י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נדחתה הבקשה: אולמרט יועלה לדיון על שחרורו ביום ראשון

פרקליט המדינה הורה למשטרה, לקיים בדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בחשד לביצוע עבירה פלילית, מתוך כלאו, בנוסף, ביקש מוועדת השחרורים את דחיית הדיון, בעניין שחרורו המוקדם, אך בקשתו נדחתה

אהוד אולמרט, צילום: פלאש 90
אהוד אולמרט, צילום: פלאש 90



נדחתה בקשת הפרקליטות - הדיון בשחרורו של אהוד אולמרט יתקיים כמתוכנן ביום ראשון, זאת אחר שפרקליט המדינה פנה למשטרה, לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית, ע"י ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וביקש מוועדת השחרורים את דחיית הדיון, בעניין שחרורו המוקדם של אולמרט.

פרקליט המדינה שי ניצן, על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פנה למשטרה בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי האסיר אהוד אולמרט במהלך שהותו בכלא. זאת, שעות ספורות אחרי פשיטת המשטרה הבוקר על הוצאת 'ידיעות ספרים'.

במהלך מאסרו כותב אולמרט ספר. חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים. לאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, עו"ד דובי וייסגלס, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית כאמור.

במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים. הבוקר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, וזאת בעקבות צו בימ"ש שאישר זאת. בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה.

במקביל, הגישה המדינה בקשה לדחות את מועד הדיון בעניינו של מר אולמרט בוועדת השחרורים, הקבוע ליום א' הקרוב, לאור פתיחתה של בדיקה משטרתית בפרשה זו, בכדי שהדיון יתקיים במידת האפשר לאחר שייאספו נתונים נוספים.

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר הורשע בעבירות שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט - ונשלח ל-27 חודשי מאסר. בעוד כשנה צפוי אולמרט לסיים לרצות את עונשו ובעקבות כך הגיש בקשת חנינה לנשיא ריבלין אך היא נדחתה. אך אולמרט הגיש גם בקשה לניכוי שליש לוועדת השחרור והיא צפוייה להתקיים בתקופה הקרובה.
אהוד אולמרט חקירה פלילית שחרור שליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד