ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מי ינצח באור יהודה: ה'בן יורש' או 'המועמד המוצנח'?

הקרב על אור יהודה: הרב יעקב ברהום, בנו של הרב הקודם, מתמודד על משרת הרב הראשי, אבל בש"ס מעדיפים רב אחר • תושבים לפרקליטות: "תופרים הרכב שיבחר ב'מועמד מוצנח'" • ואת מי תובעת הרבנית ברהום לדין תורה?

הרב יעקב ברהום מקבל את ברכת הגר"ע יוסף
הרב יעקב ברהום מקבל את ברכת הגר"ע יוסף

מאז נפטר רבה הקודם של אור יהודה, הרב דוד ברהום ז"ל, מכהן כרב מ"מ בעיר הרב אברהם יוסף, רבה של חולון. אולם, אם קיוו תושבי אור יהודה לזכות לרב משל עצמם במהרה, נראה כי הדברים הולכים ומסתבכים שם, וכי המאבק בבחירת רב העיר עולה מדרגה.

בשבועות האחרונים החלו תושבים מאור יהודה בהליך משפטי לבדיקת תקינות הליך בחירת רב העיר, תוך טענה לפגמים מהותיים בהליך בחירת ההרכב הבוחר.

ביום ראשון הוגשה פניית 'קדם בג"ץ' ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להתערבות מיידית של הפרקליטות בתהליך בחירת רב העיר, בשל פגמים מהותיים בהליך, וכן לפסילתו של יו"ר ש"ס במועצת העיר, עו"ד עוזי אהרון, מתוך חשש לניגוד עניינים.

הפניה ליועץ המשפטינעשתה על-ידי תושבי העיר, וחננאל ברהום - שאחיו הרב יעקב ברהום מתמודד על משרת הרב הראשי.

הרב יעקב ברהום הוא בנו של הרב דוד ברהום ז"ל, שעד לפטירתו שימש כרבה של אור יהודה במשך שנים.

בפניה ליועץ המשפטי לממשלה טוענים התושבים, באמצעות עו"ד מרדכי אייזנברג: "מרשי, כולם תושבי אור יהודה, בעלי זיקה ועניין רב בהליכים לבחירתו של רב עיר ראוי לעירם, רב אשר יזכה לאמון בני העיר, בין היתר משום שנבחר בהליך טהור בבחירות אישיות חשאיות ללא מעורבות פסולה של גורמי הון ושלטון, אשר עניינם בשררה ובטובות הנאה ולא ברבנות לשם שמים. גורמים אשר הצליחו בזמן קצר להרוס כל חלקה טובה במינויים בתחום שירותי הדת וידם עוד נטויה".

עיקר הטענות הן שלכאורה קיים 'דיל' פוליטי שאינו לרווחת וטובת התושבים, אלא לגורמים אינטרסנטים ובעלי עניין. "כך מתנהלים הדברים כאשר מגורמים במשרד הממונה על חוק שירותי הדת היהודיים, יוצאים הנחיות אל הגורמים הפוליטיים המוניציפליים בכדי לתפור הרכב אסיפה בוחרת אשר תבחר במועמד המוצנח".

"המועמד המוצנח" הינו הרב ציון כהן, המועדף על ידי סיעת ש"ס. בפניה לפרקליטות מציין ברהום, כי יש פגמים בהליך בחירת האסיפה הבוחרת, וכי נציגי בתי הכנסת, המהווים חלק מהאסיפה הבוחרת, נבחרו באופן שלא מייצג את אוכלוסיית העיר. עוד נטען, כי יש לפסול את חברותו של עו"ד עוזי אהרון בוועדה הבוחרת, בשל חשש לניגודי עניינים בשל פעילותו בהליכי הבחירות הכוללים אי דיווחים הקשורים להליכי הבחירות.

במקביל, הרבנית שושנה ברהום, אמו של הרב יעקב ברהום, תובעת לדין תורה את הרבנים המתמודדים מול בנה (הרבנים: הרב ציון כהן, הרב לוי נחום, הרב ארז אלחרר), מאחר ולטענתה הובטח לה על-ידי הרב עובדיה יוסף כי בנה הוא "בן יורש", וכי הוא יקבל את תפקיד רב העיר.

שמועות בלתי מבוססות מדברות על כך שבכירים בש"ס תומכים ברב ברהום, בניגוד לדעתם של גורמים במשרד הדתות. לדעתם, מגיעה זכות קדימה לבן יורש. נדגיש, כי מבירור שערכנו לא ניתן לנו כל אישור רשמי לדברים.

הרב ברהום, שמשפחתו נטועה היטב בעיר, קיבל המלצות כתובות מרבנים שהמליצו עליו להתמנות כרב עיר, בין הרבנים החתומים: הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, הרב עזרא בצרי, חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני, הרב יחיאל בצרי ורבנים נוספים.

עו"ד מרדכי אייזנברג, המייצג את האח חננאל ברהום: "לצערנו הרב אין בחירות של רבני עיר בישראל, לא מדובר בבחירות אלא במינויים פוליטיים המוכתבים מגבוה - דבר שעוד ישפיע לרעה על יחסי דת מדינה ורבנות לשנים רבות".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד