כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

צונאמי אדיר ביפן: מאות הרוגים והרס רב • וידאו

אחרי רעידת אדמה חזקה שפקדה את המדינה, הגיעו גלי צונאמי חזקים • הגלים הרסו בתים, גשרים, מכוניות ושדות • מיליוני בתים נותקו מחשמל • המביט לארץ ותרעד

תוצאות הצונאמי
תוצאות הצונאמי

בחלוף השעות מאז רעש האדמה החזק ביותר מאז ומעולם ביפן, הולכים ומתבהרים ממדי הקטל וההרס. עד כה דווח על מאות הרוגים ועוד רבים נעדרים, חלקם נשטפו בגלי המים והבוץ של הצונאמי האדיר.

בשעה 2:46 בצהריים - שעון מקומי (7:46 שעון ישראל) פקד את יפן רעש אדיר בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר. זה היה הרעש העז ביותר שנמדד אי פעם ביפן. מוקד הרעש היה במרחק של 125 קילומטרים מהחוף בעומק של 10 קילומטרים.

מיד לאחר הרעש, הזהירה הסוכנות המטאורולוגית ביפן מפני גלי צונאמי בגובה של עד 10 מטר, והתרחיש הגרוע מכל התממש. שדות הפכו לים, בניינים, בתים, מבני תעשייה וכלי רכב טבעו בגלי המים והבוץ, אוניות נסחפו ליבשה, ובאחת מהן נעקר הגשר והתורן כאשר הספינה נסחפה אל מתחת לגשר. שריפות פרצו בעקבות הרעש, בהן שריפת ענק בבית זיקוק בצפון טוקיו. בעיר סנדאי, שבה מתגוררים מיליון בני אדם, נגרם נזק כבד ביותר.

בדיווחים המגיעים מהמדינה נמסר, כי הגלים שוטפים בתים, גשרים, משאיות ושדות. רעידת האדמה גרמה גם לזעזועים במבנים רבי קומות בבירה טוקיו. קווי הטלפון במקומות רבים קרסו.

בניינים בטוקיו המשיכו לרעוד במשך שעות, כאשר רעשי משנה פקדו את העיר מדי כמה דקות, והחשמל נותק ל-4 מיליון בתים ברחבי הבירה היפנית. נמל התעופה נריטה נסגר וכך גם הרכבת התחתית. רשת הטלוויזיה היפנית NHK הציגה מראות של הרס, כאשר בתים ומכוניות נשטפו בגלים שהגיעו לחופי אונהאמה.

ראש ממשלת יפאן, נאוטו קאן, התייצב מול כלי התקשורת והצהיר: "אנחנו עושים כל מה שניתן כדי למזער את הנזק. אנחנו נשתף פעולה כדי לפעול במהרה ולסייע לבנינו, משפחותינו ושכנינו להתמודד עם האסון הנורא הזה".

יוסוקו אוי, פקיד במשמר החופים, סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא "חושש מהרגע בו יתגלו מימדי הנזק, משום שרעידת האדמה היתה כה חזקה". מטוסים של חיל האוויר היפאני הוזנקו לאזור כדי לנסות לאמוד את מימדי הנזק האדיר.

לפי שעה, 30 משלחות הצלה וחילוץ נערכות לצאת לסייע ליפן. כך נמסר מסוכנות האו"ם לשיתוף פעולה ולסיוע הומניטרי (OCHA) בז'נבה. ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, התייחס להצעות הסיוע: "כבר קיבלנו הצעות לסיוע ממדינות שונות ועכשיו הן נבחנות. הצבא שלנו והמשטרה מנסים לתפעל את האירוע בעצמם, לפני שנפנה למדינות אחרות". הוא אמר שנגרם "נזק כבד" והורה לתושבים להרחק מהחוף ולעבור למקומות גבוהים יותר. הוא קרא להם להישאר רגועים וביקש: "אל תנסו לשפוט בעצמכם מה בטוח ומה לא".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד