י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו יוצא למתקפה • הסברה - וחיסול ההקפאה

לאחר היוודע גודל הזוועה באיתמר, נוקט נתניהו בקו הסברתי תקיף ובלתי מתפשר • הצעד הראשון: אישור בניה ביו"ש - גם באזורים חרדים • במקביל: מתקפת הסברה עולמית

נתניהו יוצא למתקפה • הסברה - וחיסול ההקפאה



בעקבות הרצח המזעזע באיתמר, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשנות כיוון ביחסו לרשות הפלשתינית. אם בימים האחרונים שב ודיבר על נאום עתידי, "נאום בר אילן 2", הבוקר, לאחר היוודע גודל הזוועה, הוא נוקט בקו הסברתי תקיף, בלתי מתפשר.

הצעד המעשי הראשון: שחרור יחידות דיור לבניה בגושי ההתיישבות הגדולים, וביניהם ביתר עילית ומודיעין עילית - כתגובה לטבח המחריד בליל שבת ביישוב איתמר.

עוד בנושא:
נתניהו בונה? ישי דורש: לפחות 1,000 יח"ד לכל נרצח

הצעד השני: הסברה נרחבת על ההסתה נגד ישראל המתבצעת יום יום ברשות הפלשתינית.

"ההסתה כנגד ישראל, אשר לעיתים גולשת להסתה אנטישמית ממש, הינה חלק בלתי נפרד ממרקם החיים ברשות הפלסטינית. כך, מסרים אנטי-ישראליים ואנטישמיים נשמעים דרך קבע באמצעי התקשורת הממסדיים והפרטיים ובדרשות המסגדים ונלמדים בספרי הלימוד בבתי הספר", הוציאה הבוקר לשכתו של נתניהו דברי הסבר רשמיים, שיופצו גם ברחבי העולם.

"מחבלים תופשים מעמד של כבוד ומודל לחיקוי בחברה הפלסטינית, הן באמצעות כלי התקשורת והן באמצעות טקסים הנערכים ע"י מוסדות השייכים לרשות הפלסטינית. ההסתה הממוסדת והשיטתית נגד ישראל לא נפסקה מעולם ברשות הפלסטינית, גם בימי השיא של התהליך המדיני באמצע שנות התשעים".

שולפים נתונים

ומכאן הם עוברים לדוגמאות מעשיות, מהחודשים האחרונים:

"ב-9.3.2011 קרא יועצו של אבו מאזן, צברי צידם, במהלך נאום שנשא כי יש להפנות את הנשק הפלסטיני נגד ישראל. כן דרש מהעם הפלסטיני לייחס חשיבות לבעיות משפחות השהידים וציין כי יש להעצים את יום השנה למותה של דלאל אלמע'רבי (אחת ממבצעות הפיגוע בכביש החוף, 1978) באמצעות קריאת ככר על שמה בעיר אלבירה".

"ב- 6.3.2011 פירסם הביטאון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אלחיאת אלג'דידה", כי הנהלת מרכז נוער בראמאללה הודיעה כי היא מתכוונת לקיים אליפות כדורגל על שמה של ופאא' אדריס (מחבלת מתאבדת)".

"ב-9.2.2011 שידרה הטלביזיה הפלס' הרשמית קליפ לרגל קמפיין שנקרא "האישה כמופת", במהלכו צוינה כדמות מופת דלאל אלמע'רבי. בקיץ 2010 נקראו על שמה מספרי מחנות קיץ לילדים".

"ב-24.1.2011 העניק מושל מחוז ג'נין מענק נשיאותי בסך 2000 דולר למשפחתו של המחבל הפלסטיני ח'לדון סמודי, שנהרג בכת שניסה לפוצץ שני מטעני חבלה כנגד חיילים במחסום בקעות".

"ביטאון הרש"פ "אלחיאת אלג'דידה" דיווח ב-2.1.2011 כי חבר הועד המרכזי של תנועת הפתח (ואחד ממקורביו של אבו מאזן), עזאם אלאחמד, השתתף בעצרת לציון יום השנה ה-46 להקמת הפתח במהלכה פוצצו דגמים של מבנים בהתנחלויות וצוינו פיגועים שביצע הפתח נגד ישראל. אלאחמד אמר בנאומו כי "הפתח הוא תנועה של המונים שלקחה בכוח את זכותה להשתמש בכל אמצעי ההתנגדות על מנת להשיג את מטרתה".

""אלחיאת אלג'דידה" דיווח ב-30.12.2010 כי ישראל שואפת להרוס את מסגד אלאקצא כדי להקים על חורבותיו את בית המקדש השלישי".

"הטלויזיה הפלס' הרשמית שידרה ב-26.10.2010 סרט תעודה על עבודתם של צוותי רפואה פלס' בו נכללה סצינה מבויימת בה חייל ישראלי יורה בראשו של פלסטיני".

"בראיון של השר הפלס' עמר אלע'ול ל"אלחיאת אלג'דידה", שפורסם ב-6.10.2010 אמר האיש כי ישראל הינה "מדינת אפרטהייד המנהלת טרור של מדינה נגד הפלס'".

"הטלביזיה הפלס' הרשמית שידרה ב-10.9.2010 סרטון בו נאמר כי תפילת יהודים בכותל המערבי היא "חטא וטומאה".

"הטלביזיה הפלס' הרשמית שידרה ב-21.6.2010 תכנית ילדים בה נאמר כי "היהודים הם אויבינו" וכי 'החיילים הישראלים הם חיות פרא'".

"הטלביזיה הפלס' הרשמית שידרה ב-28.5.2010 כתבה על משפחתה של אסירה ביטחונית פלס' במהלכה רואיינו אחייניותיה הילדות שאמרו שהן רוצות לשאת נשק נגד ישראל".

"בספר הלימוד "היסטוריה של הערבים והעולם במאה העשרים" לתלמידי כתה י"ב בשטחי הרש"פ נלמדת מלחמת העולם השנייה. הנושא נלמד בפירוט רב יחסית, כולל קטעים על האידיאולוגיה הנאצית, אך השואה כלל איננה נזכרת בספר".

"'אלחיאת אלג'דידה' דיווח ב-10.3.2010 כי הרשות הפלסטינית דחתה את חנוכתה של כיכר על שם דלאל מע'רבי בעיר אלבירהבעקבות מחאה ישראלית רשמית, אך הדבר לא מנע מעשרות צעירים לחנוך אותה בצורה עממית. דובר מנגנוני הביטחון הפלס', עדנאן אלצ'מירי, אמר כי חנוכת הצומת נדחתה 'בשל סיבות טכניות, ולא בעקבות בקשה מישראל.' הוא הוסיף: 'לא ישראל ולא אף גורם מסוגל למנוע מאיתנו להתגאות היסטוריה שלנו.' שרת התרבות, סהאם אל-ברע'ות'י, אמרה: 'זו זכותנו לחלוק כבוד לשהידים שלנו ולקרוא לרחובותינו על שם השהידה דלאל מוגרבי ביום השנה להפיכתה לשהידה, וזו זכות של העם הפלסטיני.' היא הוסיפה: 'אולם, התערבותם של הישראלים בזכות הזו היא אינדיקציה למידת ההפרה הישראלית של זכויותינו".

"הטלביזיה הפלס' הרשמית דיווחה ב-27.12.2009 כי מזכ"ל הנשיאות, טייב עבד א-רחים, הגיש ניחומים בשם הנשיא מחמוד עבאס למשפחות שלושת המחבלים שנהרגו ע"י צה"ל לאחר שרצחו את הרב מאיר אבשלום חי ז"ל. הוא העביר למשפחות מברקי ניחומים מהנשיא אבו מאזן והודיע להם על החלטתו לאמצם כשהידים של המהפכה הפלסטינית. בדברים שנשא בשם אבו מאזן, אמר טיב עבד א-רחים כי "מה שביצעו רשויות הכיבוש הוא פעולה מתוכננת מזה זמן והתנקשות מכוונת בדם קר של פעילי פת"ח, [דבר] הסותר את המוסר, את המוסכמות ואת הטענות הכוזבות ששבים וחוזרים עליהם בדבר מוסריותו של הצבא הישראלי, לכאורה. ללא ספק, מה שביצעו רשויות הכיבוש הוא פעולה פראית וברברית והתנקשות מכוונת בכוונת זדון בדם קר".

הנתונים, אגב, נאספו מאתר ארגון Palestinian Media Watch

"שום מחילה לרצח תינוקות"

אין ספק שנתניהו יודע להציג מנהיגות ראויה ואמיצה בעת צרה. כך עשה בעת אסון השריפה בכרמל, וכך הוא עושה גם כעת. כל הדיבורים על שלום, משא ומתן, נדחים על ידו כעת, בתקיפות מרשימה, כשהוא עובר לקו התקפי.

אתמול בלילה התקשר אבו-מאזן כדי 'לנחם' את נתניהו על הרצח.

נתניהו לא התרשם, והשיב לו באומץ לב. "אין להסתפק בגינוי הזה, עליך לעצור את ההסתה ולחנך את העם שלך לשלום. אני מצפה שתעצרו את ההסתה בבתי הספר, במסגדים ובתקשורת, ותחנכו לשלום, כפי שאנו עושים. רצח תינוקות בשנתם הוא רצח לשם רצח!".

השיחה התקיימה דקות אחדות, לאחר שסיים נתניהו את נאומו שנישא בשידור חי. "כניסה לבית ושיסוף גרונם של תינוקות, דבר כזה מחייב גינוי חד-משמעי ומיידי", אמר בנאומו, כשהוא מגנה גם את הגינוי הבלתי רציני של העולם לפיגוע.

"כמה מדינות מיהרו מיד למועצת הביטחון כדי לגנות את מדינת ישראל על כך שתיכננה בית באיזשהו מקום, או שהניחה אריח באיזשהו מקום. אני שמתי לב שכמה וכמה מהמדינות האלו מתמהמהות בהוצאת גינוי חריף לרצח תינוקות יהודים. אין שום הצדקה ואין שום תירוץ ושום מחילה לרצח תינוקות", אמר נתניהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד