כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חוק חדש יקל על עובדים זרים סיעודיים

הקלות לעובדים זרים בתחום הסיעוד • על פי הצעת חוק חדשה תוקם ועדה מיוחדת שבסמכותה לאשר הארכת שהות עובד זר • קבוצת אזרחים פועלת לקידום הקלות נוספות

סיעוד
סיעוד

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתסדיר את הארכת שהותו של עובד זר בתחום הסיעוד), של חברי הכנסת דוד אזולאי, איתן כבל, עמיר פרץ, ד"ר דב חנין ויעקב כץ.

בחוק הנוכחי קיימת דרישה כי בעת הארכת שהות של עובד זר בתחום הסיעודי (מעבר לחמש השנים ושלושה חודשים המותרים על פי החוק הנוכחי), יידרש העובד להוכיח כי הועסק אצל המטופל האחרון לפחות למשך שנה.

על פי התיקון, התנאי הזה בוטל ועובד זר שהועסק גם למשך פחות משנה אצל המטופל האחרון, יוכל להגיש בקשה להארכת רישיונו אם יתברר כי קיימים טעמים הומניטאריים המצדיקים זאת.

בפתח הדיון אמר ח"כ אזולאי, כי הצעת החוק שלו באה לפתור פניות רבות של אזרחים שביקשו להאריך את אשרת המטפל הסיעודי, שטיפל בהם במסירות ואשרתו עמדה לפוג לאחר חמש שנות עבודה בארץ.

לצורך דיון בבקשות מהסוג הזה תוקם ועדה, בראשות שופט בדימוס, שתבדוק את הבקשות. הועדה המייעצת תוכל לשקול את עמידתו של העובד בתנאי רישיון העבודה שלו בעבר ולקבל חוות דעת לגבי מקצועיותו ביחסיו עם המטופלים.

על פי הצעת החוק, שר הפנים שהינו המאשר הסופי של הבקשות יהיה חייב לנמק את אישור הבקשה או דחייתה. בהצעת החוק מוצע גם כי שר הפנים ידווח מידי שנה לוועדת הפנים והגנת הסביבה על מספר הבקשות שנדחו או אושרו על ידו.

היעד הבא, אגב, באותו נושא, אומץ על ידי קבוצת אזרחים פרטית, המתכוונת לפנות אל חברי הכנסת ולהריץ סעיף נוסף וחשוב בחוק העובדים הזרים בתחום הסיעוד.

המדובר הוא באדם סיעודי, שמשפחתו החליטה לקחת עבורו עובד זר, למרות שהוא שוהה במוסד סיעודי בו אמור הצוות לטפל בו.

מתברר, כי לא בכל מוסד יש די כוח אדם כדי לטפל באופן פרטני בכל מטופל סיעודי, ולא פעם הגיעו מטופלים למצבים של נפילה או התדרדרות במצבם רק בשל היעדר כוח אדם מספיק.

החוק החדש יאפשר לבני משפחה לשכור את שירותיו של עובד זר.

משרד הפנים, מצידו, יאשר את שהותו של העובד, כאשר העלות הכספית תוטל על המשפחה עצמה.

כזכור, בראיון שערכנו לפני מספר שבועות עם שר הפנים, אלי ישי ("מדלת אל דלת") אמר השר כי בכל הנוגע לתחום הסיעוד, הוא בעד הגדלת מכסות העובדים הזרים. הוא אף סיפר על הוריו, שמאז שאושפזו במוסד הלך מצבם והתדרדר, אלא שהחוק לא אפשר לבני המשפחה להכניס עובד זר אל בין כתלי המוסד לשם טיפול מסור בהורים.

בימים אלו החלה קבוצת האזרחים להחתים על החוק החדש, ובהמשך יפנו אל חברי כנסת כדי שאחד מהם ירים את הכפפה בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד