י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עובדת? – כך תשמרי על העירנות שלך

רבות מאיתנו, הדואגות לבריאות ולמשקל, מתלבטות בשאלה איך לארגן לעצמנו תפריט מזין בריא, מהיר ומשביע, כזה שיסייע לנו להישאר ערניות וחיוניות לאורך שעות העבודה • אז קחו טיפים לתזונה בריאה

עובדת? – כך תשמרי על העירנות שלך



בעולם המודרני והעמוס, רבות מאיתנו מבלות יותר ממחצית שעות העירות במקום העבודה. כולנו מבינות את חשיבות הפיכת מקום העבודה שלנו לסביבה נעימה, ידידותית, רגועה ובריאה.

יחד עם זאת, מדובר בסביבה לחוצה מעת לעת, וללא זמן פנוי של הארגון הכללי לטובת הארגון האישי שלנו.

רבות מאיתנו, הדואגות לבריאות ולמשקל, מתלבטות בשאלה איך לארגן לעצמנו תפריט מזין בריא, מהיר ומשביע, כזה שיסייע לנו להישאר ערניות וחיוניות לאורך שעות העבודה.

"הכול בפיתה" הוא פתרון מהיר, אך יש לו מחיר.

המלצה: כדי לאכול נכון ולשמור על עירנות לאורך שעות העבודה - הבה נארגן את המשרד הפרטי שלנו.

כיצד נעשה זאת?

ראשית, יש לבחון איזה טיפוס אכילה משרדי מאפיין אותנו - האם אתן נשנשניות שחייבות לתדלק כל פעם קצת כדי לשמור על ערנות רעננות וריכוז? או, לחילופין, עובדות הכי טוב ללא דלק או אוכל, כשהסטרס מניע אתכן?

הבנה זו חשובה לתכנון התקציב התזונתי המשרדי.



פחמימות מפוזרות לאורך היום תורמות יותר

מחקרים מצביעים על כך שפחמימות מפוזרות לאורך היום תורמות יותר לתפקוד שלנו בזמן העבודה.

אם כך, נקציב כחצי עד שלושת רבעי מהתפריט שלנו עבור נשנושים עם ערך מוסף הנמצאים במשרד.

נתחיל ביוגורט עם פרי מיובש, או עם שקית קוואקר או גרנולה, שיכולים לתרום למערכת העיכול שלנו שהופכת לעצלה, כתוצאה מהישיבה המרובה בכסא. נמשיך ב-3 ארוחות קטנות נוספות, כמו כריך מלחם קל או מלא עם גבינות שונות, וכמובן נצטייד בירקות צבעוניים לאורך כל היום, שאפשר להכין בתורנות משרד או לקנות בדרך לעבודה במגשים מוכנים, בליווי גבינה או ממרח אחר.

בחורף, אפשר להחליף במרק מוכן או מנה חמה. קצת יותר קלוריות ומלח, אך ברירת מחדל במקום נישנושי הפגישות במשרד (עוגיות וכו').

מי שמתפנה לצאת לארוחת צהריים, נתקלת אף הוא בהתלבטות קשה בין שניצל שמנוני לשווארמה בפיתה.

תכנון ארוחת צהריים חכמה יכולה להיות אסטרטגיה עסקית מנצחת. ידוע ממחקרים שלאחר ארוחה כבדה במיוחד, כזו עם בשר או עוף (חלבון), ישנה ירידה משמעותית בכושר הריכוז ובערנות, ומי שצריך להמשיך רענן לפגישה עסקית, צריך לחשוב על כך מראש.

עדיף לעיתים שלא לבחור את המנה העסקית המציעה אוכל רב, אלא לבחור ארוחה קלה על בסיס כריך עם ירקות או פסטה, ולהרוויח פחות בעסקית, אך יותר בעסקים.

כמו בכל קבוצה, גם בענייני תזונה חשוב הגיבוש הקבוצתי. אם המשרד יחליט לקנות יותר פירות, מעדני חלב קלים, גבינות רזות וממרחים בריאים, ירקות ומים במקום וופלים, בורקסים וחטיפים, הרי שהמקרר המשרדי יהפוך למרכז בריאות ודיאטה.

לסיכום, אם העבודה אינה מייגעת אותנו, רצוי להקפיד שגם התזונה בעבודה לא תעשה זאת.

המאמר באדיבות לימור בן חיים, יועצת תזונה "מחלבת טרה"

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד