כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מלכיאלי ל'בחדרי': "בש"ס מאוחדים, לא חובטים אחד בשני" • צפו

בתום שבוע סוער במסדרונות הפוליטיקה החרדית, בעקבות נאומו של ח"כ גפני בועידת 'הארץ' וחילופי המהלומות בינו לבין ח"כ פרוש, ביקש כתבנו הפוליטי את תגובת ח"כ מלכיאלי מש"ס: "אצלנו בתנועה, מאוחדים ומגובשים, גפני אמר את הדברים, על פי רבותיו" ראיון מיוחד

מלכיאלי ל'בחדרי': "בש"ס מאוחדים, לא חובטים אחד בשני" • צפו
בחדרי חרדים



'מדיני חרדי' - העיסוק בציבור החרדי בעניין המדיני שהחל בסיקור מיוחד ב"בחדרי" לא נגמר: שבוע לא קל עבר על נבחרי הציבור בסיעת 'יהדות התורה'. השתתפותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בוועידת 'הארץ', אמירותיו הפרו שמאליות – התסיסו את הרוחות והביאו את סגן שר החינוך מאיר פרוש לשגר הודעה חריפה נגד גפני, שמצידו השיב אש בחזרה.

בינתיים, החברים בש"ס, שגם כך נמצאים בתקופה לא פשוטה בשל חקירות השר דרעי והדיווח כי יש בסיס מוצק לעבירות מיסוי, נהנים מהחגיגה שהבעירה את השורות במפלגה החרדית "של האשכנזים". בשיחה עם ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הוא מתייחס לסערה שפקדה השבוע את הפוליטיקה החרדית ומבהיר כי "אצלינו בש"ס לא משתלחים ולא יורדים אחד על השני, יש אחדות מופלאה". צפו בדבריו המלאים של מלכיאלי.



"אפתח בדבר שאמרתי אותו כמה פעמים, ואני חושב שהוא אמיתי ונכון", אומר מלכיאלי ל"בחדרי חרדים", "ברוך השם, שאצלנו בתנועת ש"ס יש תנועה מאוחדת ומגובשת, לא תראה שמשתלחים אחד בשני, כולנו מאוחדים תחת יושב ראש התנועה וברוך ה' ש"ס גם נמצאת תחת מועצת חכמי התורה – אחת ובהנהגה אחת".

- ראינו השתלחויות גם בש"ס, ראינו את איציק כהן וגואטה ברגעים מאוד מביכים בכנסת, אז זה גם אצלכם.

"נכון, יכול להיות שיש ויכוח בין אנשים בנושאים פרלמנטרים. בשאילתות בכנסת, בהצעה של חוקים, אין ביננו ויכוחים – ואחד לא יורד על השני וחובט בשני. ברוך ה' אצלנו יש אחדות נפלאה, אחד עוזר לשני ומסייע, שזה דבר שהוא מבורך מאוד".

מלכיאלי מתייחס באופן ישיר לסערת גפני – פרוש ואומר: "בקשר למה ששאלת, אני חושב שהנציגים החרדים, היו יכולים לשבת יחד בישיבת סיעה, ולהתכנס ולדבר ולדון, אני לא יודע כמה שווה לפרסם בחוץ כל דבר".

- במקרה הנוכחי, גפני ופרוש ישבו בישיבת סיעה ודנו ושום דבר לא קרה שם, כל אחד ממשיך להחזיק בדעותיו שלו.

"אני משוכנע שמה שאמר חבר הכנסת גפני – זה על פי רבותיו, מה שרבותיו הורו לו, וגם מה שסגן השר פרוש אמר זה גם על פי מה שרבותיו הורו לו. כי יש לכל אחד את רבו והוא צריך ללכת אחריו ואחר פסיקות גדולי התורה. יכול להיות שהמקום של ההתכתשות – היה צריך להיות פחות בפרהסיה".

- אתה מייצג בש"ס את עולם הישיבות, איך בחור או אברך מרגיש כשהוא רואה את המריבות של חברי הכנסת, זה לא חילול ה'?

"קודם כל לא אני מייצג את בני התורה, אלא תנועת ש"ס מייצגת את בני התורה, אני חלק מקבוצה מנצחת ומצליחה. לשאלתך, לא כל מאורע שקורה לנציגות החרדית – תורם לאידישקייט. יש בגמרא מעמד מיוחד לשלוחא דרבנן, לכוח שלהם מול סנהדרין ובית הדין, ובהחלט מי שבא לכאן בשליחות רבותיו - הוא נושא בתפקיד המיוחד הזה ואין ספק שזה גם מחייב".
משה גפני מיכאל מלכיאלי מאיר פרוש מדיני חרדי שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד