י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המוסד קיבל הקצאה, ה'קנאים' דורשים: להחזיר לעירייה

בכל הארץ - המוסדות מתקוטטים מי יקבל מבנה, ואצל ה'קנאים' בבית שמש - עולם הפוך • אפילו המכתב של 'העדה' לא הביא את השלווה: כל צד במאבק נותן פרשנות משלו

שלט של קנאים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
שלט של קנאים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

לא תאמינו על מה ניטשת מלחמת עולם בימים אלו בין חוגי ה'קנאים' בעיר בית שמש.

אם בימים כתיקונם אנו עדים למלחמות עולם המתנהלות סביב הקצאות של העירייה למבני ציבור, הרי שבבית שמש עולם הפוך ראינו.

שני מוסדות ותיקים – סמינר 'בנות ירושלים' ותלמוד תורה המשוייכים לחוגי הקנאים בעיר, סובלים שנים ארוכות מתת-תנאים. מאות ילדים וילדות לומדים בקרוואנים דולפים ולא ממוזגים. בקיץ – החום מטפס, ואת הקור ששורר בימות החורף קשה להעלות על הדעת.

ומה עושה מוסד מתוקן המשווע למקום מהוגן? פונה לעירייה, ומבקש את ליטרת הבשר העירונית.

אך לא כן במוסדות המדוברים. העירייה, שהקצתה שטח עבור המוסדות, לא זוכה להכרת הטוב, והמנהלים שהסכימו לקחת את השטח המדובר סופגים קיתונות של בוז, פשקווילים, איומים ומה לא.

ועל מה הרעש, אתם שואלים? שאלה מצוינת. "היעלה על הדעת לקחת מימון מעירייה של ציונים?", שואלים הגורמים המיליטנטיים בעיר.

מזה שנים ניטש ויכוח בין הגורמים ב'עדה החרדית' האם לקיחת כסף מהעירייה שקולה בחומרתה ללקיחת כסף מהמדינה עצמה. בבית שמש סברו הקיצוניים כי חומרת הדברים שווה, ויצאו בחרב ובחנית כנגד הגורמים שהעיזו לקחת את הקצאה העירייה למוסדות.

לאחר חודשים של מאבקים, הוציא בד"צ העדה החרדית פסק דין: "ידועה עמדת הביד"צ שאין לקבל שום שטח או כדו' מהעירייה בחינם, וע"כ מנהלי המוסדות התחייבו שימשיכו לפעול בכל כוחם לרכוש את השטח עבור המוסדות". בהמשך נכתב "ואנו מזהירים לא להזיק את המוסדות וכ"ש לא לבזות המנהלים וה' יברך את עמו בשלום".

המכתב גורם לפרשנות שונה בתכלית בקרב הצדדים. הצד הקיצוני טוען כי הבד"ץ כתב במפורש שאין להשתמש בקרקע ויש לקנות במחיר מלא את הקרקע מידי העירייה. הצד הפשרני יותר סבור כי הבד"ץ לא פסק שיש לעזוב את המבנים באופן מיידי, ולכן יש לעזוב את מנהלי המוסדות בשקט עד שימצאו את המימון לשלם את הקרקע.

ובינתיים הרוחות מסרבות להירגע. אנחנו נמשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד