ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בבני ברק נחשף: מרכז העסקים החדש • תמונות

באירוע השקה למתחם ה-BBC בבני ברק, הציגה העירייה השקעה מסיבית בפיתוח תשתיות • ראש העיר: "בני ברק לא תהיה יותר העיר הענייה בישראל" • לבייב: "כל מי שישקיע כאן ירוויח"

הצמרת הכלכלית של מדינת ישראל עם ראש עיריית בני ברק (שלישי מימין)
הצמרת הכלכלית של מדינת ישראל עם ראש עיריית בני ברק (שלישי מימין)

בנוכחות שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, ובכירי המשק, חשפה הערב עיריית בני ברק את מרכז העסקים והמשרדים החדש של העיר בני ברק (B.B.C ) שיכלול כ-15 מגדלים, על שטח של 200 דונם ובהיקף של 550-660 אלף מ"ר (1000 מ"ר בקומה) שיהוו את מרכז העסקים בישראל – בצפון בני ברק.

במהלך האירוע הוכרז כי יושק מסלול הטבות שיכלול מסלול V.I.P ליזמים וקבלנים, פיתוח תשתיות מואץ ומנהלת עירונית ייעודית למתחם.

באירוע, שנערך בקומה ה-16 של מגדל 'קונקורד', הממוקם בלב מתחם ה-BBC, ואשר בנייתו הושלמה לאחרונה, הציגה העירייה את ההשקעה המסיבית בפיתוח התשתיות במתחם, הנגישות התחבורתית, הסביבה המתחדשת והבשורה שמביא עימו המרכז לשוכרים עסקיים במרכז הארץ.

"אני מנהל עסק לא קטן ואני יודע שאם אתם מאמינים שכאן בבי בי סי יצליח העסק שלכם – ברור לי שגם העסק שלנו, עיריית בני ברק, תצליח יחד אתכם, כשהמרויחים העיקרים אלו הם תושבי העיר. אין לי ספק ש-b.b.c יהפוך למתחם העסקים החדש של ישראל", אמר ראש עיריית בני ברק הרב יעקב אשר, שהוסיף: "תקשיבו למה שאני אומר, בעתיד בני ברק לא תהיה יותר העיר הענייה בישראל, בני ברק עולה על גל העסקים של גוש דן. מפרוייקט זה תצא התמיכה והסיוע לכלל תושבי העיר לומדי התורה". ראש העיר גם הודה בחמימות ליו"ר ועדת הכספים משה גפני על התמיכה והסיוע בפרויקט.

גפני, שנשא דברים, הודה לראש העיר על דבריו ודאג גם לשבח את שר האוצר על יחסו למגזר החרדי. "לשר האוצר, יובל שטיניץ, יש סיעתא דשמיא. המשבר הכלכלי הגיע בזמן שבמדינת ישראל אפילו לא אושר תקציב למדינה, דבר חמור בפני עצמו גם בזמנים רגילים. כשכל העמים ישבו וחשבו איך להתמודד עם המשבר ועשו תכניות גרנדיוזיות, ישראל הלכה לבחירות. כולם חששו שתהיה כאן מפולת כמו בשנות ה-20' ושהבנקים יקרסו.

"אחרי הבחירות בחרו בשר אוצר פילוסוף ושאלו: 'מה הוא מבין בכלכלה?'. בסופו של דבר נכנסנו למשבר אחרונים ויצאנו ממנו ראשונים, עם צמיחה שהאופטימיים ביותר בינינו לא חזו ועוד מצאנו גז טבעי.

"יש דברים שאין להם הסבר כלכלי. זאת תופעה שאין לה שום הסבר חוץ מאשר הפסוק 'ארץ אשר השם שם עיניו בה' בורכה בהצלחה כלכלית".

בשלב זה שאל גפני את הנוכחים האם במקום ישנם עיתונאים, ומייד המשיך בדבריו ואמר: "אם אין כאן עיתונאים, אז אל תגידו להם שאמרתי, אבל אני מתכוון לזה - הכל, כל זה, בזכות העובדה ששטייניץ עוזר לישיבות. שטייניץ מעולם לא הצטרף לעליהום על המגזר החרדי ולא עשה דבר כדי לפגוע בתמיכה בישיבות".

היזם לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, נשא גם הוא דברים ושיבח בדבריו את היוזמות שיצעידו את העיר בני ברק קדימה, ואת ראש העיר הרב יעקב אשר. "אני מ-1971 גר בעיר בני ברק, כשאני רואה את בני ברק של אז והיום אי אפשר להתעלם מהמהפכה הניהולית שניכרת בכל קרן רחוב בעיר. הקמנו כאן מגדל, אין לי ספק שיהיו עוד ואין לי ספק שה בי בי סי יהיה מרכז דומיננטי בישראל. בזמן המשבר העולמי, הנדל"ן בכל המדינות נפגע, לעומת, הנדל"ן בישראל שהמשיך לצמוח. אין לי ספק שכל מי שישקיע כאן ירוויח".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת לאירוע ואמר: "יש כאן שינוי גדול, העם עוד לא מבין את חשיבותו, מה שקורה היום בבני ברק הוא ציון דרך".

מרכז העסקים, הממוקם בצפונה של העיר, נחשב לאטרקטיבי ביותר, והוא מהווה מוקד מרכזי להזדמנויות עסקיות ייחודיות, בשל הימצאותו במיקום גיאוגרפי ואסטרטגי מצויין במרכז המטרופולין, ובנגישותו למערכות תחבורה מגוונות החשובות לפיתוח האזור, ובהן כביש 4, ("גהה"), רח' ז'בוטינסקי, דרך "אם המושבות", רח' אבא הלל, דרך הרצליה ו"נתיב איילון".

לרשות עשרות אלפי האנשים שיגיעו למקומות עבודתם במתחם מרכז העסקים יעמדו חניונים רבים ואמצעי תחבורה מתקדמים, כרכבת ישראל שלרשותה תחנה בלב האזור, "קו הרכבת הקלה" העתידי, וגשר "אם המושבות" שיפתח בחודשים הקרובים ויחבר בין אזור קריית אריה שבפתח-תקוה לבני-ברק.

תכניות המתחם הוכנו בקפידה מקצועית ואיכות גבוהה ביותר על ידי מיטב המתכננים והאדריכלים, בשיתוף הועדה המחוזית במשרד הפנים, משרד התחבורה וגורמים אחרים, מתוך מטרה ליצירת תכנית מאוזנת המשתלבת במרחב התכנוני המטרופוליני.

עיריית בני-ברק אינה מסתפקת בבניה המודרנית והאטרקטיבית, אלא שמה גם דגש מיוחד לחזות נאה ומעוצבת, פיתוח נופי מתקדם, מפרט טכני ואיכותי של תשתיות הרחוב וריהוט רחוב יוקרתי וייחודי.




























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד