א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מוצאי שבת, פרשת קורבנות • יצחק נחשוני בטור כואב

מול איתמר המדממת, מול הגופות החמות, מבקש יצחק נחשוני מהתקשורת: תנו שקט. תנו להתאבל, בלי באבות ובלי גימיקים • שאלו את עצמכם: מדוע בא עלינו האסון?

מוצאי שבת, פרשת קורבנות  • יצחק נחשוני בטור כואב
פלאש 90

אנא: עכשיו כשגופות המתים, ההורים והעוללים הי"ד, מוטלים עדיין לפנינו, תנו לנו את כל הזמן הדרוש להתבוננות ולחשבון נפש.

אתמול, כשהאדמה ביפן הרחוקה רעשה בעוצמה אדירה, ההזדמנות הזו ניטלה מאיתנו.

מיד הסיטו את עינינו מלראות את מה שצפון מאחורי ההריסות וגלי הצונאמי, מייד, עוד טרם שקע העשן וכבר ולקחו אותנו אל הגימיקים השדופים: כמו ה'למד ווניקים' שצפו הכל מראש, עוד לפני חודשים, ואפילו דיברו על כך בשידור רדיו...

כמו שידורי החדשות הללו, וכל האחרים שהגיעו ממצרים, מלוב, וממדינות נוספות, אינם משמיים, אלא מאנטנות המוצבות על הארץ ועל גגות הבתים, של הבאבות למיניהם...

עכשיו אחרי שהארץ נבקעה ביפן ואלפי בתים נהרסו, והאסונות הגיעו כבר עד לאיתמר כאן אצלנו, לא נותרה לנו עוד ברירה, אלא להביט לשמיים ולשאול עצמנו: מדוע היו צריכים להתקיל אותנו פנים אל פנים עם 'עמלק' שבוע לפני שאנו מצווים למחות את זכרו?

האם אכן שכחנו עד כדי כך?

האם ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצאו מפיו רק ביום חמישי האחרון, כי ישראל תשאר לעולם בבקעת הירדן, לא עודדה את מרצחי ה'פתח' להוציא את תוכניותיו אל הפועל, הרבה לפני הזמן, כדי להבטיח כבר עתה שבאיזורים אחרים, כמו איתמר שבלב יהודה ושומרון, לא יהיו יהודים?

האם הודעתה של המדינה, בשבוע האחרון, לבג"צ כי כל הבתים שאינם על קרקע פרטית ביהודה ושומרון יהרסו, לא הם שהביאו את המרצחים לתפוס את הפרקליטות במילה ולהרוס בית אחר בית עוד לפני שהמדינה תעשה זאת?

והאם לא הידיעות המדברות על תוכנית חדשה של נתניהו להקמת מדינה פלשתינאית זמנית, על שטח של 50% מיהודה ושומרון, בהם גם איתמר, לא הובילו לרצח הנורא בליל שבת כפי שזה קורה תמיד בעת דיבורים מיותרים על תוכניות מדיניות?

את המחיר הכבד של דמים על האשליות המדיניות החדשות כבר שילמנו. עכשיו אפילו רק 'מחצית שקל' מצד הממשלה, ולא שיקול דעת מלא, יכולה להביא להתעשתות.

רק אם זה יקרה נוכל להגיד, שלא מהשפה ולחוץ,'יהי זכרם ברוך'!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד