י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ובערת הרע: נציגות חרדית נועדה עם צמרת המשטרה

בעיצומן של התרחשויות רבות בציבור החרדי, הנוגעות למשטרה: הפגנות 'הפלג', מבצע 'חרדקים יזומים', תופעת הפגיעות והמוגנות - צמרת העסקונה החרדית מקומית נפגשה עם צמרת המשטרה • כל הפרטים על מה שנאמר בפגישה

ובערת הרע: נציגות חרדית נועדה עם צמרת המשטרה



הבוקר (חמישי) נפגשו ראשי רשויות חרדיות עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, על מנת לדון בקשרי רשויות החוק והקהילות החרדיות.

הפגישה נערכה ביוזמת השר גלעד ארדן, זאת על מנת להגביר את שיתוף הפעולה בין הקהילות החרדיות ברחבי הארץ - עם משטרת ישראל ורשויות החוק.

אחד הנושאים המרכזיים היה סביב הפרשה שנחשפה ב"בחדרי חרדים" על מעצר אנשי הוועד לטוהר המחנה. מה שהביא למעצר עשרות חשודים חרדים והד תקשורתי נרחב, זאת כתוצאה מעיון בפנקסי "טוהר המחנה" שהוחרמו במסגרת פרשה פלילית אחרת.

מרבית ראשי הרשויות הסכימו כי גל המעצרים וההד התקשורתי היו מוגזמים, ובפרט הפגיעה בארגון ששם לעצמו מטרה לטפל בעבריינים - תוך שיתוף פעולה עם המשטרה. אך יחד עם זאת אמרו כי המשטרה חייבת לטפל בעבריינות התקיפות שלצערנו לאחרונה שומעים יותר ויותר על מקרים כאלה, בעיקר בעקבות פרויקט 'ובערת הרע מקרבך' של 'בחדרי', בצורה קשה וחריפה.

נושא נוסף שעלה לדיון: מבצע החרדקים היזומים. הפעילות היזומה של משטרת ירושלים נגד תוקפי חיילים בשכונת מאה שערים בירושלים ובבית שמש. סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר כי הפעילות בערבי שבתות וחגים היא לא לעניין וכן מתח ביקורת על צורת הפעילות.

עוד הוסיף דייטש ואמר, כי לא יתכן שבכל הפגנה שעורכים מספר קיצונים, כיכר השבת בבירה נסגרת לתנועה וכך גם התחבורה הציבורת לשכונת מאה שערים. "המשטרה צריכה לנקוט ביד קשה נגד המפגינים ולאבטח את התושבים הרבים שמתנגדים להפגנות".

הנציגים החרדים כולם הסכימו והדגישו כי הטעות המשמעותית של המשטרה היתה בכך שפרצה וביצעה מעצרים ב'תולדות אהרן'. "מרבית הקהילות החרדית, גם הקיצוניות שבהן, תולדות אהרן, דושינסקיא וגם גורמים בעדה החרדית מבינים כי חייבים את שיתוף הפעולה עם המשטרה, וכי המשטרה צריכה לדעת איך לא לקרוע את המרקם העדין הקיים".

המפכ"ל רוני אלשיך התייחס לדברים ואמר כי כי לא משנה מה יעשו, ימשיכו לתקוף את המשטרה. "מה אתם רוצים? מצד אחד אתם מבקשים מאיתנו ללכת ביד קשה ומצד שני תוקפים את היד הקשה". אם כי בדבריו הסכים כי מרבית הקהילות החרדיות רוצות בשיתוף הפעולה.

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן ביקש שגם במודיעין עילית יגייסו חוקרות חרדיות על מנת לאפשר חקירות רגישות בתוך הציבור החרדי. ראש העיר הציע לגייס חרדים וחרדיות תושבי העיר.

ראש עיריית בני ברק זייברט ביקש לזרז את פתיחת תחנת משטרה בתוך העיר בני ברק. יצויין, כי כבר יש תכנית סדורה לכך, אולם לדברי זייברט העניינים נדחים שוב ושוב, ולכן ביקש לזרז את העניין.

יצחק פינדרוס, סגר"ע ירושלים, שיבח את פעילות המפכ"ל, וביקש שבירושלים יהיה שולחן עגול וקבוע של המשטרה והקהילה החרדית.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול דיבר על השילוט הקיצוני בעירו, מציאות שהביאה להרבה מתיחות בעיר, ואמר שבגלל כמה אנשים קיצוניים אי אפשר להפוך את העיר. ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין דיבר בעיקר על שמירה במוסדות חינוך.

סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא דיבר על שיתוף פעולה של משטרה עם הרבנים, וציין עד כמה חשוב שרבני מחוזות במשטרה באיזורים חרדיים יהיו אף אם מהקהילה, זאת על מנת לאפשר למרקם העדין הקיים להישמר ואף להתחזק..

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש דיבר בעיקר על השיטור העירוני שצריך להגביר אותו להעביר תקני משטרה נוספים. בסיום הפגישה נקבע כי ייערכו פגישות נוספות דומות.

השר ארדן אמר: אני רוצה להודות לכל ראשי הרשויות והנציגים שהגיעו לכאן. המפגש הזה יחזק את הקשר החיוני בין המגזר החרדי למשטרת ישראל וישפר את תחושת הביטחון של התושבים בכל בכל רשות ורשות. ככל שאנחנו נדבר באותה שפה, ואתם כנציגי הציבור תסבירו את חשיבות עבודתה של המשטרה עד כדי פיקוח נפש, אז הלגיטימציה לפעילות של השוטרים תגבר ואיתה גם הדה לגיטימציה לגורמים הבריוניים והאלימים. הנורמה במגזר צריכה להיות ששוטר הוא גורם שראוי להערכה ואף מעבר לכך.

במפגש נכחו ראשי הרשויות בני ברק חנוך זייברט, בית שמש משה אבוטבול, ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מודיעין עילית יעקב גוטרמן, אלעד ישראל פורוש, הסגנים יצחק פינדרוס, יוסי דייטש, מנחם שפירא ושמוליק גרינברג.
רוני אלשיך גלעד ארדן נציגים חרדים חרדקים יזומים ובערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד