י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשטרה לא מאפשרת לצעדת חיילים במדים לעבור במאה שערים

בי-ם תוכננה להתקיים צעדת מחאה במסגרתה יצעדו המשתתפים מכיכר הדוידקה לכיכר השבת ומאה שערים. המארגנים ביקשו מהמשתתפים להגיע במדים. מאות כבר הבטיחו את השתתפותם אך מי שמנע את האירוע הייתה דווקא המשטרה • צעד לאחור?

צילום: החדשות החמות
צילום: החדשות החמות

 


ברשת החברתית פייסבוק מתארגנת יוזמה שיכולה היתה להצית אש ומהומת ענק בירושלים, אך דווקא המשטרה היא זו שמנעה את המהומה מבעוד מועד.

מדובר ביוזמה בשם "מחזירים את הכבוד למדים" במסגרתה נקראו חיילים להגיע לכיכר הדוידקה בירושלים, לבושים במדים, ומשם לצעוד דרך כיכר השבת למאה שערים.

צעדת המחאה תוכננה ל יום חמישי הבא ה- 22.6.17 ולמעלה מ-300 איש כבר אישרו הגעה.

בדף הפייסבוק 'מחזירים את הכבוד למדים' נכתב כך: "נצעד מכיכר הדוידקה דרך שכונת מאה שערים אל כיכר השבת וחזרה. מי שיכול שיבוא על מדים. שלטים ומגפונים יתקבלו בברכה. ללא כרזות פוליטיות!".

עוד נכתב: "מספר דגשים: ההפגנה אינה פוליטית. איננו קוראים לאלימות מכל סוג. ההפגנה היא בעד לובשי המדים בכלל והחיילים החרדים בפרט. נעשה תהלוכה רועשת מכיכר הדוידקה עד כיכר השבת".

אך אתמול, בין היתר אחר פניית 'בחדרי חרדים' ליוזם הצעדה, בנימין צברי, הפרטים שונו, והצעדה מתוכננת אך ורק מחוץ לשכונה החרדית.

מדברי מארגן צעדת המחאה עולה, כי המשטרה היא זו שלא אישרה את הצעדה. "שינינו את תוואי המסלול, גם כדי להימנע מפרובוקציות, וגם להקל על המשטרה. כרגע מה שאושר זה רחוב הנביאים לכיוון ביקור חולים, אך הכל פתוח לשינויים", אומר מארגן הצעדה בנימין צברי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

כזכור, בתקופה האחרונה המשטרה מפעילה בעצמה מבצעי "חרדקים יזומים", במאה שערים כדי לנסות ולעצור את תופעת תקיפות החיילים החרדים, אך במקרה הנוכחי, המשטרה לא רצתה ככל הנראה לקחת על עצמה אחריות למהומת ענק שכזו, וכך, במכוון או שלא במכוון, אישרה למעשה את העובדה כי היא מכירה בך שמעבר חיילים בצורה מאורגנת ומכוונת היא מעשה שיעורר זעם ויביא חשש לשלום הציבור, ועל כן כיוונה את המארגנים, שתוואי צעדת המחאה שלהם לא יעבור במאה שערים וכיכר השבת.

צברי מצידו חשוב לומר מגבה את עמדת המשטרה ואינו מבקר אותה, ואף מבהיר כי הוא אינו מחפש פרובקציה: "מטרת הצעדה היא הפגנת תמיכה בלתי מתפשרת. אנחנו שומרי חוק ונפעל לפי הוראות המשטרה. תמיכתנו הפומבית בחיילים החרדים תהיה בהתאם להנחיות ואינה דורשת פרובוקציות מצידנו. זה צעדה לא פוליטית, לא מדינית, לא עדתית ולא מגדרית. אני מקבל המון שיחות תמיכה מרבנים חרדים. האירוע נוצר מאנשי מילואים, אזרחים ואנשים אכפתיים מכל הקשת של עם ישראל, חילונים, דתיים וחרדים".

לסיום אומר צברי לבחדרי חרדים: "אני מזמין את עם ישראל לתמוך בפועל, ולא להנהן מהספה, בחיילים החרדים אשר עושים מעשה אמיץ ומשלמים גם ככה לעיתים מחיר כבד על זכותם לשרת בצבא ההגנה לישראל. זהו מפגן תמיכה שבעזרת ה' יעורר את הציבור הרחב במציאות הבלתי נתפסת בשכונות יהודיות ברחבי ארץ ישראל.

ביקשנו את תגובת משטרת ישראל, טרם קיבלנו את תגובתה, ולכשנקבל נפרסמנה במלואה.

צעדת החרדקים חרדקים יזומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד