ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סיעור מוחות - חובה בכל עסק • שיעור בביזנס

כמעט כל מצליחני ההיסטוריה הקיפו עצמם ביועצים - ולא בכדי • סוד ההצלחה: לבחור יועצים המחויבים לאינטרס שלנו • ולמה הביקורת טובה לבריאות?

סיעור מוחות - חובה בכל עסק • שיעור בביזנס



החכם מכל האדם כבר כתב: "ותשועה ברוב יועץ".

אין ספק כי ישנם כלים רבים להצלחה, אך אחד הכלים היעילים ביותר הוא זה המכונה בשפת המקצוענים "רב מוח", או בלשון העם: סיעור מוחות.

נפוליאון היל, מחבר רב המכר 'חשוב והתעשר' שנמכר בעשרות מיליוני עותקים, מקדיש בספרו פרק שלם לעניין זה. ולא רק הוא. כל יועץ ומרצה כלכלי המכבד את עצמו, לא מתעלם מהעניין.

בבסיס הרעיון – קיימות שתי נקודות.

• רעיון ההכפלה:

כאשר שני אנשים המחויבים לרעיון כלשהו חוברים ביחד, רמת החשיבה והאנרגיה מכפילה את עצמה. ככל שהכמות גדלה יותר, כך הרמה עולה ועולה. כל ילד שיודע לוח הכפל, אמור להבין זאת.

כמעט כל אדם מצליח שהטביע את חותמו בהיסטוריה, הקיף את עצמו ביועצים, ולא בכדי. אדם אחד אינו יכול לבצע הכול.

• המחויבות:

כינוס אנשים שונים שאין בינם לבין הפיתרון הנדרש ולא כלום, לא יועיל למבקש הפיתרון. נדרשת מחויבות אמיתית למציאת הפיתרון. כאשר יזם או בעל עסק מתלבט איך לייצר טוב יותר או איך לשפר את השירות שלו, עליו לדאוג לכך שהקבוצה אותה אסף לשם מציאת הפתרון - תהיה מחויבת לעניין לא פחות ממנו. למשל: עובדי המקום, בני משפחה, משקיעים וכן הלאה.

יזם או בעל עסק המעוניין לשפר את פעילותו ולהוציא את חלומותיו מהכוח אל הפועל, חייב לבנות לעצמו קבוצת אנשים שתרגיש מחויבות לרעיון ברמה כזו שתאמץ את מוחה למצוא פתרון טוב למבקשו.

סיעור מוחות - היתרונות

כאמור, מעבר לנתון הבסיסי לפיו אדם אינו מסוגל טכנית לבצע כל דבר בעשר אצבעותיו ולמען ולפיכך עליו להיעזר באחרים, ישנם יתרונות נוספים.

• מקובעות אישית:

מעבר לעובדה הטכנית שאין בכוחו של אדם לעשות כל דבר, הוא כבול ומקובע ביכולותיו ובדעותיו. בהרבה מקרים, הוא קבע לעצמו מראש שאינו מסוגל לעשות דברים מסוימים.

קבוצה כזו יכולה לתת לו את הכוח להאמין בעצמו ולהגיע לרמות שונות לחלוטין ולאמונה חזקה יותר בעצמו.

• עיקרון 6 דרגות של הפרדה:

תזה מפורסמת קובעת, כי בין כל אדם בעולם למשנהו, קיימות בסך-הכל שש דרגות הפרדה.

לדוגמה: אדם שמעוניין להכיר את מנהל אגף הרכש בעיריית חולון, פונה לבן-דודו (דרגה 1 מהראשון) שמכיר אנשים מחולון (דרגה 2). המקומי מחולון נזכר כי אביו למד אצל אביו (דרגה 4) של מנהל אגף הרכש בעירייה.

במידה והאיש מאוד רוצה להיפגש עם מנהל האגף האמור, הוא יצטרך להשתמש בחברותו רבת השנים של בן דודו עם חברו, וכן הלאה. למעשה, אם האיש השני רוחש כבוד לראשון ומרגיש מכל סיבה שלא תהיה מחויבות להצלחת חברו, הוא יעזור לו להגיע לאותו אדם דרך אחד ממכריו, ומחבריהם של המכרים.

לא צריך ללכת כל כך רחוק. לכל אדם בקבוצת החברים ברב מוח שלנו, יש אנשים שאנחנו לא מכירים ויכולים להיות לנו לעזר. נכיר אותם רק אם נשב בצוותא ונלבן את מערכת הקשרים של כל אחד ואחד מאיתנו.

• כוחה של קבוצה:

קבוצה מהווה כוח מול קשיים, בירוקרטיות ומכשולים. תמיד יהיו חברי הקבוצה לצידך. הם יתמכו ויעודדו, והכי חשוב - יידעו לנטרל ממך את ההשפעות השליליות לצד הדעות המזלזלות לגבי עסקיך.

• חשיבות הביקורת:

חברות ויחידים הצליחו "רק" בגלל שהיו להם שונאים או מבקרים.

שימו לב לכך שישנם המון דברים שלא הייתם שמים לב להם אילולא שמעתם ביקורת עליהם. לעתים רבות, דווקא לאחר ששמעתם ביקורת, יש מי שהופך לחסיד נלהב של הרעיון המבוקר.

כאשר יש ביקורת כלשהי, תמיד יהיו אלו המצדדים בזכותו. ובמיוחד כאשר ישנה קבוצה המחויבת להצלחת רעיון כלשהו, היא תפעל לתת תשובה הולמת לביקורת - ותחושת המחויבות של חברי הקבוצה תגדל שבעתיים.

לסיכום: מטבע הדברים, אדם יחיד מוגבל במידת מה. אז קדימה, כנסו את החבר'ה והיעזרו זה בזה.

יצחק גפני, איש עסקים ויועץ, ישמח להשתתף בלבטיכם, לייעץ לשאלותיכם, לשמוע את הצלחותיכם - ולשתף את הגולשים. אנונימיות מובטחת. הכתובת: [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד