י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חיילי הקומנדו הישראלי התאמנו בקפריסין • תיעוד

במסגרת תרגיל של צה"ל בקפריסין, תורגלה יחידת קומנדו המיוחדת, אגוז, בלחימה בעומק שטח האויב • היחידה תרגלה לחימה בתצורות שונות ביניהן - לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בתת קרקע, לוחמת סבך ועוד • צפו בתיעוד

חיילי  הקומנדו הישראלי התאמנו בקפריסין • תיעוד
דובר צהל





במסגרת תרגיל של צה"ל בקפריסין, תורגלה יחידת קומנדו המיוחדת, אגוז, בלחימה בעומק שטח האויב.

היחידה תרגלה לחימה בתצורות שונות ביניהן - לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בתת קרקע, לוחמת סבך ועוד. היחידה שתורגלה בידי מפקדת חטיבת הקומנדו הוטסה על גבי מטוסים מסוג שמשון לשטח לא מוכר שם תורגלה בלחימה בתוואי שטח שאינה מכירה, בשרידות ממושכת בעומק וכן תרגלה את ההתמודדות התקשובית והלוגיסטית באי.



כשנתיים לאחר הקמת חטיבת הקומנדו, במסגרת החלטת הרמטכ"ל להקימה כחלק התכנית הרב שנתית גדעון, סיימה היחידה תרגיל זה המסמל יכולת מבצעית חשובה לצה"ל.

סא"ל רועי, מפקד יחידת אגוז אמר "אנחנו יודעים לפעול רחוק יותר כשהמאפיינים שונים, אין קשר לארץ. היכולת להיות מדויקים יותר, חדים יותר, קטלניים יותר, לעבוד במקביל עם כוחות קטנים, לשלוט בכולם, לחזור לנקודה מסוימת בעומק ושוב לצאת.



הוא הסביר קצת על התרגיל ואמר "אנחנו נוחתים מבחינתנו בעומק שטח האויב, אני מקבל שינוי משימה במטוס, יש נוהל קרב קצר ופושטים על המשימה החדשה בתוך כפרים קפריסאים, יש בימוי אויב מאוד מגוון עם מתארים שונים. זו הפעם הראשונה שאני פושט על סכר שיש בו תת קרקע. זה אירוע חדש, שונה , אחר , מחייב אותנו לחשוב ומאתגר אותנו מאוד, אלה הרבה משימות במקביל. יכולת השליטה, הפיקוד, ההישענות על העורף במדינת ישראל היא יכולת מדהימה. בשת"פ עם הקפריסאים בעיקר למדנו ולימדנו, הם הצטרפו להרבה מאוד מהאקטים, הם רציניים מאוד ואנחנו מודים להם על שיתוף הפעולה".



מפקד טייסת "החרב המתהפכת", סא"ל גלעד הוסיף כי "בעבור הטייסים האימון מדמה את תא השטח המבצעי, קפריסין היא מדינה עם הרים מאוד גבוהים, פסגות שנושקות לגובה החרמון, אזור שלא מאוד מאוכלס מבחינת אוכלוסיה ומדמה כפי שציינתי מבלי לפרט את האזורים המבצעיים שלנו. הצלחנו להביא את הטייסים שלנו לתרגול הכי אמיתי והכי מדויק של המתאר המבצעי שיכול להיות – טיסה נמוכה, באזור עם איומים, חה"א הקפריסאי פרש לנו איומים בשטח, התאמנו מול איומים שאנחנו לא מכירים, במקום שאנחנו לא מכירים, לנחות במקומות שאנחנו לא נוחתים בהם בחיים ועשינו תרגול מצוין של המתאר המבצעי".



במהלך התרגיל היה שיתוף פעולה עם 5 טייסות, יחידות עוקץ, יהל"ם, ורוכש. כמו כן גם היה שיתוף פעולה בינלאומי ויתרון של תרגול בשטח זר.

כ-500 לוחמי קומנדו ישראלים השתתפו בתרגיל יחד עם כ-100 לוחמי קומנדו מקפריסין כאשר מדובר בתרגיל ראשון מסוגו בסדר הגודל ובהצבת היעדים בצה"ל.



התרגיל כלל משימות מורכבות ומשתנות בשטח זר, שינוי משימות תוך כדי טיסה וצורך בניווט בשטח חדש. הטייסים תורגלו בהתמודדות עם בלת"מים (אירוע בלתי מתוכנן), למשל שימוש במערכות שקיימות אצל הקפריסאים ולא נמצאות בשימוש בארץ, או תדרוך של טייסים קפריסאים ושיתוף פעולה מלא עם צבא זר.

הייתה פריסה של 10 מסוקים, 5 מכל טייסת. מדובר בכ-150-200 אנשי חיל האוויר. כך גם היה שיתוף פעולה עם טייסי מילואים, שיתוף פעולה עם 669 שדימו התקלות וחילוץ.











חיל האוויר תרגיל קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד