י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שלושה חרדים נעצרו בקרית ויז'ניץ בחיפה • החשד: אלימות

שני אברכים ובחור מקרית ויז'ניץ בחיפה נעצרו בחשד לאלימות נגד נוער רוסי • ויז'ניץ: "המשטרה מחפה על עצמה" • המשטרה: "מצאנו אגרופנים" • מעצרם הוארך ב-3 ימים

הארכת מעצר בבית משפט. צילום ארכיון: דוד קורן
הארכת מעצר בבית משפט. צילום ארכיון: דוד קורן



משטרת חיפה עצרה אמש (ב') שני אברכים ובחור ישיבה מחסידי סערט ויז'ניץ, החשודים כי הפעילו אלימות כנגד שבעה בני נוער רוסיים. על פי טענת העצורים, המשטרה עצרה אותם ללא כל הוכחה, ורק על סמך דברי הנערים, שאינם חשודים על אמירת דברי אמת, לדבריהם, וזאת בלשון המעטה.

האירוע החל אתמול בשעות הערב. מספר נערים הגיעו אל קרית ויז'ניץ בחיפה, נעמדו בפאתי השכונה, והחלו להציק לתושבים. הנערים חסמו כלי רכב שניסו להיכנס אל השכונה, הציקו לנשים שעברו במקום עם עגלות - וקראו קריאות גנאי, לעבר עוברים ושבים.

מספר אברכים, מתושבי השכונה, שראו את המתרחש, החליטו לנקוט ביד קשה כנגד המתפרעים, והחלו לפנותם ביד קשה. הנערים לא טמנו ידם בצלחת, והשיבו אף הם באלימות. המשטרה, שהוזעקה למקום, החליטה לאמץ את גירסת הנערים הרוסים, ולהאשים שלושה תושבים חרדים שעמדו בסמוך לזירה, בהפעלת אלימות כנגד הנערים.

"מדובר באברכים ובבחור שתורתם אומנותם", אומר בן ציון גנזלר, דובר השכונה ל'בחדרי חרדים'. "אלו אברכים עדיני נפש שנעצרו על-ידי המשטרה למרות שהם לא עשו כלום. המשטרה מנסה לחפות על עצמה בתקשורת על הכתבה שהייתה לפני מספר שבועות באחד מערוצי הטלוויזיה, בה נטען כי הם לא עושים דבר ולא פועלים נגד אלימות.

"אנחנו התלוננו בשבועות האחרונים על גניבות בשכונה, זריקת אבנים לעבר דירות של חרדים, פריצות לרכבים, אך אף אחד לא התייחס אלינו במשטרה. כשמדובר בחרדים, מתברר כי הם יודעים לבצע את העבודה בתוך דקות ספורות".

• המשטרה טוענת שנמצאו סכינים ואגרופנים השייכים לעצורים.

"עצוב מאוד ואפילו מקומם איך שהמשטרה נטפלת לאזרחים חרדים. כל מי שמכיר את האברכים יודע שאין להם שום שייכות לאגרופנים ולסכינים. החומרים האלו היו שייכים לבחורים הרוסיים, שהחליטו להפיל את התיק על האברכים. זו שערורייה. לא פחות".

המשטרה: יש ראיות נגד החשודים

הבוקר (ג') החליטו מוסדות החינוך בשכונה לפתוח את יום הלימודים בשיחות של המלמדים נגד השימוש באלימות. "אני לא חושב שיש מישהו שצריך את השיחות האלה. אין כל קשר בין אלימות לציבור החרדי, אבל החלטנו בכל זאת לפתוח את היום בשיחה על הנושא הזה", אומר גנזלר.

גנזלר מקווה, יחד עם מאות מתושבי השכונה, כי במקרה זה השכל יגבר על הרגש, ובמשטרה יבינו כי האברכים העצורים נעצרו על לא עוול בכפם.

רפ"ק יקי אוחנה, דובר מרחב חוף במשטרה, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי כל הנושא נמצא כעת בחקירה. "אצל העצורים נתפסו אגרופן וסכין לדרמן. החשודים נתפסו בסמוך למקום התגרה, ולא בתוך הכולל. יש ראיות נגד החשודים. כל החשודים יובאו בשעה 2 להארכת מעצר".

יצויין כי המשטרה דורשת להאריך את מעצר החשודים בשבוע ימים.

כתב 'בחדרי חרדים מדווח, כי בית המשפט האריך את מעצר החשודים בשלושה ימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד