלל במערות קבורה. אך ארגון 'אתרא קדישא' תבעה להפסיק את העבודות. לפני הארגון הונחה תכנית חפירות חילופית שאינה פוגעת במערות הקבורה אך היא לא הניחה את דעת פעילי הארגון.

הבוקר, בשל טענות שהושמעו על המשך העבודות במערות ה'חשודות' על ידי משרד השיכון, הגיעה קבוצת מוחים לאתר ועצרו את העבודות כליל.

אך משרד השעיכון דוחה את הטענות וסגן מנהל מחוז הגליל במשרד הבינוי והשיכון שלמה פייבלוביץ אומר ל'בחדרי חרדים' כי איש לא עבד במערות. "בשל הגשם הוסטו מספר אבנים בפתח אחת המערות, אך איש לא עבד בהם", אמר.

"אני לא מבין על מה המהומה", אמר, "אנחנו משרד ממשלתי שעובד בצורה מקצועית וברגישות למערות קבורה ולא היתה ולא תהיה שום יוזמה מצידנו לפגוע במערות גם אם יש ספק שבספק אם יש שם עצמות" "אתרא קדישא' מתנהגים בצורה בריונית אם היה מדובר באדם פרטי מזמן הם היו מעיפים אותם אין כאן קידוש ה' מסיים בכאב פייבלוביץ, אדם שומר תורה ומצוות בעצמו.

'אתרא קדישא' סירבה להגיב לטענות ויחזקאל קלמנוביץ מהארגון אומר כי, "אני שמעתי את השם שלמה פייבלוביץ אבל אני מסרב להגיב לדבריו".

'האגודה למניעת חילול קברים' מגנה את התנהגותה של 'אתרא קדישא' ומזהירה כי התנהגותה תגרום להרס הנכונות של הרשויות לשתף פעולנה בהגנה על קברים. בשיחה ל'בחדרי חרדים אומר אהרל'ה יקטר מהארגון: "אתרא קדישא' גורם ליזמים להימנע מפיקוח.

"הם גורמים לעיכובים ללא כל סיבה ראוייה", הוסיף והזהיר, "לאנשים נמאסה התנהגות זו ומתחילים לחפור לבדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד