כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

'יוטיוב' שונא ישראל? • סרטון הטבח הוסר מהאתר

בעוד ותכנים פלסטיניים כמעט ולא מורדים מאתר העלאת הסרטונים יוטיוב תכנים ישראליים דווקא כן • סרטון שהציג את הטבח באיתמר הוסר מהאתר תוך שעתיים

'יוטיוב' שונא ישראל? • סרטון הטבח הוסר מהאתר

בדיון שנערך היום בוועדת הקליטה והעלייה של הכנסת טענה נציגת דובר צה"ל סא"ל אביטל ליבוביץ, כי "יוטיוב מפלה תכנים ישראליים לרעה ביחס לתכנים פלסטיניים",

כאשר מספר רב יחסית של סרטי הסברה ישראלים הורדו במהירות מהאתר.

מתוך כ-120 סרטונים שהועלו במהלך מבצע 'עופרת יצוקה', הוסרו ארבע סרטונים בתוך חצי יממה, וכן לאחר המשט הורדו שתי סרטונים נוספים בתוך מספר שעות.

רוב הסרטונים הועלו חזרה רק לאחר לחץ מסיבי וויכוחים ממושכים.

תחושה זו קיימת גם בקרב ארגונים נוספים העוסקים בהסברה, וכזכור גם סרטון המחאה 'עובדים על העולם' שהפיק אתר לאטמה וזכה לצפיית שיא של מעל ל-2 מליון כניסות בפרק זמן קצר יחסית הוסר מיוטיוב והוחזר רק לאחר מסע מחאה.

סרטון המציג את הטבח שביצע מחבל באיתמר השבוע הוסר בתוך שעתיים, ולעומת זאת סרטים של גורמי טרור המעודדים התאבדות והרג אזרחים, מוסרים לאחר זמן רב, אם בכלל.

גם יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (ליכוד), אמר כי לא ישלים עם מדיניות אפליה, וציין כי יפנה למרכז המידע והמחקר של הכנסת בדרישה לערוך בדיקה לגבי אפליית עמדה ישראלית ביוטיוב.

חשוב לדעת שמנגנון הסרת התוכן הבעייתי הינו מנגנון אוטומטי שמופעל על ידי דיווחי הגולשים, כאשר בעקבות דרישות החקיקה בארה"ב, ותביעת חברת ויאקום בשנת 2007 בגין הפרת זכויות יוצרים, הקימה יוטיוב מנגנון אכיפה ודיווח, וכיום יכול כל גולש ללחוץ על הכפתור 'תוכן בלתי הולם', ולהגיש בקשה להסרת התוכן מהאתר.

מנגנונים דומים קיימים בכל אתר גדול, ומכיוון שמדובר על כמויות תוכן עצומות, הרי שהחברות מסתמכות על כמות יותר מאשר על איכות, כך שסרטון שלגביו יתקבלו מאות ואלפי פניות בתוך זמן קצר, יוסר אוטומטית מהאתר, ועל מנת להחזירו תדרש פרצדורה מורכבת.

מסתבר כי כמות גדולה של גולשים שונאי ישראל מגוייסת למלחמת ההסברה המתנהלת ברשת, ועבורם אין זו בעיה להגיש עשרות אלפי פניות בתוך זמן קצר, כאשר מספר הגולשים תומכי ישראל אינו עומד כנגד.

עם זאת, אכן הגיע הזמן שחברות כגוגל ישדרגו את מדיניותם, ויבצעו בדיקות נוספות על מנת לוודא שתוכן ראוי לא יוסר רק בשל התנכלות של קבוצת גולשים, וללא הצדקה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד