כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סערת 'הקציצה הבשרית' ותקנות המזון: הישיבות קיבלו ארכה של שנה

זו היתה אחת הפרשות המסעירות של החורף - ליצמן חתם על תקנות המזון שיחייבו את הישיבות וימנעו מהם להגיש אפילו טשולנט, נציגי הישיבות בסיוע ח"כ אשר יצאו למלחמה, ליצמן הוזמן לסיור בחברון, והנה הגיע הפתרון: הישיבות יוחרגו

סערת 'הקציצה הבשרית' ותקנות המזון: הישיבות קיבלו ארכה של שנה
פלאש 90



פתרון לסאגת תקנות המזון בישיבות, שנחשפה ב"בחדרי חרדים". נציגי משרדי החינוך והבריאות הגיעו להסכמות עם הנציגים החרדים, סביב תקנות המזון הבריא במוסדות החינוך, שכזכור גררו סערה רבה, לאחר שמנהלי הישיבות טענו כי התקנות יעמיקו את ההוצאות שיפלו בסופו של דבר על ההורים, וראשי ישיבות טענו כי דבר זה יתן פתח להתערבות ופיקוח חיצוניים בתוככי עולם הישיבות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי השבוע ביום שלישי, נפגשו כל הגורמים הרלוונטיים בלשכת מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, שם סוכם כי הישיבות הקטנות יוחרגו בשלב זה מהתקנות הצפויות לקבל אישור בקרוב, וכי תוקם ועדה שתורכב מנציגי משרדי החינוך והבריאות ונציגי הישיבות, שתגיש בעוד כשנה את מסקנותיה.

כאמור, תקנות המזנון שמעוכבים זמן רב, מתייחסים לתפריט האוכל שיוגש במוסד, ודורשות להגיש רק אוכל בריא, וכפי המפורט בתקנות שפורסם ב"בחדרי חרדים". באשר על כן טענו הנציגים החרדים כי בשונה משאר מוסדות החינוך, משרד החינוך לא מתקצב את הארוחות בישיבות הקטנות, ובשל כך, שינויים בתפריט יביאו לידי הוצאות נוספות שכאמור, ההורים יאלצו לשלם.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במפגש השבוע טען ח"כ יעקב אשר ששימש כנציג המוסדות, כי בכל הקשור לארוחות בישיבות הקטנות, משרד החינוך לא רשאי להתערב, כי הוא לא מחייב בכלל להגיש ארוחות במוסדות התרבותי - ייחודי ובשל כך, יש להחריג אותם, בשונה מהצהרונים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי החרדים הסכימו שלא להתערב בהוראה המופיעה בתקנות, על פיה, יהיה אסור להכניס אל המוסדות, מזנונים, המוכרים אוכל לא בריא. כאמור, הוסכם על הקמת ועדה שתגיש את מסקנותיה לאחר שנה, ולאחריה תתכנס שוב ועדת החינוך בכנסת, ותדון ותאשר את המסקנות.

כזכור הסערה החלה בדיון בוועדת החינוך בכנסת, אחר ששר הבריאות ליצמן חתם על המסמך שיחייב את הישיבות ולא היה מודע לסערה שתתפרץ. מצד אחד הורים תמכו ביוזמה שתביא אוכל בריא ומזין לבחורי הישיבות העמלים בתורה, מצד שני הישיבות הרימו קול זעקה וטענו שאפילו טשולנט לא יוכלו להגיש לבחורים, זאת מלבד חששם מפני התערבות. נקודת המפנה בעמדת ליצמן היתה בעת שהוזמן לסיור מכובד בישיבת חברון.

מי שעצר את אישור התקנות היה ח"כ אשר שהגיש את הרויזיה בועדת החינוך נגד התקנות. התנגדותו של אשר היא זו שהביאה לבסוף לסיכום המיוחל, לאחר שכאמור נפגש השבוע עם הגורמים המקצועיים.
תקנות המזון סערת קציצת הבשר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד