י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תוקף ראש אכ"א שוחרר: "מעצר בית מלא עד תום ההליכים"

ביהמ"ש החליט לשחרר ממעצר את משה אירום הנאשם בתקיפת ראש אכ"א בצה"ל מוטי אלמוז • אירום ישהה במעצר בית מלא בבית חמיו עד תום ההליכים ונאסר עליו להימצא בגפו

משה אירום בבית המשפט. צילום: Basel Awidat/Flash90
משה אירום בבית המשפט. צילום: Basel Awidat/Flash90



שבוע לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין איומים וניסיון לתקיפת ראש אגף כח אדם בצה"ל האלוף מוטי אלמוז, משה אברהם אירום (40) מירושלים שוחרר למעצר בית מלא בביתו בירושלים למרות בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבקשה למעצרו עד תום ההליכים מצד הפרקליטות נומקה בין היתר על הודאת הנאשם בבימוע המעשים בהם הואשם, עדותו של האלוף אלמוז, עדויות מתפללים שהיו במקום, הקלטה של הנאשם בתקשורת אודות האירועים נשוא כתב האישום וכן אודות רצונו גם לתקוף פיזית.

בנוסף נטען, כי המעשים המיוחסים לנאשם, חמורים הם ומלמדים על מסוכנות המקימה עילת מעצר, אותו ניתן גם ללמוד ממכתב שנתפס ברשותו במהלך מעצרו, המלמד על השקפותיו האלימות אותן אף הוא מייחס בעצמו בין היתר לראש אכ"א, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'. עוד טענו, כי יש אדם נוסף שהיה יחד עם אירום בעת ביצוע העבירות וזה טרם נעצר, ושחרורו יכול להביא לשיבוש הליכי חקירה.

מצידו של הנאשם אישרו כי הוא בא להפגין וכי נאמרו על ידו דברי מחאה שלא בהכרח מצאו חן באוזני שומעיהם, אך הכחישו כי ירק לעבר האלוף אלמוז. בהודעה שמסר אלמוז לא דיבר על יריקה, רק בעקבות שאלה ישירה אמר כי אירום ירק לעברו אך לא פגע בו וציין גם כי אינו מרגיש מאויים. גם עד נוסף לאירוע לא דיבר על היריקה. לטענת עו"ד נירוה אלימלך, בדברים האמורים יש משום כרסום ממשי בתשתית הראייתית הלכאורית בקשר ליריקה. "מדובר במקרה שבו המשיב ביקש לכאורה לממש את זכותו לחופש הביטוי ועל זה לא עוצרים".


אירום בפרובוקציה עם אדם במכנסי צבא שעבד במאה שערים

השופטת אוסילה אבו-אסעד מבית משפט השלום בנצרת אמרה בהחלטתה כי "אין מדובר בכתב אישום מן החמורים שראינו, ואף שמדובר במשיב שאין בעברו הרשעות קודמות בפלילים, סבורני כי ניתן לקבוע כי עילה של מסוכנות מתקיימת בענייננו" וכן חשש לשיבוש הליכי חקירה. אך יחד עם זאת, השתכנעה מדברי עו"ד נירוה אלימלך כי ניתן למנוע את המסוכנות בחלופת מעצר הדוקה, כדי להשיג את מטרת המעצר בפועל.

בסיום הדיון החליטה השופטת לשחררו למעצר בית מלא בבית חמיו עד תום ההליכים, "במהלך שהותו במעצר הבית נאסר על המשיב לצאת מפתח הבית ונאסר עליו להימצא בגפו" אמרה וקבעה שלושה מפקחים קרובי משפחתו.

במהלך התקופה נאסר עליו ליצור קשר כלשהוא עם מי מהמעורבים בפרשה לרבות עדי תביעה והנאשם חתם על התחייבות עצמית של 10,000 ש"ח והפקדה של 2,000 ש"ח נוספים. המפקחים עצמם נדרשו לחתום גם הם על התחייבות בסך 10,000 ש"ח כל אחד וערבות של אלפיים ש"ח.

פרקליטות מחוז דרום שלא הסכימה לשחררו ביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה והשופטת נעתרה לבקשתם ועיכבה את שחרורו בפועל עד למחר בשעה 13:00 לצורך הגשת ערר לבית המשפט המחוזי.



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על פי כתב האישום, לפני למעלה מחודש בתאריך 5/5/17 הגיע אירום יחד עם אדם נוסף לכפר תבור בו מתגורר האלוף מוטי אלמוז, על רקע התנגדותו של הקיצונים למדיניות הגיוס לצה"ל, והאידיאולוגיה שאימץ הנאשם לפיה יש לפגוע ולהטריד את אלה העוסקים בגיוס לצבא.

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', בערב שבת, לאחר שווידא הנאשם כי האלוף אלמוז נמצא בקרב המתפללים הגיע לבית הכנסת ועם סיום התפילה, ניגש הנאשם אל האלוף אלמוז ברחבת בית הכנסת, והחל להטיח בו האשמות בגין ביצוע מעצר צבאי של חיילות.

הנאשם המשיך בצעקות, וקרא לעברו של האלוף: "יש דין ויש דיין" וכי מי שמענה אלמנה ויתום יש לו עונש חמור מאוד. לבסוף אף ירק הנאשם לעברו. גם במהלך שלושת הימים הבאים, ועד ליום 8.5.17, המשיך הנאשם לשהות עם האחר בקרבת בית הכנסת בישוב ובסמוך לביתו של האלוף אלמוז ואף הניף שלטים במקום.
משה אירום מעצר בית מלא מוטי אלמוז תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד