י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם המוח רוצה לאכול • טיפים ועצות

מה המשמעות של תזונה למוח? מה ניתן ללמוד, על פי מחקרים, על הקשר בין אוכל למוח? ואילו מאכלים עוזרים לתפקוד יעיל של המוח? • ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מנסה להסביר

גם המוח רוצה לאכול • טיפים ועצות

אמירה ישנה אומרת, שאנחנו - זה מה שאנחנו אוכלים. על זה מבוסס כל הרעיון של טיפול ומניעת מחלות בעזרת התזונה. במאה הזו תוחלת חיי האדם הולכת וגדלה ועם זה הולך וגדל הצורך לשמור על תפקוד המוח. איך לעשות זאת בעזרת התזונה, בלי כדורים יקרים? הנה כמה עצות קטנות. לא קשה. לא יקר. שום דבר מסובך. כל אחד יכול.

1. אכלו ביצים. תתחילו כל בוקר משתי ביצים. הלציטין שנמצא בביצה חיוני ביותר לתפקוד מערכת העצבים בכלל, והוא חשוב לשמירה על פעילות המח בפרט. במקרה ואתם רגישים לביצים או שיש לכם אלרגיה לביצים, תוסיפו לסלטים אבקת לציטין.

2. אכלו דגנים מלאים. הם עשירים בויטמיני B הנחוצים לפעילות המוח ובסוכרים בצורה הכי טובה לגוף. הם גם עשירים בסיבים תזונתיים, שמונעים עצירות ובכך מונעים הצפה של המוח ברעלים.

3. דגים. אכלו דגים פעמיים או שלוש פעמים בשבוע. העדיפות היא לדגי ים: הרינג, סלמון, טונה וכד'. במקרה ואתם רגישים לדגים או שיש לכם אלרגיה לדגים ואינכם מסוגלים לאכלם, קחו אומגה-3 על בסיס קבוע. אם אתם צמחונים – תרבו באכילת אגוזים ושאר מאכלים עשירים באומגה. אל תשכחו, שאומגה ממקור צמחי נספגת פחות, ולכן אנחנו צריכים לצרוך אותה בכמות גדולה יותר.

4. שיבולת שועל. כבר דיברנו על דגנים, אבל לשיבולת שועל מגיע מקום מיוחד מביניהם. דגן זה עשיר באנרגיה, וויטמיני B ומינרלים החיוניים למוח. אכילת דיסת שיבולת שועל לא רק נותנת אנרגיה לגוף, אלא גם תורמת רבות למוח.

5. גרעיני דלעת. גרעיני דלעת עשירים מאד באבץ, שחשוב מאד לפעילות תקינה של מערכת המין ומערכת העצבים בכלל והמוח בפרט.

6. אבוקדו. זהו פרי מאד בריא מערכת העצבים בכלל ולמוח בפרט בשל כמות גדולה של חומצות שומן חיוניות שהוא מכיל. בנוסף לכך, אכילת האבוקדו אינה משמינה, באבוקדו יש פחות קלוריות מאשר בתפוח עץ. אכילת אבוקדו עוזרת לשמירת רמת הכולסטרול והשומנים בדם. אבוקדו מכיל גם הרבה ויטמינים ומינרלים (למשל, יש בו ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, ויטמין A וכו') וגם חלבון. האבוקדו אינו מתוק, ולכן מותר לאכילה לחולי סוכרת, שכל-כך מוגבלים באכילת פרות עץ. (יתכן שזאת גם הסיבה לכך, שהשימוש באבוקדו במטבח יותר דומה לירק מאשר לפרי. לכן, השימוש באבוקדו הינו קודם כל בסלטים ורטבים שונים. למרות זאת, האבוקדו נשאר פרי עץ וברכתו – "בורא פרי העץ".)

7. טחינה וחומוס. מאכלים אלה עשירים מאד בחלבונים זמינים לגוף ובמינרלים חיוניים לדם ולמוח. טחינה מתעכלת ביתר קלות, לכן מומלץ לאכול טחינה או טחינה וחומוס בתערובת. או רק טחינה העדיפות כמובן לטחינה מלאה. מאחר והמינרלים שבטחינה ובחומוס נספגים ביתר קלות בנוכחות ויטמין C, מומלץ להוסיף לטחינה ולחומוס מיץ לימון, או לשתות מיץ אשכוליות, או לאכול במקביל הרבה תוספות בצבע ירוק (בצל ירוק, חסה, מלפפון, כוסברה וכד').

8. פירות וירקות. חוץ מזה, שהם עשירים בסיבים תזונתיים ובכך מונעים עצירות, הם מאד עשירים בויטמינים ומינרלים שמאד חיוניים לפעילות מערכת העצבים בכלל והמוח בפרט. הם גם תורמים לשמירה על רמת לחץ דם ובכך מונעים נזקים אפשריים למוח כתוצאה מלחץ דם גבוה. העדיפות כמובן לפירות וירקות אורגניים ולא מהונדסים. ובכל מקרה, תשטפו אותם היטב!

שתאריכו ימים ושנים עם מוח בריא ופעיל!


ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קריסטלים, נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד. מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה. טל.לתגובות ושאלות ולהזמנת תור בקליניקה: 054-845-01-03

קישורים:
האתר של ד"ר יעל טוקצ'ינסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד